$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קלאסיקה מחשמלת: פורד מוסטאנג אלקטריק

נדיר: חברה בריטית תייצר פורד מוסטאנג בניחוח ה-סיסקטיז עם הנעה חשמלית ותג מחיר עוד יותר מחשמל

ניר בן טובים  23.06.19 - 13:30

תגיות: פורד

על רקע השינויים הטכנולוגיים בענף הרכב והנדידה המסיבית להנעה אלטרנטיבית, לא מעט חברות ו-סדנאות רכב חיזקו עיסוקים צדדים והפכו למומחים בתחום זה. אחת מהן היא 'צארג' אוטומוטיב' הבריטית שגייסה את הניסיון שצברה בהתקנת מערכות הינע חשמליות לטובת פרויקט רטרו שמנסה לגשר בין העבר להווה - 'פורד מוסטאנג אלקטריק'. אילולא התמונות ניתן היה להניח שמדובר במהדורה חשמלית של המוסטאנג הנוכחית (לה אגב תהיה אופציה היברידית ב-2020), אבל כל מעריץ של הבריונים משנות ה-60 יבחין אפילו במבט חפוז שהיצירה לפנינו היא וריאציה של הסדרה המקורית שעברה שינויים בהיבטים שונים ומורכבים מהקצה התחתון של הרצפה ועד התקרה. 

הדמיון למוסטאנג המיתולוגית אינו מקרי; ב-צ'ארג' אוטומטיב' לא תכננו את השלדות או המרכבים על דעת עצמם ללא חותמת רשמית, אלא רכשו את הזכויות למבנה הפאסטבק של המוסטאנג הוותיקות מחברת פורד העולמית, תוך שהם משאירים על שולחן יצרנית הרכב האמריקנית אמירה מפוצצת: "אנחנו נגדיר מחדש את גדולתה של המכונית האייקונית שלכם על ידי הטמעה של מערכת הנעה חשמלית חזקה, יעילה וגם אמינה תחת עומסים". 

מי שתרמה ל-'צארג' אוטומטיב' את הקיט החשמלי היא חברת ARRIVAL שכרתה הסכמי שיתוף פעולה נרחבים מול מספר יצרני רכב גדולים כמו לנד-רובר, אאודי, יגואר ועוד, וכן מפיקה בקרות חשמליות חכמות לחברות תעופה בהן איירבאס. היא גם בין התורמות הגדולות ביותר והספקיות החשובות לענף הפורמולה E וכן עובדת עם קבוצת הפורמולה 1 של רנו. עם רשימה כזו של פרטנרים היא בהחלט מביאה כבוד גדול למוסטאנג הקלאסית אבל בעיקר נותנת לה את העוצמה הדרושה והמחויבות לביצועים כדי לספק את חובבי הנהיגה שאולי מתגעגעים לצילינדרים המבעבעים. 

אז ככה: במקום בלוקים ענקיים וצילינדרים קודחים שמזעזעים את המושבים (וגם את כל החושים), המערכת החשמלית מבוססת על 4 מנועים חשמליים זעירים -אחד בכל גלגל, סוללת 64 קילוואט, מתח DC להטענת הסוללה והנעה כפולה עם ויסות סלקטיבי להנעה אחורית. מתוך הקרביים שלה היא מחלצת מעל 530 כ"ס, 122 קג"מ מ-אפס סל"ד וטווח נסיעה מרבי של כ-323 קילומטרים בין טעינות. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים בפרק זמן של 3.5 שניות בלבד ומהירותה המרבית 240 קמ"ש.

כמה זה עולה? צ'ארג' מדווחים כעת על הזמנות ראשונות עם הפקדה של 5,000 לירות שטרלינג, מתוך סכום סופי שינוע בין 200 ל-220 אלף לירות שטרלינג (בכפוף לאבזור האופציונלי ברכב). בינתיים, נשלחו מספר דגמים לערים מרכזיות בעולם לקידום מכירות באזורים עם פוטנציאל גבוה לרווחים - ניו יורק, לונדון, פריס, בייג'ין ועוד.

אם אתם בעניין של רטרו-מודרני (על כל המשתמע מכך) כנסו לאתר החברה. כדאי למהר, רק 499 תיוצרנה.