$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עליה קלה במסירות רכב חדש בישראל

מעל 114 אלף כלי רכב עלו לכבישי הארץ במהלך 4 החודשים הראשונים. המובילות בהתחזקות. מותגי היוקרה הגרמניים ממשיכים לאבד גובה

ניר בן טובים  05.05.19 - 13:42
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)

אחרי קפאון של חודשים ארוכים ומגמת האטה, שוק הרכב הישראלי מפגין התאוששות סמלית במכירות רכב חדש. על פי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (ראשון) בישראל, במהלך הרבעון הראשון של 2019 נמסרו בארץ 114,869 מכוניות חדשות - גידול בשיעור של 1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הפער טמון בעיקר בהזרמת משלוחי חודש אפריל והשינויים במיסוי הירוק, במהלכו נמסרו מעל 22 אלף מכוניות חדשות - זינוק של 17% בהשוואה לאפריל של השנה הקודמת. 

בצמרת חלה צמיחה ב-3 המותגים המובילים; יונדאי מסרה 18,569 מכוניות חדשות, עליה של 4%. קיה במקום השני עם 14,471 מכוניות - עליה של 1.5%. במקום השלישי טויוטה עם זינוק חד של 20%. בהמשך הטבלה גידול של 10% במכירות מותג סקודה ואת החמישיה הראשונה נועלת מיצובישי עם עליה של 31%. במקום השישי מאזדה עם ירידה של 6%, ניסאן קטנה ב-15%, סוזוקי ירדה ב-10% ו-רנו קטנה ב-14.2%. את העשיריה הראשונה חותמת חברת סיאט עם נתונים כמעט זהים לשנה הקודמת - קצת מעל 3,280 מסירות רכב חדש.

עוד בדוח הנוכחי, תנודות קיצוניות גם בקרב היצרן הצרפתי פיג'ו; זה מדווח על גידול בשיעור של 20%. מהצד השני, פולקסווגן קטנה בשיעור של 27%, פיאט ב-50%, אופל ב-47%. גם פורד ירדה בשיעור של 32% ואלפא רומיאו ב-49%. מותג MG מסר מתחילת השנה 506 מכוניות לעומת 72 בשנה הקודמת - זינוק של 600%. קרייזלר מסרה 20 מכוניות לעומת 0 בתקופה זו בשנת 2018.

בשוק היוקרה שינויים קלים בהובלה, אבל 3 המותגים הגרמניים עדיין מדווחים על ירידה במכירות; מרצדס במקום הראשון עם 1,575 מסירות - ירידה של 25%. במקום השני אאודי עם ירידה של 30% ל-1,431 מסירות ובמקום השלישי ב.מ.וו עם היקף מסירות של 1,307 מכוניות - קיטון של 10%. בדרג השני של הקבוצה וולוו ממשיכה להתחזק עם גידול של 16% ואחריה לקסוס עם צמיחה דרמטית של 35%. אחד המותגים המתחזקים ביותר בחודש האחרון הוא Jeep שעל פי היבואנית סמל"ת גדל ב-77% ל-548 מסירות מתחילת השנה. 

עוד עליות נרשמו במותג לנד-רובר (12%) ו-מותג DS צמח ב-222%. בקבוצת פורשה נמסרו עד כה רק 29 מכוניות לעומת 95 בשנה הקודמת, בהן 24 מסדרת הכביש-שטח. גם מזרטי מתקשה לשחזר של ימיה הראשונים בשוק הישראלי וזו מדווחת על מסירת 21 מכוניות, מחצית מהיקף מכירותיה אשתקד. בבנטלי מדווחים על מסירת 11 מכוניות חדשות - 3 רכבי SUV ו-8 דגמי GT. פרארי מסרה מתחילת השנה 6 כלי רכב לעומת 2 בשנה היוצאת. אסטון מרטין סוגרת 4 חודשים עם מסירת 4 כלי רכב לעומת 3. 

קיה מובילה את שוק הרכב הישראלי במסירת רכבי SUV; טלקאר מכרה מתחילת השנה 6,743 ג'יפונים/קרוסאוברים ובמקום השני מיצובישי (כלמוביל) עם 5,884 מכירות. סוגרת את הפערים במהירות חברת טויוטה (יוניון מוטורס) שמדווחת על מכירת 5,832 רכבי SUV (לא מעט בזכות ה-RAV4 החדש).  

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!