$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורשה מקאן: עכשיו גם בגרסת S מוגדשת וחזקה יותר

פורשה מתגברת את משפחת המקאן עם מהדורת ביצועים מושחזת יותר

מערכת עולם הרכב  12.12.18 - 14:01
פורשה מקאן המעודכנת עם מנוע טורבו ששה צילינדרים (צילום: יצרן)
פורשה מקאן המעודכנת עם מנוע טורבו ששה צילינדרים (צילום: יצרן)

תגיות: פורשה

זמן קצר אחרי שהשיקה ה-911 החדשה, פורשה מחזקת את משפחת הקרוסאובר מקאן עם השראה חלקית מהמכונית האייקונית. יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט פרסמה השבוע כי מוסיפה למקאן המרוענן שהוצג בחודש יוני האחרון גרסת S מתוגברת עם מנוע שרירי וגמיש מהדור היוצא. מדובר בתוספת כוח צנועה יחסית לעומת דגם ה-S הקודם, אולם גמישות רצועת הכוח שופרה וכך גם תגובות המנוע בסל"ד נמוך. 

מנוע ה-V6 טורבו החדש שנפחו 3.0 ל' מפיק כעת 354 כ"ס (14 כ"ס+) ו-49.2 קג"מ (+2 קג"מ). יחד עם חבילת הכרונו ספורט המקאן S טורבו החדש מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות לעומת 5.2 שניות לפני מתיחת הפנים, בעוד המהירות המרבית עומדת על 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-11.4 ק"מ לליטר (לעדינים שבכם). השיפורים הושגו על ידי התקנת הטורבו בגרעין של הבלוק ("בתוך הדופן הפנימי ביותר של ה-V" אומרים פורשה). התוצאה היא קיצור נתיב הפליטה בין הטורבו לתאי הבערה ומומנט בשרני יותר במהירות נמוכה והגדלה של לחץ הגדישה מ-113 PSI ל-118 PSI, לצד הפחתה קלה בפליטת המזהמים ל-204 גק"מ. תיבת ההילוכים היא 7 מהירויות אוטומטית מתופעלת מנופים מגלגל ההגה עם חיבור להנעה כפולה. 

כיול גרסת ה-S כולל טיפול בבולמים, החלפת חלק מחיבורי המתלים בתרכובות אלומיניום, שינויים במערכות האחיזה המשוכללות וכן בקרת הנסיעה האדפטיבית, ה-PASM. שיפור נוסף טמון גם בבלמים, שם הגדילה פורשה את קוטר הדיסקים ל-360 מילימטרים במקום 350 מילימטרים והוסיפה 2 מילימטרים לעוביים. אלו אגב רק הבלמים ה"סטנדרטיים" של המקאן S, שכן ניתן לציידו גם בערכת בלימה קרמית של פורשה שמתאימה יותר לגיחות למסלולי מירוצים (קירור מהיר יותר).

זאת ועוד, המקאן S מקבל חלק מהעדכונים הוויזואלים האחרונים של ה-911, כולל חבילת LED מלאה וכן את קורת התאורה האחורית המודרנית. בפנים, גלגל הגה בנוסח ה-911, צג ראשי בגדול 10.9 אינץ', מושבי ספורט וכל הצעצועים המתקדמים ביותר שיש במחסנים של המותג היוקרתי.  המחיר לדגם ה-S יעמוד על כ-60 אלף יורו. בארץ נראה אותו במהלך שנת 2019.

 

 

 

 

 

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5