$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חדשות: ב.מ.וו משגרת M8, סיאט אטקה ו-דאצ'יה חדשים בישראל

ב.מ.וו משחררת מפלצת כביש אמתנית, שני דגמים חדשים בישראל בקבוצת סיאט ו-דאצ'יה, הצצה לקיה דמוית קופה ומיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין מקבל תשתית טעינה חינם בחניון תל אביבי

ניר בן טובים  05.06.19 - 13:02

טיל מפואר

ל-ב.מ.וו לא היו נימוקים כלכליים להשקיע במכונית ספורט קיצונית על בסיס סדרה 8 לפני 30 שנה, אבל מאחר וכמעט כל מכונית חדשה שיוצאת את שערי המפעל במינכן זוכה לחוויה מוגברת עם קיט M או שהיא מחוזקת עם חותמת מלאה של חטיבת M, היה זה רק עניין של זמן עד שתופענה שתי האחיות השריריות של סדרה 8 החדשה על מרכב קופה ומרכב קבריולה כשבחזיתן מנוע מפלצתי.

חטיבת M כיילה כל מה שצריך מלמעלה ועד למטה – מתלים, היגוי, בלמים, רגישות המצערת, תיבת הילוכים והוסיפה את הרכיבים שהיא זקוקה להם כדי לתעל את האוויר בצורה מיטבת סביב המכוניות. אבל אנחנו כמובן כמהים לדעת בין השבבים והברזלים מה בדיוק היא מחביאה שם מאחורי הכליות המסורתיות; אז את המנוע המבעבע שלה היא אוספת מ-ב.מ.וו M5 וזה אומר שהיא סוחטת מ-4.4 ל' טורבו-כפול עם שמונה צילינדרים הספק מרבי של 600 כ"ס בגרסה השפויה ועד 625 כ"ס ו-77 קג"מ בחבילת ה'קומפטישן' הקיצונית.

החיבור לתיבת 8 מהירויות אוטומטית מאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות או 3.2 שניות בחבילת קומפטישן. אל הגלגלים מחוברת מערכת הנעה כפולה איקס-דרייב עם וויסות כוח שמזרים את רוב העוצמה לגלגלים האחוריים, ועל שליטה מבוקרת של הסוסים אחראי דפרנציאל מוגבל החלקה.

ב.מ.וו פיתחה את המכונית יחד עם המהנדסים שעומדים מאחורי גרסת המירוצים, ה-GTE של סדרה 8 כך שהיא מציעה חווית נהיגה ספורטיבית חסרת פשרות אבל עם כל הפינוקים בתא הנוסעים.  ב.מ.וו תמחרה את המכונית בגרמניה בכ-130 אלף יורו. לארץ היא צפויה להגיע מתישהו בסוף שנת 2019.   

 

ספרדי משתלם יותר?

יבואנית דגמי סיאט לישראל צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בארץ גרסה חדשה של רכב הכביש-שטח סיאט אטקה. ה-SUV הספרדי מגיע אלינו עם מנוע 1.5 ל' טורבו שאוכלס בחזיתו במקום מנוע ה-1.4 ל'. יחידת הכוח החדשה משרתת מגוון רחב של דגמי הקונצרן לרבות פולקסווגן גולף, אאודי A1 החדשה ועוד. האטקה גם מקבל חבילת אבזור מורחבת.

מנוע ה-1.5 ל' טורבו מפיק 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומחלץ 2.5 קג"מ החל ב-1,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות המאיצה בגלגלים הקדמיים ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 17.6 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

בנוסף לכך, האטקה מקבל שדרוג בתא הנוסעים. מעתה, יימכר גם במהדורת FR, אולם זו היקרה ביותר מכולן ותשווק תמורת 168 אלף שקלים. היא כוללת, בנוסף לאבזור התקני של האטקה מערכת שמע של BEATS, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת לסיוע בחניה, פגושים ספורטיביים וריפודי אלקנטרה מהודרים. כל גרסאות האטקה ארוזות עם מערכות בטיחות חכמות בהן בלימה אוטומטית, בקרת סטיה מנתיב ועוד, אך גרסת ה-FR מוסיפה גם פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד.

המחירים לאטקה 1.5 ל' החדש יחלו ב-142 אלף שקלים עם חבילת 'סטייל', עבור ל-162 אלף שקלים עם חבילת 'אקלנס' (גם כאן קיימת הרחבה של מעטפת הבטיחות כמו בדגם ה-FR), וכלה בגרסת ה-FR במחיר של 168 אלף שקלים, כאמור. 

זול, יעיל וידני

סופר מיני במחיר של מיני היא לא בדיוק מצרך נפוץ בארץ, אבל אם אתם נכונים לבצע פשרות באיכות (וגם בבטיחות), תוכלו לרכוש בישראל את דאצ'יה סנדרו המחודש שנחת עכשיו באולמות. מדובר באחד הדגמים השימושיים ביותר בקבוצה ביחס למחירו, עם עלות של 58 אלף שקלים בלבד. תמורת מחיר זה, מקבלים רכב עם בסיס גלגלים של 2.59 מ', אורך של 4 מ', רוחב של 1.73 מ' ותא מטען פונקציונלי בנפח של 320 ל' ומפרט אבזור סביר למדי.  

הוא משווק כעת עם מנוע צנוע מאוד, חסר יומרות המפיק מ-3 צילינדרים תפוקה מרבית של 73 כ"ס ו-9.7 קג"מ ב-3,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים ידנית חמש מהירויות בלבד. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-15 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-14 ק"מ לליטר.

הסנדרו מצויד בבקרת אקלים, 4 כריות אוויר, חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, בלוטות' מקורי עם שליטה מגלגל ההגה, מערכת מדיה עם צג 7 אינץ' בעל תאימות לאפל ו-אנדרויד. לרכב אין מערכות בטיחות מקוריות ומצויד רק בבקרת התרעה של MOVON.

לסנדרו מסגרת אחריות של 3 שנים או 100 אלף קילומטרים.

 

יש לכם מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין? עכשיו תוכלו למלא את הסוללה בחינם עד תחילת אוקטובר

מהלך אסטרטגי של יבואנית מיצובישי לישראל קבוצת 'כלמוביל'. בהסכם עם חברת 'אחוזות החוף' תופעלנה בחניון גולדה בתל אביב 8 עמדות טעינה לרווחת משתמשי הרכב החשמלי אאוטלנדר PHEV (פלאג-אין) - ללא תשלום. בתשתית החדשה ניתן למצוא צמד עמדות טעינה מהירות ו-שש עמדות טעינה רגילות. לכל עמדת טעינה חניה חינם עד השעה 16:00. שעת חניה בחניון היא כ-12 שקלים לשעה, כך שלהערכת היבואנית מדובר בהטבה בשווי מאות שקלים. 

עמדת הטעינה המהירה מסוגלת לספק לסוללה 80% נפח בפרק זמן של חצי שעה עם כבל מובנה, בעוד העמדות הרגילות נזקקות ל-4 שעות טעינה עם כבל פרטי של הרכב mode3.

מהיבואנית נמסר כי עד היום נמסרו בארץ 1,000 יחידות של מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין.  הוא נמכר תמורת 189 אלף שקלים ומצויד במנוע היברידי 2.4 ל' המקנה לו טווח נסיעה של 57 קילומטרים על הסוללה בכביש בינעירוני ו-45 קילומטרים בנסיעה משולבת על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים). לרכב מסגרת אחריות של 8 שנים על הסוללה ו-5 שנים על המערכת ההיברידית.

קיה עושה דמוית קופה

קיה חשפה טיזר לג'יפון בעל מבנה דמוי קופה העונה לשם אקס-סיד (XCEED). כנגזר משמו, מדובר בוריאציה אופנתית לקיה סיד על בסיס מבנה של קרוסאובר מוגבה קלות עם אמירה קצת יותר ספורטיבית מאחיו השגרתיים. בקיה פיתחו את הרכב ועיצבו את הנוסח הסופי במרכז האירופי בפרנקפורט תחת הנחייתו של גרגורי גולייאם, האיש מאחורי אחת ההפתעות הנעימות של היצרן הדרום קוריאני בשנים האחרונות – קיה סטינגר.

לא הרבה ידוע אודות הרכב הזה מלבד העובדה שהוא יקבל מעמד "יוקרתי" יותר מזה של סטוניק וישובץ בהררכיה הפנימית של הג'יפונים קצת מתחת לספורטאז'. קיה יכול לגייס לטובת ה-אקס-סיד מנועים רבים, אבל סביר שתנצל את יחידות הטורבו החדישות עם הספקים שינועו בין 120 ל-140 כ"ס בדגמי הבנזין ובמקביל לכך תצייד אותו גם בכמה מנועי דיזל. לא סביר שתהיה לו הנעה כפולה.

מהנדסי הרכב אומרים שלמרות העיצוב הקרבי, לא תהיינה פשרות ברמת השימושיות שלו. "הוא ישלב חבילה אינטילגנטית שתוכל לשקף את הפרקטיות שאפשר למצוא ב-SUV אבל בגוף ספורטיבי ועם טביעת רגל קומפקטית על הכביש". 

הרכב ייחשף במלואו ב-26 ביוני.