$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רק מכוניות חשמליות? יונדאי ממשיכה להביע אמון במימן

החברה חשפה תכנית רחבת היקף במסגרתה תשקיע מעל 7 מיליארד דולר במכוניות מימן

ניר בן טובים  13.12.18 - 16:43
יונדאי NEXO (צילום: יצרן)
יונדאי NEXO (צילום: יצרן)

תגיות: יונדאי

יונדאי פרסמה תכנית אסטרטגית מורכבת במסגרתה תשקיע 7 מיליארד דולר בפיתוח מכוניות מימן. תחת הכותרת FCEV2030, יונדאי נערכת לחזק משמעותית את המחויבות שלה כלפי טכנולוגיה "ירוקה" כדי להיות המובילה בעולם בתחום הנעה מימנית. "אנחנו לוקחים צעד גדול קדימה ונהיה כוח מרכזי בהפיכת תעשיית הרכב הגלובלית", כך אומרים אמש (רביעי) בכיריה באירוע שנערך במטה החברה המרכזי.

למרות שליונדאי אין היום יותר מקומץ מכוניות מימן (טוסון בן היתר) על פי דיווחי החברה, יונדאי תייצר מעל חצי מיליון מכוניות מימן עד שנת 2030 לשוק הפרטי, ועוד כ-200 אלף כלי רכב מבוססי מימן ינותבו לצרכים מסחריים בחברות, כגון מלגזות, רכבי משא ואפילו אוניות. בסך הכול, יונדאי רוצה להגיע לנתח שוק של 25% מכלל המכירות בעולם בסיועם של כלים אלו.  

בתחילת השנה, יונדאי חשפה את ה-NEXO, הדור השני של רכבי ה-FCEV של המותג הדרום קוריאני. בהשוואה לדור הראשון שהיה מבוסס על הטוסון/IX35, יונדאי מציעים כאן רכב קל יותר, מהיר יותר, מרווח מקודמו ובעל חסכון גדול יותר בתצרוכת האנרגיה של המערכות; הוא מפיק 163 כ"ס ו-41 קג"מ ומסוגל לכסות מרחק של יותר מ-500 מייל (805 קילומטרים) עם 3 מכלי "דלק" בנפח 156 ל'. רכב מימני, בקצרה, מונע על ידי שידוך מימן לחמצן והמרה לכוח. כלומר גם במקרה של יונדאי NEXO מדובר במנוע חשמלי, רק שהדרך שבה הרכב מקבל את "החמצן" שלו אינה באמצעות סוללה אלא דרך "תא דלק מימני" ופליטת מים.   

מערכת מימנית ניתנת להטענה במהירות גבוהה יותר מסוללה, אבל המכשול העיקרי כרגע הוא לא רק מיעוט הדגמים אלא גם פריסת תשתית הטעינה. כיום נמכרות בעולם עוד 2 מכוניות מימן סדרתיות בלבד בהן טויוטה מיראי ו-הונדה קלאריטי, אולם רוב היצרנים מפנים את המשאבים שלהם לרכב חשמלי/היברידי קונבציונלי ולא מביעים תמיכה בחלופה מימנית, בטח לא כשמחירם גבוה משמעותית - עלותו של ה-NEXO בארה"ב 60 אלף דולר ומעלה. 

באותה נשימה, ראוי לציין כי יונדאי ביצעה במקביל מהלך פנימי ביממה האחרונה כדי להכריז על כוונותיה לעתיד; החברה מינתה את אלברט בירמן הגרמני (האיש שאחראי על פיתוח קיה סטינגר) לנהל את מחלקת המחקר והפיתוח. בירמן ניהל בעבר את חטיבת M של ב.מ.וו וזו הפעם הראשונה שאדם שאינו ממוצא קוריאני נוטל את המושכות בעמדה כה בכירה. ביונדאי מפקידים בידיו את המפתחות ליצרן הרכב החמישי בגודלו בעולם בתקווה שהוא ידע לפצח את יריביהם האירופים וישפר משמעותית את איכות המכוניות.

נהיגה בטויוטה מיראי: המכונית שנוסעת על מים

 

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5