לנדרובר הלכה עד הסוף נגד החיקוי של האיווק וניצחה

בית משפט בסין החליט להפסיק את ייצור החיקוי של חברת ג'יאנגלינג

בועז קורפל
בועז קורפל  28.03.19 - 12:06
מעתיקים בלי בושה (צילום: יצרן)
מעתיקים בלי בושה (צילום: יצרן)
תחילת כתבה
התביעה של לנדרובר/יגואר בבית המשפט בסין נגד חברת ג'יאנגלינג על גניבת זכויות יוצרים והעתקת העיצוב של הלנדרובר איווק הוגשה אי שם בשנת 2016. על פניו כשמביטים בלנדרובר איווק ובדגם הסיני שנקרא לנדווינד X7 לא צריך להיות מדען טילים או גאון פיסיקה בכדי לראות את הדמיון המטורף בין שתי המכוניות וגם לא צריך להיות פרופסור למדעי ההיסטוריה בכדי לזהות מי הוא הדגם המקורי ומי המועתק. אבל לבית המשפט הסיני בבייג'ין יש את תהליכי השיפוט שלו וחברת לנדרובר/יגואר עמדה בתהלך המתיש עד שהגיעה בסוף השבוע האחרון לדיון האחרון ובו פסקו השופטים כי המכונית אכן מועתקת והיא כוללת חמישה מוטיבים מובהקים שזהים לאיווק של לנדרובר ולפיכך מדובר בהעתקה ויש להפסיק את הייצור שלה לאלתר. 
 
החלטת בית המשפט קבעה כי כל המכוניות באולמות התצוגה תילקחנה משם והחברה הסינית אף תשלם פיצוי כספי ללנדרובר. ההחלטה החשובה הזאת התקבלה ערב דיונים של לנדרובר/יגואר בעצמם האם להשקיע ולפתח את השוק הסיני עם המכוניות שלהם או לסגת ממנו ולהביא לשם דגמים מאירופה על פי ביקוש בלבד. להחלטה של בית המשפט בבייג'ין תהיה השפעה על התוצאה של הדיונים בלנדרובר/יגואר שמבקשת להגן גם על הלקוחות שלה שרוכשים את המכוניות היוקרתיות במחיר יקר ולפתע מגלים דגמים מועתקים זולים הרבה יותר וזה הורס את השם של המותג. חברת ג'יאנגלינג איננה היחידה שהעתיקה לכאורה את הדגמים של לנדרובר, גם יצרנית הרכב הסינית זוטייה (Zotye) "קיבלה השראה" מכמה דגמים כמו למשל פולקסוואגן טיגואן, סמארט פורטו ופורשה מקאן. כעת נראה האם ההחלטה תעודד חברות מקוריות אחרות להגיש תביעה נגד החברות שמייצרות חיקויים ומה תהיה השפעת החלטת בית המשפט על התחום הזה בסין.
 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

 

הדפס