ביקוש גבוה: מה הופך את וולוו XC40 ללהיט מכירות?

בועז וכפיר יצאו עם וולוו XC40 לנהיגה נוספת כדי לברר יש בג'יפון המנומס הזה של הנורדים שהפך אותו לאחד מהכלים החשובים ביותר של היצרן בשנים האחרונות

כפיר כשריאן ובועז קורפל
כפיר כשריאן ובועז קורפל  20.06.19 - 14:13

תגיות: וולוו

תחילת כתבה

טרללת הג'יפונים העולמית לא פסחה לאחרונה על וולוו שצריכה להתמודד עם "בעיה" מורכבת; המפעל המרכזי בגנט, בלגיה שאחראי על ייצורו של הג'יפון הקומפקטי וולוו XC40 לא מסוגל להכיל את היקף הביקושים הגלובליים לקרוסאובר היוקרתי של היצרן השוודי. זהו בסיס הפיתוח היחיד בתשתיות הייצור שעומדות לרשות וולוו שמפיץ את ה-XC40 לחלקים נרחבים בעולם. המפעל המזרחי של וולוו ב-Luqaio, סין משחרר את כלי הרכב של המותג רק לכבישים המקומיים, כך שהרשת במערב נאלצת להתמודד עם זמני המתנה ארוכים ומלאי חסר. ה-XC40 כך זה נראה, נפל קורבן להצלחה של עצמו.

וולוו חנכה את ה-XC40 בספטבר 2017 באיטליה, אבל הרכב התגלגל לשיווק רק בנובמבר. בתום חודש אחד בלבד נערמו אצל וולוו 13 אלף הזמנות ועד חודש מאי צמחו הנתונים ל-80 אלף הזמנות.  בוולוו ניסו לפתור את הסוגיה הזו על ידי פיתוח אמצעי ייצור מתקדמים וגם יעילים יותר במפעל הבלגי, אבל בינתיים המספרים המשיכו לגדול; באנגליה למשל, ה-XC40 רשם לזכותו את ההשקה האגרסיבית ביותר בשנים האחרונות - מדי חודש נמכרים בממלכה הבריטית למעלה מ-2,000 יחידות, אבל למרות קצב מכירות יחסית מהיר, כל לקוח נאלץ להמתין כמעט שמונה חדשים כדי לקבל את הרכב שהזמין. ביפן המצב חמור יותר, כאשר זמן ההמתנה עומד על קרוב ל-12 חודשים.  גם בישראל נחשב ה-XC40 לרכב בעל ביקוש גבוה בקבוצתו; הדגם הושק במאי 18' בהרצליה ועד סוף השנה הקודמת נמכרו ממנו מעל 200 מכוניות.