הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בראבוס תציג ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R משודרג

בראבוס, חברת השיפורים הגרמנית שמוכרת בזכות רכבי המרצדס המשופרים, מתכננת להיכנס לתחום הדו-גלגלי עם ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R משודרג

אסי ארנסון, פול גז  23.12.21 - 16:53

תגיות: KTM

חברת בראבוס (BRABUS) מגרמניה מתמחה בשיפור ואבזור רכבי מרצדס השונים, שמגיעים עם מנועים ומכלולי שלדה משופרים ושדרוגי פאר לדגמים. בראבוס הגישו פטנט על השם 'בראבוס 1300R' בתחום הדו-גלגלי, לציין את דגם האופנוע הראשון של חברת השיפורים.

הבסיס מתוכנן להיות עם הדור השלישי של הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R – החיה 3.0, שהוצג ב-2020. אין כרגע מידע על מהות השיפורים, אך מפרט המנוע והמכלולים מרשים מלכתחילה: מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים, עם הספק מקסימלי העומד על 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד, ומומנט מקסימלי העומד על 14.27 קג"מ אימתניים. המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, וכך למשל הזרוע האחורית החד-צדית מעוגנת ישירות אליו, ויש מערכת לינקים פרוגרסיבית. לאחרונה הוצגה גם גרסת ה-'איבו' עם בולמים סמי אקטיביים חשמליים. הבלמים הקדמיים מקבלים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Sylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיג האחורי, אגב, במידה 200/55ZR17.

מבחינת אלקטרוניקה, ה-1290 סופר דיוק R מגיע מצויד במערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, עם 4 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש, ספורט ומסלול (מסלול הוא אופציונלי) – כשכל אחד מהם משפיע כעל המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה (כולל מצב סופרמוטו), בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת ההחלקה. יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED, ויש מסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.

הבראבוס 1300R צפוי לקחת את הנתונים האלה, להוסיף כוח ולהוריד משקל, לחדד את העיצוב ולשדרג מכלולי קצה. בשלב זה אין נתונים רשמיים, אך אם המידע החל לטפטף בשלב זה, ככל הנראה תיחשף גרסה ראשונית לקראת אמצע-סוף שנת 2022. נמשיך כמובן לעדכן.