ביצועים ידידותיים לסביבה: פיג'ו חושפת 508 היברידית וחזקה

רכב האב-טיפוס של ה-508 'ספורט' יוצג במסגרת תערוכת ז'נבה ויגיע לייצור סדרתי בטווח הקרוב

ניר בן טובים  21.02.19 - 10:27
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: פיג'ו

תחילת כתבה

רשימת החשיפות לקראת תערוכת ז'נבה הולכת ומתגבשת בימים אלו ואפשר לראות סימנים לכך שהבמות השוויצריות תהיינה מעניינות, עם מגוון אקלקטי של דגמים המשלבים ביצועים וגם חסכון בדלק. אחד מהם יהיה ה-508 'ספורט Engineered' של פיג'ו שמנסה לשדר לנהגים שהעתיד ממש לא משעמם אם הוא מצליח לבשל עבורם קומבינציה של מערכת הנעה היברידית עם ביצועים רציינים.

ה-508 ספורט אמנם מוגדרת כמכונית ראווה, אך בפיג'ו אומרים שהיא תגיע לרצפת ההרכבה ממש בקרוב נוכח העובדה שהיא משתמשת במכלולים קיימים של ה-508 הייבריד הרגילה וכן בשל כך כי המראה החיצוני בשל לחלוטין לעלות לכבישים; זה כולל רק תוספות של בלמים מוגדלים בגוון זרחני ("קריפטונייט" בקטלוג הצרפתי המושאל מסופרמן כנראה), ספליטר אחורי אגרסיבי, פגוש קדמי עם שינויים קלים ועוד מעט ליטושים באזור השבכה הקדמית בנוסח מכונית הקונספט פיג'ו E לג'נד כדי לבדל אותה מהגרסאות הקונבנציונליות.  

הביצועים הם הסיבה האמתית להכשרת המכונית לעידן החשמלי, אז הנה מה שהיא אוצרת בחזית שלה; מנוע בנזין טורבו פיור-טק 200 המחובר אל צמד מנועים חשמליים בסרן הקדמי והסרן האחורי בעלי הספק מרבי של 110 כ"ס ו-200 כ"ס בהתאמה. הכוח המשולב (סביבות 310 כ"ס "היברידיים") עובר לכל הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית שמאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

הנתונים ה"ירוקים" של ה-508 ספורט מעודכנים לפי תקנות ה-WLTP המחמירים הבודקים פליטת מזהמים וצריכת דלק בתנאים מציאותיים מחוץ לחומות המעבדה. והם, כך לפחות על הנייר עושים רושם מבטיח; טווח הנסיעה המרבי על הסוללות (מערכת פלאג-אין נטענת מהשקע) הוא כ-50 קילומטרים ומדד ה-CO2 של המכונית הוא פחות מ-50 גק"מ. צריכת הדלק הממוצעת לא פורסמה אך במכוניות נטענות לרוב מדובר במספרים ממוצעים נמוכים מאוד.

מוטיב ה"קריפטונייט" ממשיך אגב אל תא הנוסעים הייחודי של הרכב, שם מקבלים את היושבים ריפודים מהודרים על תרכובות אלקנטרה ולוח מחוונים עם שילובים דיגיטליים צהובים והכוונה ייעודית למערכת ההנעה ההיברידית. חוץ מזה, כמעט כל המערכות החדשניות של ה-508 תהיינה בנמצא, בכלל זה בקרות הבטיחות שלה, מערכת המדיה המשופרת ועוד.

בפיג'ו מתחילים השנה להאיץ בתהליך "חשמול" שבמסגרתו היא תחזק את כל הדגמים בהדרגה עם וריאציה חשמלית מסוימת עד שנת 2023. פרט ל-508 ספורט ההיברידית, צפוי היצרן הצרפתי לחשוף בז'נבה גם את ה-208 ה-כל חדשה שגם עבורה פותחה גרסה היברידית. כל זאת ועוד כאמור באמצע חודש הבא.  

 

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!