המשטרה מגבירה אכיפה כנגד דו-גלגלי

בגלל כמות התאונות הקטלניות בהן מעורבים רוכבי דו-גלגלי, במשטרת ישראל מגבירים אכיפה כנגד רוכבי אופנועים וקטנועים

אביעד אברהמי, פול גז  07.06.20 - 07:34
(צילום: דוברות את"ן)
(צילום: דוברות את"ן)
תחילת כתבה

משטרת ישראל מגבירה אכיפה והחלה במבצעי אכיפה ממוקדים כנגד רוכבי דו-גלגלי. הסיבה: המספר הגבוה של תאונות קטלניות שבהן מעורבים רוכבי אופנועים וקטנועים בתקופה האחרונה.

החל מתחילת 2020 נהרגו על כבישי ישראל 29 רוכבי אופנועים וקטנועים. עד סוף חודש מאי נהרגו 27 רוכבים, וב-2.6.20 נהרגו שני רוכבים נוספים – בן 34 בכביש 431 ובן 17 בשד' ירושלים ביפו. כמות ההרוגים הגבוהה בשנת 2020 קרובה מאוד לזו של 2019 – שהייתה שנת שיא שלילי במספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנהרגו על כבישי ישראל ושבה נהרגו 69 רוכבים – והמספרים השנה עלולים להיות אפילו גבוהים יותר מאלו של שנת 2019.

בגלל גל התאונות הקטלניות האחרון, התקבלה החלטה באגף התנועה של משטרת ישראל להגביר אכיפה כנגד רוכבי דו-גלגלי בתקופה הקרובה. האכיפה תתבצע בכל הרמות – החל משוטרי סיור עירוניים ועד הסיירת הארצית של משטרת התנועה. מוקדי האכיפה יהיו שונים – החל מכבישים עירוניים ובין-עירוניים, ועד לכבישים מפוצלים המהווים מוקדי עלייה לרגל לרוכבי אופנועים בסופי שבוע, כמו הרי ירושלים וכבישי הגליל. גורמים באגף התנועה שאיתם שוחחנו אישרו בפנינו את הדברים, ואף טענו שהלחץ להגברת האכיפה הגיע מלמעלה, מהדרגים הגבוהים.

להערכתנו ומניסיוננו, בפעילות האכיפה העירונית שוטרי סיור ושוטרי תנועה ימתינו לרוכבים במקומות שבהם ניתן לרשום דו"חות רבים במינימום מאמץ – על עבירות שקלות לאכיפה, ולא בהכרח על עבירות שמסכנות חיים ודורשות מאמץ ומשאבים באכיפה.

האכיפה המוגברת כנגד רוכבי דו-גלגלי כבר החלה, והיא תימשך בתקופה הקרובה. אנו כמובן ממליצים לציבור הרוכבים לרכוב בזהירות, לפי חוקי התנועה, על-גבי אופנועים תקינים שעברו מבחן רישוי שנתי ועם ביטוח חובה. אם בכל זאת קיבלתם דו"ח, ואתם חושבים שהוא אינו מוצדק, ניתן להשתמש בשיטת מוצלאחי לביטוח דו"חות תנועה, או בחלקים מהשיטה. בכל מקרה מומלץ לקרוא את השיטה על-מנת להבין כיצד יש לפעול ומה להגיד ולא להגיד במפגש עם שוטר.