$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כמה מכוניות חדשות נמסרו ברבעון הראשון של השנה?

שוק הרכב הישראלי ממשיך במגמת החלשות עם כ-92 אלף מכוניות חדשות על הכבישים, קיטון של 2.4% בהשוואה לשנה הקודמת. מה קורה למותגי היוקרה הגרמניים?

ניר בן טובים  03.04.19 - 14:53
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)

שוק הרכב הישראלי חווה ירידה של 2.4% במכירת רכב חדש ברבעון הראשון של השנה, כך עלה אמש (שלישי) על פי דוח המתפרסם על ידי איגוד יבואני הרכב. מפילוח המספרים נמצא כי מתחילת שנת 2019 נמסרו בארץ 92,118 מכוניות חדשות. בחודש מרץ האחרון שקדם להתייקרות שנכנסה לתוקפה בשבוע האחרון עקב עדכוני המס הירוק, נוספו לכבישים קצת מעל 29 אלף מכוניות - נתון כמעט זהה לתקופה הדומה בשנה הקודמת. במבט כולל מסתמנת היחלשות מתונה ב-3 החודשים הראשונים של השנה. בענף סבורים שעד סוף 2019 לא יחול שינוי דרמטי כלפי מעלה או כלפי מטה, גם אחרי העליה הצפויה במחירונים.   

את ענף הרכב מובילה חברת יונדאי עם עליה של 5%. בחברה מציינים כי חל גידול בחלק ניכר מסדרות המותג, במיוחד בקבוצת הפנאי. עם זאת, קיה היא זו שנמצאת במקום הראשון בהיקף מסירות רכבי SUV חדשים; בטלקאר מדווחים על 5,745 מכירות לעומת כ-3,500 ביונדאי. זו עדיין ירידה לעומת השנה הקודמת בקטגורית הג'יפונים אולם בהיקף המסירות הכללי תמונת המצב בקיה מאוזנת, עם כ-11 אלף מכירות בסך הכול. 

את המקום השלישי בטבלה מאכלסת טויוטה עם גידול של 9% (כאשר ברקע המתנה לעוד אלפי יחידות חדשות של קורולה, על שלל גרסאותיה). סקודה במקום הרביעי רושמת התחזקות בשיעור של 10% ובמקום החמישי מיצובישי עם זינוק של 30% במכירות. בהמשך הטבלה ניסאן עם צלילה של 27%, סוזוקי קטנה ב-17%, רנו ב-20%, שברולט ב-0.5%, פיג'ו מתחזקת ב-20%, סיאט יורדת ב-2%, סיטרואן גדלה ב-8%. גם סובארו גדלה ב-4%. 

עוד תנודות כלפי מטה בהמשך הטבלה, פולקסווגן נחלשת עם ירידה חדה בשיעור של 31%, פיאט מצמטקת ב-44%, פורד ב-31% ואלפא רומיאו ב-66%.

הצמרת הגרמנית של סגמנט מכוניות היוקרה מסרה ביחד כ-3,500 מכוניות, אולם כל מותג בנפרד מדווח על ירידה בשיעור כזה או אחר במכירות; מרצדס במקום הראשון עם קיטון של 29%. במקום השני אאודי עם ירידה של 28% ובמקום השלישי ב.מ.וו מאבדת 20% ביחס לתקופה המקבילה. את הדרג השני של קבוצת הפרמיום מתחילה וולוו עם זינוק של 21% ואחריה מדורגת לקסוס עם צמיחה חדה של 27%. בטווח הדו-ספרתי אינפיניטי עם ירידה של כ-39% ו-קאדילק עם צלילה של 51% במכירות רכב חדש. מותג DS ממשיך בעליה תלולה עם היקף מסירות של 66 כלי רכב - גידול של 200% מתחילת השנה. יגואר שומרת על יציבות, כמו גם לנד-רובר.

בקבוצת הספורט, מזראטי עם ירידה של 54%, פורשה מדווחת על קיטון של 65%, אבארט קטנה ב-50%. פרארי מסרה רכב אחד מתחילת השנה לעומת 6 בשנה הקודמת, אסטון מרטין עם 2 כלי רכב לעומת 3, בנטלי מכרה 7 כלי רכב חדשים מאז החל שיווקה בארץ.

המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא יונדאי איוניק עם כ-4,500 מסירות מתחילת 2019.

היבואנים המובילים בישראל: כלמוביל עם נתח של 23%, צ'מפיון מוטורס 13.3% ו-טלקאר עם 12.2%.