$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מוכנה להמראה: מכונית ה-GT החשמלית של פולסטאר עושה חזרה גנרלית

המהנדסים של וולוו בוחנים את הרכב החשמלי של פולסטאר ומבטיחים הנאה צרופה לנהג וגם רחמים על הסביבה, בערך

ניר בן טובים  16.12.18 - 15:37
פולסטאר 1. מכונית חשמלית עם 600 כ"ס (צילום: יצרן)
פולסטאר 1. מכונית חשמלית עם 600 כ"ס (צילום: יצרן)

תגיות: וולוו

אחרי הכנות מפרכות של למעלה משנה וחצי חטיבת הביצועים של וולוו, פולסטאר,כמעט  בשלה לשחרר לכבישים את המכונית העצמאית הראשונה של המותג, ה-פולסטאר 1. בפולסטאר משווקים את המכונית בראש ובראשונה כחלופה חשמלית למכוניות הספורט הקונבציונליות, וזו אכן תהיה אחת מנקודות ה"מכירה" המרכזיות שלה. אלא שנהג המבחן של וולוו, יואקים ריידהולם מבטיח שיהיו לה צדדים נוספים מלבד זרמים אקולוגיים בעורקים: "בכל פעם שתנהג בפולסטאר 1 אתה תמיד תרגיש באופן מיידי שהיא מסוגלת להיענות לצרכים שלך... זו מכונית GT מאוד נעימה, אין ספק - אבל יש לה גם 600 כ"ס ויותר מ-101 קג"מ זמינים לרשותך מסל"ד אפס". 

פולסטאר 1 מבוססת על חלקים משותפים עם וולוו S60 ו-S90, יחד עם מכלולים מקוריים שפיתחה עבורה פולסטאר עבור הנעה חשמלית .בניגוד אולי לטסלה, לא מדובר במכונית שימושית שמסוגלת לחסל מרחקים ארוכים או אפילו מרחקי נהיגה ממוצעים עם טווח נסיעה של 150 קילומטרים בין טעינות (וזה עוד מבלי לרמוס לה את הדוושה הימנית), כך שמי שרוצה להנות מכל העולמות יאלץ להשלים עם המגבלות הפיזיות שלה מעל ומתחת, שבין היתר באות לידי ביטוי עם מרכב קופה (2 דלתות) שרירי.

פולסטאר ייצרה בינתיים קומץ מכוניות אותן היא בוחנת במסלולי מירוצים שונים ובנקודות אסטרטגיות על הפלנטה. לאחרונה, היא שלחה נציגה למבחן ריסוק במתקן הבטיחות של וולוו והצטיינה בכל המדדים. השלב הבא, כך אומרים בחברה הוא פיתוחם של שלושה דגמי אב-טיפוס לפני ייצור סדרתי שיצאו לשורה של מבחנים תובעניים בתחילת 2019 לקראת שיווקם הרשמי במחצית השנה הבאה, במכסה מוגבלת (לא ידוע כרגע כמה תיוצרנה בדיוק).  

כל היחידות של פולסטאר 1 תרדנה מפס הייצור של וולוו בסין. למה בסין? ראשית, בעלת הבית של וולוו, ג'ילי, רוצה שליטה הדוקה על הפצת המכונית קרוב למקורות המימון נוכח חשיבותה הטכנולוגית. שנית, השוק הסיני הוא מהרווחים ביותר של וולוו בשנים האחרונות ולכן זו נקודת הזנקה לוגית למכונית מסוגה. בשלבים מאוחרים יותר, מערכת ההפצה של וולוו תאפשר להזמין את המכונית גם מחוץ למזרח הרחוק תמורת כ-160 אלף דולר ליחידה, וגם זאת בכפוף לקריטריונים מסוימים. ההזמנה תתבצע דרך "דילרים" וירטואלים של וולוו עד להקמת מתחמי מכירה של פולסטאר בארה"ב.

צפו במקטע הביצועים של פולסטאר 1 במסגרת ניסוי מכלולים:

 ריידהולם, בין האחראים לפיתוח וולוו V40 על הפלטפורמה של פורד פוקוס, מציין בנוסף לדבריו שהדגש העיקרי בימים אלו מוקדש לחידוד היכולות של פולסטאר 1 בעיקולים, פיתולים ובבלימות חריפות. ה-1 נמדדה לאחרונה במהירות של 235 קמ"ש מפלסת את דרכה בין פניות ארוכות שטופות גשם בעלות אחיזה רפויה, והרשימה מאוד את נהגי המבחן של וולוו ובכיריה. הציפיות ממנה אם כך גבוהות מאוד ולברי המזל, בהחלט יש למה לחכות כשהיא תהיה זמינה בחלקים נרחבים יותר של העולם בתחילת 2020.

איך עוקבים אחרינו:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5