$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טנק קוריאני: קיה הולכת על גודל וכוח עם ה-טלורייד החדש

קיה חשפה בדטרויט רכב מותאם ל-8 נוסעים עם יכולת שטח

ניר בן טובים  16.01.19 - 12:46
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: קיה

אם עקבתם אחרי תערוכת הרכב בלוס אנג'לס אולי נתקלתם במוביל נוסעים מגודל בשם יונדאי פאלסייד. אז כעת, קיה מציגה בדטרויט את התאום הלא זהה שלו - קיה טלורייד, רכב מותאם לשמונה נוסעים שלוקח את הנוסחה של פאלסייד  הרחק עוד יותר, אפילו מחוץ לגבולות מדרכות בתי קפה וחניוני הקניונים. 

טלורייד (Telluride), שנקרא על שם עיירה בקולרדו הוא הרכב הגדול ביותר של קיה והוא מתברג בהררכיה הפנימית מעל הסורנטו. הוא תוכנן במחלקת העיצוב של קיה בקליפורניה ומיוצר יחד עם האופטימה והסורנטו בג'ורג'יה, ארה"ב. אם לשפוט לפי המידות של הפלאסייד, אורכו של הטלורייד כ-5 מ' ובסיס הגלגלים שלו ה-3.1 מ', עם רוחב של 2 מ' וגובה של 1.80 מ'. הנוסח החיצוני אגרסיבי שכן הוא מבוסס על רכב ראווה שקיה חשפה ב-2016  לפני שנתיים. נדמה שקיה גיבשו את המוצר הסופי בשינויים קלים מרכב הקונספט. 

לטלורייד יש כמה תכונות מעניינות, אבל בראש ובראשונה יש לו מנוע חזק כיאה לשוק האמריקני; הנפח הוא 3.8 ל' ששה צילינדרים עם הספק מרבי 290 כ"ס וכמעט 52 קג"מ הזמינים ב-5,200 סל"ד בחיבור אל תיבת שמונה מהירויות אוטומטית. דגמי טלורייד נחלקים ברמה הטכנולוגית לשניים - הנעה קדמית או הנעה כפולה שמגיעה עם נעילה ועם בקרת נהיגה לשטח שכוללת גם מצב "שלג" בין היתר. הוא מסוגל לגרור קרוב ל-2.5 טון ומגיע עם מתלה אחורי אדפטיבי לשמירה על איזון בעת נשיאת משקלים כבדים.

יש לו קומץ מצבי נהיגה ממוחשבים, אחד מהם גם משתדל להסב לנהג קצת הנאה עם הנעה אחורית חלקית - במצב 'ספורט' כ-35% מהעוצמה עוברת לסרן האחורי, אבל בשאר המצבים הרכב מתפקד על הנעה קדמית או כפולה (תלוי בגרסה). ואם כבר גרסאות - לטלורייד 4 רמות מפרט. ברמה 2 מקבלים צג ראשי 10.3 אינץ' ובגרסאות בכירות מערכת שמע של הרמן-קרדון עם 10 רמקולים, שש כניסות USB, ריפודי נאפה למושבים ושלל מערכות בטיחות חכמות.  קיה גם התקינה לטלורייד בקרה "שקט" שמבטלת את האודיו בשורה השלישית כדי שהקטנים יוכלו לישון, וכן יש לו מערכת אינטרקום פנימית בין הקברניט לנוסעים בחלק האחורי. מערכת הישיבה שלו דומה לחלק מהמתחרים האמריקניים שלו. במצב של 7 מושבים (עתידי) יחליף את הספסל של שורה שתיים (ל-3 אנשים) זוג מושבי "קפטן" ועוד שלושה מאחור.

אין לו מה לחפש פה?

טלורייד לא מוגדר על ידי קיה כ"רכב" גלובלי ולכן הסיכוי שנראה אותו בישראל בייבוא סדרתי נמוך. צינורות מקבילים נראים כאופציה ריאלית יותר עבור בארץ מי שחפץ ברכב מסיבי עם ביצועים טובים, קריצה לשטח וכל מיני צעצועים .עבורם, מוביל הנוסעים הזה עשוי להוות אופציה מעניינית. מחירים? הסורנטו מתומחר בארה"ב ב-45 אלף דולר ולפי המכלולים, המפרטים והמיצוב של טלורייד מותר להמר שהוא יגזול מהלקוחות עוד 10-15 אלף דולרים לפחות. 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!