צפו: דגמי 2020 של שרקו בישראל

שרקו משיקה בישראל את דגמי 2020, המחירים ללא שינוי

אביעד אברהמי, פול גז  20.08.19 - 17:26
תחילת כתבה

ה.מ מוטורס משיקה בישראל את דגמי האנדורו של שרקו לשנת 2020. לשנה זו עובר ליין הכלים של שרקו אבולוציה, והם משופרים בנקודות מסוימות. זוהי שנה חשובה לשרקו, החוגגת 20 שנות פעילות ו-15 שנות ייצור אופנועי אנדורו.

לשנת 2020 יש לשרקו לא פחות מ-13 דגמי אנדורו – 2 ו-4 פעימות, מסדרות רייסינג ופקטורי. החל מה-SE-R125 וה--SE-R250/300 הדו-פעימתיים, דרך ה-SEF-R250/300 מרובעי הפעימות הפופולריים, ועד ה-SEF-R450/500  הגדולים. כל הדגמים מגיעים גם בגרסת רייסינג וגם בפקטורי קרבית, למעט ה-SE-R125 שמגיע בגרסת רייסינג בלבד.

צפו בוולוג: https://www.youtube.com/watch?v=vCcn3DioI4E

אז מה חדש ל-2020? השינויים לא גדולים מדגמי 2019, אבל חלקם משמעותיים, וכאמור הם מסמלים את המשך הפיתוח והאבולוציה של אופנועי האנדורו של שרקו. כך למשל, כל דגמי האנדורו מקבלים לינקג' חדש שעובד טוב יותר מבעבר. דגמי הרייסינג מקבלים ברז חדש לכיוון עומס קפיץ בבולמים הקדמיים, וכן סופית קלה יותר לדוד הפליטה.

סדרת הפקטורי מקבלת השנה, לצד גרפיקה חדשה, גם מגני שלדה כחולים. בשינויים המכאניים ניתן למנות את גלגל השיניים האחורי של AFAM, שהשנה הוא כולו מפלדה אך קל מאוד, ואת הפייה הסופית למערכת הפליטה של ה-250 וה-300 הדו-פעימתיים, הקלה יותר ב-150 גרם – בדומה לזו של סדרת הרייסינג. גם כאן המטרה הייתה יותר כוח בסל"ד נמוך ובינוני.

בגזרת המנועים, בשרקו ירדו לחלוטין מרגליות התנעה בכל הדגמים. לעניין הזרקת הדלק לדו-פעימתיים, בשרקו בוחרים להישאר עם קרבורטורים. לטענתם, כל עוד מערכות ההזרקה לא נותנות יתרון בביצועים על קרבורטורים – הם נשארים עם קרבורטורים. ביום שמערכות ההזרקה יספקו ביצועים טובים יותר (או שתקנות זיהום האוויר יסגרו עליהם לגמרי ולא תהיה ברירה) – אז הם יעברו למערכת הזרקה. כפיצוי, כל המנועים מקבלים צביעה חדשה למכסי הצד.

מנוע ה-125 הדו-פעימתי מקבל השנה שיפור בשסתום הכוח החשמלי. מעתה יש לו אפשרות כיוון לגובה, ויש כלי מיוחד לכיוון הזה. בנוסף, ה-125 מקבל בוכנה חדשה בפרופיל מעט שונה, והתוצאה של שני השינויים הללו היא יותר הספק – בין היתר על-ידי העלאת הסל"ד.

מנועי ה-250 וה-300 הדו-פעימתיים מקבלים השנה שסתום עלים חדש, וגם מניפולד הקצר ב-15 מ"מ מהקודם. שני השינויים הללו, יחד עם צינור תיבת האוויר החדש, אמורים לספק יותר כוח בסל"ד נמוך ובינוני. יש גם יציקה חדשה לבלוק המנוע באזור שסתום העלים. סלסלת הקלאץ' חדשה, והיא קלה יותר מקודמתה ב-196 גרם. בנוסף, בשרקו שיפרו את השימון לקלאץ' והחליפו את המערכת ההידראולית של תפעול הקלאץ'. התוצאה – 20% פחות מאמץ בלחיצה על הקלאץ' בצמד דגמים אלו, וזה מורגש מאוד. הורדת משקל נוספת התבצעה בגלגל השיניים הקדמי, שכעת מגיע עם קדחים.

בגזרת מרובעי הפעימות עם הבלוק הקטן – ה-250 וה-300 סמ"ק – בשרקו ביצעו הורדת משקל של 400 גרם על-ידי החלפת גלגלי השיניים של משאבת השמן ושל המתנע החשמלי לקלים יותר. פרט לכך שופר הסלקטור בתיבת ההילוכים, וכעת יש דיוק רב יותר בהעברת הילוכים.

הדפס