$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מאזדה 3 פותחת מבערים

מציגה את גרסת המירוצים לסדרת ה-TCR על בסיס מאזדה 3 החדשה עם 350 כ"ס. פרשנות לכביש הציבורי? אל תבנו על זה

ניר בן טובים  03.10.19 - 11:08
מאזדה 3 TCR (צילום: יצרן)
מאזדה 3 TCR (צילום: יצרן)

תגיות: מאזדה

קבוצת מאזדה 'מוטורספורט' הכריזה השבוע כי תציג בסדרות מירוצי התיור (TCR) את מאזדה 3 החדשה. המכונית היפנית תתחרה בסבב ה-'מישלן פיילוט צ'אלנג' 2020' כאשר המירוץ הראשון בו תשתתף הוא בסגנון סיבולת מקוצר בן 4 שעות שיערך בדייטונה ב-26 בינואר. היא תהיה רשאית, בהתאם להנחיות היצרן לקחת חלק בכל אחד מ-36 מירוצי ה-TCR שנערכים מסביב לעולם בשנה הבאה.

במאזדה פיתחו את ה-TCR על בסיס הקודו-דיזיין האטרקטיבי של ה-3 הנוכחית, אבל מטה העיצוב של חטיבת המירוצים בקליפורניה תפר לה את כל ההתאמות האירודנימיות בהתאם לרגולציות הנדרשות. אז מלבד כנף אחורית בולטת היא כוללת דפיוזר אחורי, ספליטר קדמי, כנפיים מורחבות בצדדים, כלוב הגנה תקני עם מושבי ספורט, פגושים עם פתחי אוויר מוגדלים והיא מולבשת צמיגי מישלן פיילוט עם חישוק 18 אינץ'. זה רק על קצה המזלג.

בחרטום שלה פועם מנוע בנזין שתוכנן יחד עם סדנת LONG רייסנג שתומכת גם במכונית המירוצים של מאזדה המבוססת על ה-MX5. יחידת ה-2.0 ל' טורבו הזו סוחטת מ-4 צילינדרים הספק מרבי של 350 כ"ס ו-51 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית-סיקונסאלית שש מהירויות מתופעלת מנופים מגלגל ההגה. המהירות המרבית שלה מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אבל אין זמני האצה רשמיים מעמידה. בלמי ברמבו מוגדלים אחראים על הבלימה ואפשר כמובן לכייל את הבולמים במגוון דרכים בהתאם לתנאי המסלול.

על פי הרגולציות של ה-TCR קיימים כללי השתתפות נוקשים בכפוף להנחיות הפדרציה העולמית למירוצי מכוניות (FIA) שלא ניתן כמובן לחרוג מהן; למכוניות הספק מוגבל עד 350 כ"ס, מרכב 4 או 5 דלתות, משקל מרבי של עד 1285 ק"ג, נפח המנוע עד 2.0 ל' טורבו (בנזין או דיזל) ורשימה של תוספות חיצוניות. בדגמי ה-TCR קיימת גם הגבלה על שיפורים שנעשים במתלה הקדמי והאחורי, שכן אלו חייבים להיות כמעט ללא שינויים מהמפעל מלבד חיזוקים מבניים.   

ג'ון דונן, מנהל חטיבת מאזדה מוטורספורט: "ה-3 משקפת את הייחודיות בעיצובי מאזדה ואת כושר ההנדסה שלנו, ולכן היא מהווה בסיס מצוין לגרסת ה-TCR. חיכינו בקוצר רוח לחזור לסדרת ה-TCR ואנחנו מאמינים שנגיע להישגים בסבב האמריקני וכן במירוצי התיור מסביב לעולם".

כיום מתחרות בסבב ה-TCR מכוניות כמו אלפא רומיאו (ג'ולייטה), הונדה (סיוויק), סיאט (לאון קופרה), יונדאי I30N, קיה סיד, פיג'ו 308, פולקסווגן גולף ואפילו לאדה עם גרסת TCR של ה-ווסטה ספורט (עם מנוע של רנו). את מאזדה 3 TCR יוביל על מסלולי המירוצים הפורטוריקני בריאן אורטיז, לו הישגים טובים במירוצי נאסקר וחתום על סדרה של ניצחונות עבור מאזדה בסדרת ה-MX5 קאפ. "זה כבוד גדול בשבילי. מאזדה נותנת הזדמנות נהדרת לנהגי מירוצים ואני שמח שהם מביעים בי אמון", כך מסר בהודעה לכלי התקשורת.

האם מותר להקיש מכך שמאזדה תכשיר גם גרסת ספורט לכביש הציבורי? לא בטוח. לחטיבת הפרטיות של מאזדה העולמית אין הוט האץ' שנים ארוכות, מאז שהסירה מנבחרת הדגמים של המותג את מאזדה3 ספיד (המאופקת משהו). ייתכן שבעתיד תחשוף גרסה ספורטיבית למחצה על בסיס מנוע הסקי-אקטיב X החדש, אולם זו לא תהיה ברת השוואה לדגמים כמו פולקסווגן גולף R או רנו מגאן ספורט RS, פורד פוקוס RS וכדומה.