$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הספייס סטאר מסתערת על שוק מכוניות המיני

הטריפל של מיצובישי: גם אטראז' וטריטון מחודשים הושקו

אופיר דואק  11.02.20 - 18:07
(יח"צ)
(יח"צ)

תגיות: עולם הרכב

שנת 2020, שנפתחה לא מכבר אמורה להיות שנה משמעותית עבור מיצובישי. היצרנית היפנית שמככבת במכירות בשוק הישראלי (מקום חמישי בדירוג המתגים ב-2019) אבל נמצאת בתהליך בניה מחודש בעולם, לאחר שעברה לבעלות ניסאן לפני כשנתיים. בהמשך השנה אמורה מיצובישי להציג לפחות מארבעה דגמים חדשים, העושים שימוש בהנעה היברידית (PHEV נטענת ו-MHEV "קלה") שגם יגיעו ארצה, אבל נכון לעתה נפתחת השנה עם שלושה דגמים מחודשים על בסיס מוכר.

ספייס סטאר

הדגם החשוב ביותר מבין השלושה הוא ספייס סטאר, עימו מקווה חברת "כלמוביל" יבואנית מיצובישי לגזור נתח משמעותי משוק מכוניות המיני שבו היא כבר מחזיקה בחלק ניכר עם יונדאי 10iשהדור החדש שלה אמור להיות מושק בשבוע הבא. עד כה שווקה מיצובישי ספייס סטאר בדור היוצא דווקא בקטגוריית ה"סופר מיני", אך הגדילה בממדים וההתייקרות של מכוניות אלו אילוצו לבצע חישוב מסלול מחדש.

הדור החדש של הספייס סטאר הוא למעשה מתיחת פנים מקיפה לספייס סטאר המוכר. הצללית הכללית נותרה דומה, אך מיצובישי העניקה לו חזית מודרנית בסגנון דגמי האאוטלנדר והאקליפס קרוס וגם החלק האחורי זכה לעדכון עם יחידות תאורת LED מודרניות. למעט תוספת של 5 ס"מ לאורך הכללי (384.5 ס"מ) המידות נותרו דומות, ובפרט בסיס הגלגלים שאורכו 245 ס"מ שהוא הגדול בקטגוריית מכוניות המיני.

מתחת למכסה המנוע של הספייס סטאר אין שינוים, והיא תמשיך להגיע עם מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי המספק 80 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, אך מן הסתם המנוע עבר התאמות לטובת תקני זיהום האוויר העדכניים והפחתת פליטת המזהמים. השינוי החשוב ביותר נעשה בתחום הבטיחות, כשמעתה בכל גרסאות הספייס סטאר ישנה סוף סוף מערכת בלימת חירום אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש לצד מערכת מקורית להתראה על סטיה מנתיב, כשברמות האבזור הבכירות תהיה גם תאורת אור גבוה אדפטיבית.

מיצובישי ספייס סטאר תשווק בישראל בשלוש רמות גימור. רמת הבסיס היא "אינסטייל" שמחירה 78 אלף ש"ח ומגיעה עם חשמול מלא לחלונות והמראות, מערכת שמע עם רדיו דיסק, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט וחיישני גשם ותאורה. רמת הגימור האמצעית נקראת "סופרים" ובמחיר של 85 אלף ש"ח כוללת גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע וממשק הקונקטד, מצלמה אחורית וחישוקים קלים בקוטר "15. בתוספת של 1,000 ש"ח נוספים מגיע רמת גימור "פרימיום" לה גם תאורת LED מלאה בחזית, מפתח כם עם מתג הנעה וריפוד משולב בד דמוי עור.

 

מיצובישי אטראז', כבר לא רק לקצינים?

האטראז' המיועדת בעיקר לציי רכב ומגיעה לצד הספייס סטאר עברה שדרוגים דומים ותגיע עם רמת גימור אחת שזהה לרמת הגימור האמצעית של הספייס סטאר. מחיר המחירון שלה עומד על 101 אלף ש"ח.

לצד צמד הקטנות החסכוניות הושק גם הדור החדש של מיצובישי טריטון ששיווקו כבר החל לא מכבר. למרות שהוא מתבסס על הטריטון הקודם, כאן מדובר במתיחת פנים מקיפה הרבה יותר. לצד עיצוב חזית עדכני בסגנון רכבי הפנאי של מיצובישי קיבל הטרייטון גם עיצוב מחודש לתא הנוסעים מנוע דיזל חדש בנפח 2.2 ליטר המספק 150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שישה יחסי העברה (במקום חמישה בעבר).

מעתה מציע הטרייטון בגרסות ה-4X4 גם מערכת לבחירת מצבי נהיגה בשטח השולטת על תגובת המנוע, תיבת ההילוכים ובקרות האחיזה לצד מערכת בקרת ירידה במורד. גם תחום הבטיחות שודרג וטריטון מגיע עם התרעת סטיה מנתיב מקורית בכל הגרסאות, כשבגרסאות ה-4X4 מצטרפת גם בלימת חירום אוטונומית ובדגמי ה-Dakar גם התרעה על תנועה שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור.
מחירי הטריטון מתחילים ב-199 אלף ש"ח לגרסה הידנית עם הנעה אחורית, ממשיך ב-235 אלף ש"ח לדגם ה-4X4 האוטומטי הבסיסי ומגיע עד ל-256 לגרסה המאובזרת ביותר.