$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החל ב-1.73 מיליון שקלים: אסטון מרטין ואנטג' ידנית

אוטוארט, יבואנית אסטון מרטין לישראל תייבא את ואנטג'-AMR עם תיבת הילוכים ידנית במסגרת מהדורה מוגבלת עולמית של מכונית ה-GT הבריטית

ניר בן טובים  05.05.19 - 10:28
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: אסטון מרטין

אסטון מרטין העולמית מרחיבה את משפחת ה-ואנטג' AMR עם גרסה ידנית שתגיע גם לישראל ברבעון האחרון של השנה, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית המקומית 'אוטוארט'. מקבץ מצומצם של לקוחות ישראלים הצליחו להקדים רבים ממעריצי המותג בעולם ולהזמין את המכונית לארץ תמורת מחיר של 1.73 מיליון שקלים (התחלתי). הישג? בהחלט כן, היות ו-אסטון מרטין תייצר רק 200 עותקים של סדרה זו עם הפרדה בין כמה גרסאות שונות, חבילות אבזור וגוונים, כולל 59 יחידות מחווה על בסיס גוון בריטיש-רייסינג-גרין (ירוקות) בשם 'ואנטג' 59' לציון נצחון במירוץ הסיבולת (לה-מאן) ב-1959. למכונית גם תוספות פנים בלעדיות.

שאר 141 היחידות תהיינה זמינות ב-5-6 צבעים שגרתיים אבל כולן, כמו גרסת ה-59' אוצרות בקרביים מנוע טורף של חטיבת AMG. הנפח הוא 4.0 ל' טורבו-כפול עם שמונה צילינדרים שנתחב קרוב ככל שניתן למרכז הרכב לטובת איזון 50:50 בין שני הקצוות. הוא משחרר לגלגלים האחוריים הספק מרבי של 510 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-63 קג"מ הזמינים מ-2,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-3.9 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 314 קמ"ש.

 

תיבת ההילוכים הידנית של ה-AMR היא פיתוח של חטיבת המירוצים של אסטון מרטין וחברת 'גרציאנו'. זו תיבה ידנית 7 מהירויות לא קובנציונלית עם תמסורת ספורטיבית (Dog-leg) שמקובלת בעיקר במכוניות מירוץ, ולמעשה כמעט מייתרת את השימוש בהילוך ראשון (היות והוא מנוצל על המסלול בעיקר לזינוק). שיטה זו, הנהוגה במספר מועט של מכוניות ספורט-כביש מן העבר (פרארי טסטרוסה, ב.מ.וו M3 E30, למבורגיני קונטש ועוד) מאפשרת לנהגים לחדד את ביצועי המנוע על ידי הנגשת הילוכים 2-3-4. למחשב של המכונית גם בקרת גז-ביניים אוטומטית להתאמת סיבובי המנוע בצורה מיטבית ביחס להילוך, כלומר שמירה על מומנטום.   

באסטון מדגישים שהסרת התיבה האוטומטית ואימוץ רכיבי קרבון במכלולי הרכב השונים הפחיתו את משקלה של ה-AMR הידנית בכמעט 100 קילגורמים, דבר שגורם לשיפור, גם אם סמלי בפעילותה של בקרת המתלים האדפטיבית לה 4 מצבי כיול שונים אותם ניתן לאפיין לפי צרכיו של הנהג - במסלול או בכביש הציבורי.  

 

"כשהצטרפתי לאסטון מרטין הבטחתי לנהגים שלנו, גם בתור מהנדס אבל בעיקר בתור נהג מירוצים שתמיד תהיה זמינה עבורם תיבה ידנית. ה-AMR לא רק שמחזקת את האמירות האלה וחולקת כבוד למסורת של החברה, אלא מבדילה אותנו משאר היצרנים. גיבשנו כאן מכונית שיודעת לתגמל את הנהג ביחס ישיר למידת ההשקעה שלו בריכוז עצמי ולדיוק מאחורי גלגל ההגה", כך מנכ"ל החברה אנדי פאלמר. 

אסטון מרטין החלה לקבל הזמנות לגרסה זו תמורת מחיר התחלתי של 185 אלף יורו (גרמניה) ו-180 אלף דולר בארה"ב. בישראל כאמור, מחירה עומד על 1.73 מיליון שקלים ואם בעתיד תצליחו לזהות אחת מהן נוהמת בהילוך סרק בפקק לידכם, תדעו שאתם תקועים ליד יצירת מופת די נדירה. 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!