הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לקסוס ES מחודשת בישראל

מכונית הסאלון היוקרתית מעדכנת הופעה, מפרטים, ביצוע ובטיחות

ניר בן טובים  30.09.21 - 13:26

תגיות: לקסוס

תחילת כתבה

יבואנית רכבי לקסוס לישראל לקסמוטורס מפרסמת היום (חמישי) כי החלה לשווק את מתיחת הפנים הממוקדת של ה-ES החדשה, חצי שנה בערך אחרי שהוצגה בארה"ב וכן בתערוכת הרכב בשנחאי. זהו רענון שמוגדר לפי הקריטריונים של הענף כ"אמצע החיים" מאחר והדור הנוכחי הוצג בשנת 2018, אז גם הוכרז חצי רשמית שהיא תירש את מקומה של ה-GS שאיבדה פופולריות לאורך השנים.

השינויים החיצוניים של לקסוס ES בשנת 2021 מרוכזים במבנה חתימת ה-L של יחידות הפנסים, פגושים קדמיים שעוצבו מחדש ובאופן דומה נעשה יישור קו ויזואלי גם מאחור המשווה לה הופעה יותר ספורטיבית.  פנסי חזית בטכנולוגיית LED חדשה מסכמים את תשומת הלב של המעצבים לצד הוספת חישוקי סגסוגת נוספים בגודל 18 אינץ' לקטלוג וכן עיבוד מחודש ומאוד סמלי של שבכת שעון החול.

השינויים העמוקים בנציגה המעונבת של לקסוס באים לידי בחלל הפנים, יכולותיה הדינמיות והבטיחות. החדשות הגדולות עם עדכון זה ללקסוס ES הן שהמסך המרכזי מופעל כעת במגע ומהירותו תוגברה. המסך התקרב 100 מ"מ ו -5 מעלות לכיוון הנהג כדי להקל על השימוש בו עם 12.3 אינץ' כסטנדרט. לוח המגע נשאר זהה גם כן.

היא תשווק בארץ ב-3 רמות גימור: 'קיושו', 'האדורי' ו-'טאקומי'. בציוד התקני מושבי עור מחוממים, גג פנורמי, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. גרסאות בכירות מוסיפות גם גימורי עץ אמיתיים, מצלמת360 מעלות, מיזוג למושבים הקדמיים ועוד. הדגם היקר ביותר מחוזק במערכת שמע של 'מארק-לוינסון', תאורה אדפטיבית ותא מטען נפתח אלקטרונית.   

ה-ES המשווקת בישראל נמכרת רק עם מנוע ה-300h הייבריד. הגרעין של המערכת, דור רביעי לטכנולוגיית הכלאים של טויוטה מפיק מ-2.5 ל' ארבעה צילינדרים הספק מרבי של 218 כ"ס בחיבור להנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה עם מספר הילוכים קבועים מראש. צריכת הדלק הממוצעת נעה סביב ה-20 קילומטרים לליטר בנזין וטווח הנסיעה המלא קרוב ל-970 קילומטרים, בעוד הביצועים מלמדים על האצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות. לקסוס טוענים גם לשיפורים בכישורי הכביש תחת עומסים וצמצום השפעות האספלט הרעוע על נוחות הנוסעים.  

כל דגמי ES לשנת הדגם 2022 מגיעים עם בקרות בטיחות דור 2.5 של סדרת LSS. בין החידושים סיוע בחמיקה מהתנגשות עם הולכי רגל (סייען אקטיבי להיגוי), מערכת מרכוז נתיב מתקדמת יותר, בקרת מהירות עם פונקציית מעקב בפניות ומערכת תאורה אדפטיבית חכמה שמגדילה את מרחק הפנסים ומונעת סינוור.

המחירים בישראל:

לקסוס ES חבילת קיושו: 295 אלף שקל

לקסוס ES חבילת האדורי: 325 אלף שקל

לקסוס ES חבילת טאקומי: 350 אלף שקל.