$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גרסת N ליונדאי טוסון - ספורטיבי והיברידי

יונדאי לוקחת את הקרוסאובר הכי פופולארי שלה צעד קדימה

בועז קורפל
בועז קורפל  24.03.19 - 12:40
(יונדאי)
(יונדאי)

תגיות: עולם הרכב

יש שיאמרו כי הטוסון של יונדאי הוא דגם הקרוסאוב הכי אתלטי של החברה הקוריאנית ויש בו את כל הסממנים הדרושים לענות על העיצוב הדינאמי, שמשאיר אותו עם מראה צעיר לצד הפרקטיות שהוא מציע לנהג. אבל ביונדאי החליטו שהמותג N שכבר הכרנו ביונדאי i30 ובקרוב גם ביונדאי i20, יוכל להתלבש גם על הטוסון כגרסת עיצוב לוהטת. אחרי כמה רמזים עבים וצילומי ריגול שהופצו ברשת, החליטו ביונדאי לחשוף את הטוסון N Line ולא רק את המראה החיצוני שלו, אלא גם את המפרט הטכני וזה הופך את הסיפור להרבה יותר מעניין מאשר עוד כמה פסי קישוט ותפירות אדומות בקונסולה ובהגה.

השינוי בעיצוב החיצוני מסתכם בהחלפת כל הפנלים שהיו בצבע כרום לפאנלים אפורים ושחורים וזה ניכר בגריל הקדמי, בפתחי כניסת האוויר בפגוש הקדמי וגם בקשתות של בתי הגלגלים ובנוסף לכך המכונית קיבלה גלגלים גדולים ומעוצבים בקוטר 19 אינץ'. גם בתוך המכונית בחרו המעצבים להוציא את החלקים הנוצצים ולהחליפם בחלקי פלסטיק שחורים במראה קשוח יותר. המכונית לא עברה שום שינוי באבזור או בשינוי מיקום לרכיבים הקיימים בתא הנהג והיא זהה לגמרי לטוסון המוכר, פרט למושבים בריפוד עור סינטטי ואלקנטרה עם המיתוג N על המשענת של הגב בחלק העליון ועם תפירות אדומות שאותן אפשר למצוא כמתבקש גם בקונסולה, בהגה ובכיסוי של ידית ההילוכים וכל זה יחד עם הדוושות המתכתיות מוסיף ניחוח ספורטיבי לנוכחים בתוך המכונית.

תחת מכסה המנוע מציעים ביונדאי את הטוסון N Line עם מנוע בנזין או שתי אופציות למנוע דיזל ולראשונה עם מערכת חשמל מחוזקת בשיעור 48 וולט. גרסת הבנזין מגיעה בנפח 1.6 ליטר בטכנולוגית TGDI בהספק 177 כוחות סוס וגרסת הדיזל זהה למנועים הקיימים בנפח 1.6 ליטר עם 136 כוחות סוס וגם 2.0 ליטרים עם 185 כוחות סוס אך המנועים זוכים לתגבור של המערכת החשמלית המחוזקת שלדברי יונדאי משפרת את צריכת הדלק ב-11% לפי בדיקת WLTP.

ביונדאי לא פרסמו מתי יחל השיווק של הדגם ומהם המחירים, אבל אנו מאמינים שזה יקרה בחודשים הקרובים אם כי הכמויות לא תהיינה דומות לכמות המיוצרת של הטוסון הרגיל. הדגם הנוכחי של הטוסון הוצג לפני שנה בתערוכת ניו יורק והחל את השיווק לפני כמה חודשים בעולם ובישראל כשהוא עם מתיחת פנים קלה בעיצוב, אבל עם שדרוג גדול במערכות הבטיחות. יתכן כי הגרסה החדשה שנקראת N Line תתמזג עם המנועים שלה לדור הבא של הטוסון והם יהפכו לסטנדרטים כשהמכונית בדור הבא תוצג בעוד שנתיים.