ההבדלים והסימנים המיוחדים הצפויים בסקודה קאמיק

בעולם מלא קרוסאוברים, חשוב לעצב כמה אלמנטים שיעשו את ההבדל ויקרצו לעיני הנהגים

בועז קורפל
בועז קורפל  03.02.19 - 15:00
(יצרן)
(יצרן)
תחילת כתבהאז כבר ראינו את הצללית הקדמית של הסקודה קאמיק וגם התרשמנו מכך שהמכונית החדשה תהיה ככל הנראה גרסה יותר קרוסאוברית מאשר הסקאלה שעליה היא בנויה, אבל הסיפור איננו מסתכם רק בכך. מעצבי המכונית קיבלו משימה מאתגרת ומעניינת לייצר זהות חדשה למכונית, זהות שתפריד בינה לבין המכוניות האחרות לבית סקודה (קודיאק וקארוק) וגם תייצר שפת עיצוב שתאפשר לנוסעים בדרכים לזהות בלי בעיה שמדובר בסקודה קאמיק. כל זה בתנאי שהמעצבים ישתמשו גם בטכנלוגיה הקיימת בפולקסוואגן-אאודי והם אכן הצליחו לעמוד במשימה שהוטלה עליהם.
 
לראשונה תוצג בתערוכת ג'נבה מכונית מתוצרת סקודה עם פנסי חזית מפוצלים לגופי תאורה שונים. החלק העליון יהיה עם תאורת LED קבועה ואילו גופי התאורה מתחתיהם ישמשו עבור פנסי הדרך הראשיים וזה כמובן ישליך על עיצוב הפגוש הקדמי והחרטום כולו תוך שמירה על מאפיין המיתוג החשוב וצורת הגריל האופיינית לכל דגמי היצרן הצ'כי. כפי שראינו בסקודה סקאלה לראשונה את התאורה הדינאמית של פנסי האיתות מאחור, כך נראה לראשונה את התאורה הזאת גם בפנסי ה-LED הקדמיים בקאמיק. האלמנט הטכנולוגי הזה מגיע מהחברה האחות אאודי שעושה בו שימוש נרחב בדגמים שלה ולאחרונה הטכנולוגיה מגיעה גם לדגמים אחרים במשפחת פולקסוואגן.
 
המכונית תיבנה על פלטפורמת MQB של פולקסוואגן ותהיה אחות תאומה לסיאט ארונה ולפולקסוואגן טי-רוק אולם המטרה העיקרית היא להוות יריבה למכוניות אחרות מאירופה דוגמת רנו קפצ'ור וגם למתחרות הקוריאניות בדמות יונדאי קונה וקיה סטוניק. המכונית תציע אבזור בטיחותי חדש מעבר לקיים היום במכוניות של סקודה בהיבט מערכות סיוע לנהג והעיצוב החיצוני והפנימי שלה ישדרו דינאמיות יותר בולטת מאשר העיצוב המאופק של שאר דגמי החברה. סקודה מכרה ב-2018 מיליון ורבע מכוניות שם גידול של 4.4 אחוזים במכירות וזאת בזכות הקארוק והקודיאק וגם דגם סיטי גו הקטן שהיו הלהיטים של סקודה בעולם.
 
הסקודה קאמיק תיחשף ב-5 במרץ עם פתיחת תערוכת המכוניות השנתית של ז'נבה.
הדפס