הכי מהירה: צפו ברנו מגאן RS טרופי-R החדשה קובעת שיא בנורדשלייפה

רנו קיצצה ב-3.7 שניות את הזמן הקודם שהושג על ידי הונדה סיוויק TYPE R על גבי מקטע הנורדשלייפה. מלחמות ההנעה הקדמית בגיהנום הירוק מעלות הילוך

ניר בן טובים  22.05.19 - 11:34
תחילת כתבה

נהגים משולהבים של מכוניות ספורט מרבים לבצע השוואות מכל מיני סוגים, אבל כשיצרני רכב רוצים להכריע מחלוקת מסוימת מול יריביהם המושבעים (ואולי גם להשפיל אותם) הם מפנים את החרטום של המכוניות לכוון גרמניה, אל מקטע הנורדשלייפה. מסלול זה, אליו הוצמד הכינוי "הגיהנום הירוק" ב-1968 על ידי ג'קי סטיוארט (ונסגר למירוצי פורמולה 1 אחרי התאונה של ניקי לאודה), מהווה את החלק המאתגר ביותר של הנורבורגרינג והוא משמש זה שנים ארוכות כר ניסוי למגוון רחב של מכוניות, כולל ג'יפונים ורכבי שטח ואפילו משפחתטומטיות טיפוסיות. אבל כשזה נוגע למכוניות ספורט שריריות עם ערמת סוסים בחרטום שצריכות להעביר את העוצמה רק דרך הגלגלים הקדמיים, כל המעורבים בדבר אורזים את המכולות ודוהרים למסלול להשחיז צמיגים ולקבוע שיאים.

רנו-ספורט נחתה החודש בנורדשלייפה עם הגרסה החדשה של המגאן RS טרופי-R ושברה את שיא ההקפה למכונית עם הנעה קדמית. שיא שהיה שייך עד כה להונדה סיוויק TYPE R.  גרסה זו מדורגת בהררכיה של רכבי רנו-ספורט בצמרת בזכות שינויים ממוקדים במכלולים ויכולת גבוהה מאוד. בדומה לדגם הטרופי הרגיל, היא נושאת בחרטום מנוע 1.8 ל' טורבו בהספק מרבי של 297 כ"ס ומומנט של 41 קג"מ עם תיבת הילוכים ידנית. רנו לא מפרסמת כרגע נתוני האצה מדויקיים, אבל גרסת ה-RS טרופי-R היא חיית מסלול טבעית שעושה הרבה יותר מסתם לסחרר את עצמה מעמידה ל-100 קמ"ש בדרמטיות; רנו השילה ממשקל הטרופי מעל 128 ק"ג על ידי התקנת זגוגיות קלות יותר, הוצאת המושבים בשורה שתיים והחלפתם בכלוב הגנה תקני של ה-FIA, שינוי במתלים וכן ביצעה התאמות בתיעול האוויר סביב המרכב (רכיבי קרבון). רשימת הספקים שמעורבת בפיתוח המכונית הזו גם כן מרשימה: 'ברמבו' (בלמים), 'ברידג'סטון' (צמיגים), 'אוהלו' (בולמים וקפיצים), אקרפוביץ' (מערכת פליטה) ו-סאבלט (מושבי ספורט ורתמות מירוץ).

כל אלה, הניבו שיא הקפה חסר תקדים למכונית מסוגה על פני 20.6 קילומטרים ו-73 פניות; ה-RS טרופי R עצרה את השעון על 7:40.1 ד', כלומר מהירה יותר ב-3.7 שניות מהזמן שנקבע על הונדה סיוויק TYPE R לפני מספר חודשים. מי שיושב מול גלגל ההגה בסרטון הוא נהג המירוצים ונהג הפיתוח של רנו-ספורט, לורן הורגן, בעל עבר עשיר במירוצי GT מאז שלהי שנות ה-90. הורגן גם חתום על השיאים הקודמים של רנו מגאן RS החל בתחילת העשור.

 גרסת הכביש של המכונית תעבור ממסלול המירוצים לאולמות המכירה במינימום שינויים החל מסוף השנה הנוכחית. מצד שני, רנו תקצה רק כמה מאות חתיכות למכירה בכל העולם, כך שהסבירות שנוכל לרכוש אותה בישראל מזערית. רנו-ספורט תציג אותה באופן רשמי במסגרת מירוץ הפורמולה 1 במונטה קרלו בסוף השבוע הקרוב. שני הפרזנטורים יהיו דניאל ריקרדו וניקו הולקנברג מקבוצת ה-F1 של רנו. במקביל לכך, ישנם דיווחים שהונדה כבר מבשלת תגובה הולמת מול רנו עם גרסה משופרת של הסיוויק TYPE R שעיקר השינויים בה טמונים בהפחתת משקל ושימוש בסיבי פחמן באזור הדלתות והתקרה. ימשיך להיות רותח בגיהנום הירוק.

הדפס