תכנית עולם הרכב 122: נהיגת בכורה בטויוטה קורולה החדשה
תכנית עולם הרכב 122: נהיגת בכורה בטויוטה קורולה החדשה

למבורגיני הורקאן חדשה - מתנקשת חכמה

מתיחת הפנים של הלמבורגיני הורקאן מוסיפה עוד אינטליגנציה למערכות האחיזה, אבל שומרת על הפראות המסורתית

ניר בן טובים  08.01.19 - 10:47
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
תחילת כתבה

עד שלמבורגיני תדלג לעידן הבא של המותג הבולונזי מתישהו ב-2020 על רקע חשיפת מנוע ה-V12 ההיברידי שעתיד לשרת את היורשת של האוונטדור, היא מרכזת מאמצים לחתום את העשור הנוכחי עם כמה ליטושים של הנבחרת הנוכחית, שבחוד החנית שלה עומדת המכונית הנמכרת ביותר של השוורים מבולוניה - הורקאן.  

זו מתיחת הפנים הראשונה של ההורקאן מ-2014 ומאז הצטרפו לדגם המקורי לפחות 3 מהדורות, בהן הרודסטר, גרסת ההנעה האחורית וכן ה-performante. האחרונה, המושחזת מכולן, שימשה את למבורגיני כדי לחולל את השיפורים הטכנולוגיים בגרסה זו, שמתחילים כמובן בתחנת הכוח שמושתלת מאחורי הנהג; זו מגיעה כעת בנפח 5.2 ל' עשר בוכנות שממשיכות לנשום לרווחה בלי מגדש טורבו. היא מחלצת לכל 4 הגלגלים, דרך תיבת שבע מהירויות דו-מצמדית קצת מעל 640 כ"ס ו-61 קג"מ הזמינים ב-6,000 סל"ד. ביצועים? 0-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-9 שניות ועד 325 קמ"ש מרביים. היא גם תבלום מ-100 קמ"ש ל-0 בפחות מ-32 מטרים (ממוצע למכונית משפחתית הוא בסביבות 42 מטרים).

יותר מהפנינה המפעימה הזו, ה-הורקאן החדשה גם מאמצת מגרסת הפרפומנטה התחרותית את גילופי המרכב וכן את מערכות המחשב המתוחכמות שלה שמסייעות לנהג להעפיל למהירות קיצונית ולשמור על רף בטיחות גבוה יחסית. הגוף החיצוני כולל רצף של התאמות המסייעות בזרימת האוויר ובהצמדת המכונית לקרקע - פי 5 למשל מהדגם הראשון של ההורקאן בזכות שינויים תכנוניים ברצפה התחתונה.

ואולם, גולת הכותרת, לפחות עבור מי שמתכנן לכוון את החרטום למסלול המירוצים (ובואו נהיה כנים, מי לא) היא בקרת ה-Lamborghini dinamica veicolo integrate. למעשה, זוהי יחידת בקרה פנימית שמלקטת נתוני נהיגה מכל מערכות הרכב הדינמיות (אחיזה, בלימה, בולמים, היגוי וכדומה) בעת ובעונה אחת כדי לחזות את המהלך הבא של הנהג. לפי הפרמטרים שמעובדים במחשב מבוצע כיול אוטומטי בשברירי שניה על ידי שימוש בחיישנים שהותקנו במרכז הכובד של הרכב שמודדים בנוסף להכול גם כוחות האצה, בלימה וכוחות G. כל הפירטוכניקה הזו מיועדת לקחת את הנהג קרוב לגבולות, אבל מאידך גם לספק לו קצת רוגע שהמכונית שומרת על הכול בשליטה והוא בידיים טובות.  

צפו בלמבורגיני הורקאן פרפורמנטה:

ומה בפנים?

הרפורמה הפנימית לא פחות מושכת מזו החיצונית; במקום קרקס של מתגים פיזיים בתעלה הראשית התקינה למבורגיני טאבלט שליטה בגודל 8.4 אינץ' שהופך את חווית השהות בה לקצת יותר דיגיטלית - לטוב ולרע.  יש בה פונקציות מגוונות לשליטה כולל בקרת "מחווה" עם תנועות ידיים, בקרת מולטימדיה מעודכנת עם תאימות ל-apple car play, שליטה קולית באמצעות siri, מערכת מצלמות דואלית עם איסוף נתונים (טלמטריה) , ריפודי אלקנטרה ייחודיים ועוד תוספות במנעד הגוונים של המכונית וכן באופציות החישוקים.

למבורגיני תעמיד להורקאן מחליפה רשמית רק אחרי שנת 2021 ולפי הדיווחים בגרמניה, זו עלולה להיות כבר גרסה היברידית מתונה של מנוע ה-V12 שצוין בתחילה. בינתיים, אולי שווה לקפוץ על ההזדמנות לרכוש את הלמבו EVO הורקאן האחרונה לפני שהכול אוזל. האמת היא שהמחיר גם לא כזה מפחיד - סביבות 270 אלף דולר לפני תוספות. לכו על זה.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

הדפס