$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סיד-סקסי: קיה חושפת את XCEED קרוסאובר

משפחת הסיד הקומפקטית מתרחבת עם גרסה דמוית קופה בשם XCEED, שתנסה להרחיב את גבולותיה של קבוצת ה-SUV הקונבציונלית עם עיצוב מושך וטכנולוגיה עדכנית. בישראל אולי בסוף השנה או בתחילת 2020

ניר בן טובים  27.06.19 - 09:41

תגיות: קיה

בהמשך לתמונת הפרופיל שנחשפה בחודש הקודם, משיקה כעת קיה SUV קומפקטי-נמוך קומה שכולו מוקדש להרחבת האישונים שלכם. ה-XCEED החדש יתברג קצת מעל הסטוניק ומתחת לקיה ספורטאז' וינסה לענות על הביקוש הגובר בסגמנט הג'יפונים לכלי רכב המשלבים שימושיות וידידותיות למשתמש עם אמירה דינמית יותר מבני המשפחה הקובנציונלים. המתחרים העיקריים שלו יהיו טויוטה C-HR, פולקסווגן T-רוק ועוד קרוסאוברים מקושטים למיניהם.  

קיה מגדירה את ה-XCEED כרכב CUV, ראשי תיבות ל-urban crossover utility vehicle. למעשה רכב שמנסה לרכז תחת מטריה אחת תכונות ג'יפוניות שמתאימות לתא המשפחתי אבל מוסיף איזשהו פן ספורטיבי וגישה דינמית יותר לנהיגה. מבחינת התכנון של המעטפת, הוא מאמץ את הנוסח המסורתי של רכב דמוי קופה עם תקרה שפופה, מכסה מנוע קצת יותר ארוך, פנסים צרים מתוחים לצידיו, קשתות גלגלים מובלטות וחישוקים מוגדלים בגודל שנע בין 16 ל-18 אינץ'. קיה גם תציע אותו בתריסר גוונים עם אופציות קוסמטיות רבות.

הפלטפורמה משותפת ל-סיד הרגילה, אבל המידות השתנו בכפוף להנחיות האופנתיות. בסיס הגלגלים זהה עם 2.65 מ', אבל הוא מוסיף עוד 8.5 סנטימטרים לאורך אל 4.39 מ', הוא גבוה יותר מהסיד ב-3.6 ס"מ עם 1.49 מ' (נמוך מספורטאז' ב-15.5 ס"מ), ומרווח הגחון צמח בעוד 4 סנטימטרים ל-18.5 סנטימטרים. משתנים אלו גם מניבים תא מטען יעיל יותר עם נפח מוגדל ב-31 ל' ביחס לסיד כאשר הנפח במצב רגיל הוא 431 ל' ועד 1,378 ל' בקיפול השורה השניה.

תא הנוסעים שלו הוא מרקחת של רכיבים מכל סדרות המותג, ועם עיצוב בעל תמת ספורט-אלגנט. הוא יהיה, לדברי קיה אחד מהקרוסאוברים המתקדמים ביותר מסוגו מבחינת נכסיו בקבינה, עם שימוש בצג ראשי בגודל 10.25 אינץ' אופציונלי או 8 אינץ' תקני, ולוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ'. כמו כל דגמי קיה הוא מרושת לכל הטלפונים החכמים, יש לו כניסות USB, בלוטות', פקדים מההגה וסוללה של מערכות בטיחות חכמות. 

היצע המנועים שלו מורכב מ-3 יחידות טורבו-בנזין עיקריות: 1.0 ל' טורבו בהספק של 120 כ"ס, מנוע ה-1.4 ל' טורבו בהספק של 140 כ"ס ובקצה העליון מנוע ה-1.6 ל' טורבו בהספק של 204 כ"ס ו-26.5 קג"מ תרומת קיה סיד GT. מנוע זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ומהירותו המרבית היא 220 קמ"ש. כל המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות ובחלק מהגרסאות יש גם תיבה ידנית שש מהירויות. מנועי דיזל יהיו זמינים עם 115 כ"ס או 136 כ"ס ממנוע 1.6 ל' טורבו. בפעימה השניה מצטרפת גם יחידת כוח היברידית קלה עם מתנע-גנרטור שתסייע להפחית את צריכת הדלק ולחזק את הביצועים בתחתית הסל"ד.

 בקיה מציינים עוד כי צוות הפיתוח האירופי הקדיש להתנהגות המכונית הרבה מאוד זמן על הכבישים מסביב לעולם, ולדברי מהנדסי הרצפה ה-XCEED היא המכונית היחידה עד כה של קיה שזכתה למשטר אימונים קפדני כל כך. דגמי האב-טיפוס של ה-XCEED בילו חודשים ארוכים תחת עומסים שונים ותנאי מזג אוויר קשים ובהרים מפותלים באזורים כמו שוודיה, אנגליה, ספרד ועוד. בחברה מוסיפים כי הרכב מאזן היטב בין נוחות נסיעה ליכולת אתלטית עם שימוש במערכת בולמים המבוססת על שיכוך הידרואלי בחלקה. גם ההיגוי זכה למקצה עדכונים על מנת לחדד את המסרים שמגיעים מהגלגלים.

 קיה תייצר את ה-XCEED במפעל הסלובקי על קו משותף לסיד ו-פרו-סיד. המכירות הראשונות תצאנה לדרך ברבעון השלישי של שנת 2019. מהיבואנית לישראל טלקאר נמסר ל'עולם הרכב' כי XCEED תגיע לארץ אולי כבר בסוף השנה הנוכחית או בתחילתה של שנת 2020. באירופה בכל אופן סוברים כי המחירים ינועו בין 20-22 אלף יורו.