$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יקרה, מהירה ובלי חלק עליון: הוצגה ב.מ.וו סדרה 8 קבריולה

ב.מ.וו משגרת את סדרה 8 קבריולה עם מנוע עתיר עוצמה שפותח חזית עם מרצדס S קלאס פתוחת הגג

ניר בן טובים  04.11.18 - 12:39

תגיות: ב מ וו

בהעדרה של ב.מ.וו סדרה 6 קבריולה, ב.מ.וו סימנה מטרות חדשות לקלוע אליהן, ואחד התירוצים הלגיטימיים ביותר שיכלה לחשוב עליהן בזמן האחרון הוא ייצור מכונית יוקרה רצינית שתקרא תגר על מרצדס S קלאס קבריולה. והנה, קצת לאחר שהשיקה ב.מ.וו את סדרה 8 - מכונית הדגל של המותג הגרמני, היא מתגברת את נוכחותה באולמות המכירה עם מהדורה פתוחת גג, מהודרת, חזקה מאוד ועמוסה בתוספות מקוריות ואופציונליות כיד הדמיון (או עומק הכיסים).

המכונית תוצג רשמית במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנג'לס (החל ב-30 בנובמבר), וביצרן הגרמני לא צריכים נימוקים מורכבים כדי להסביר מדוע בחרו בעיר המלאכים רווית הכוכבים ושופעת המיליונרים כתפאורה להזנקתה הרשמית; עיצובה החיצוני תפור לאקלים הקליפורני המנותח וכך גם חלל הנוסעים המרווח והמידות שלה. מדובר במכונית שאורכה 4.84 מ' ורוחבה מעל 1.90 מ', על בסיס גלגלים של 2.82 מ'. את מארזי הקניות של 'שרה לאונרד' תוכלו להניח בתא מטען לא רע בכלל שנפחו 350 ל'. 

חלל הנוסעים הוא העתק-הדבק של גרסת הקופה, ובו תוכלו למצוא סידור הושבה לארבעה אנשים ומערכת שמע בסיסית של  Harman Kardon עם תריסר רמקולים או מערכת משודרגת של Bowers & Wilkins D מסדרת היהלום עם סראונד היקפי ואיכות גבוהה במיוחד. שאר הרכיבים די מוכרים: צג ראשי 10.25 אינץ', לוח מחוונים 12.3 אינטש על בסיס פילוסופיית ה-live cokcpit, מערכת הפעלה קולית ועוד. תקרת הגג אגב מופשלת אלקטרונית ב-15 שניות במהירות מוגבלת עד 48 קמ"ש, ולמי שחושש מצינה בחודשי החורף - לרכב מפוחי אוויר חם במשענות הראש ומסיטי רוח אינטרגליים. כן הותקנו מגינים מיוחדים במקרה של התהפכות.  רשימת הבטיחות בכל אופן לא תפתיע אף אחד: בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית וכדומה.

אבל להגדיר את ה-סדרה 8 קבריולה כקישוט אופנתי לנשות האלפיון העליון יעשה הרבה עוול ליכולות שלה ולאנשים שבילו איתה על הנורדשלייפה במסגרת הניסויים. פרט למתלים אדפטיביים עם כיול ממוחשב (בהתאם למצב רוחו של הנהג) והיגוי אחורי, בלמים ענקיים וצמיגים דביקים, שוכנות תחת מכסה המנוע שתי תחנות כוח לא צנועות בכלל. הראשונה היא יחידת טורבו דיזל, ה-840d המפיקה 320 כ"ס ו-71 קג"מ. היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות בלבד ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. הגרסה השניה, ה-M850i מבוססת V8 עם בהספק מרבי של 530 כ"ס ו-75 קג"מ, וזו מזנקת מהמקום ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. שני המנועים מחוברים לתיבת שמונה מהירויות אוטומטית והנעה כפולה (מתלי M פרפורמנס בגרסת הבנזין). 

עבור ב.מ.וו, יש לציין, סדרה 8 קבריולה היא הראשונה מסוגה - מעולם לא ייצרה החברה דגם פתוח-גג לסדרה הדגל הזו בשנות ה-90, ולכן זו בהחלט קפיצה מבחינתם לטריטוריה בתולית. אין יותר מדי מתחרים בסגמנט מלבד מרצדס S קלאס קבריולה, כך שמאזן הכוחות בין שני המותגים מצטמק. מחירים? עלותה של גרסת הדיזל הבסיסית בגרמניה כ-84 אלף יורו, בעוד גרסת הבנזין תגבה מכם תוספת של 24 אלף יורו. לארץ היא עתידה להגיע במהלך הרבעון השני של שנת 2019, כך מסרה היבואנית לישראל דלק מוטורס.