$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חצי שנה: מעל 158 אלף מכוניות חדשות עלו לכבישים בישראל

ירידה בשיעור של 3% במסירות רכב חדש בהשוואה לשנה הקודמת. יונדאי מובילה, טויוטה במקום השני. מותגי היוקרה הגרמנים ממשיכים לאבד נפח

ניר בן טובים  03.07.19 - 11:17
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)
בונדד אילת (צילום: כפיר כשריאן)

בסיכום ששה חודשי פעילות של יבואני הרכב בישראל, עולה כי בנקודת מחצית 2019 נמסרו בישראל 158,082 מכוניות חדשות – נתון כמעט זהה לתקופה הדומה בשנה הקודמת, כך עולה היום (רביעי) על פי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם בישראל. נתונים אלו משקפים ירידה של כ-3.2% במסירות רכב חדש ביחס לאשתקד וקצב גידול מתון. עוד עולה כי חודש יוני שומר גם הוא על ממוצע שגרתי כאשר במהלכו נמכרו בארץ קצת מעל 21 אלף מכוניות, קיטון בשיעור של 7%.

את צמרת הטבלה ממשיכה להוביל חברת יונדאי עם היקף מסירות של 26 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה – גידול של 4%. במקום השני חברת טויוטה עם צמיחה בשיעור חד של 30% ל-21 אלף מכוניות. במקום השלישי קיה, עם ירידה של 3%. במקום הרביעי סקודה עם עליה בשיעור של 0.3% ל-12 אלף מכוניות. את החמישיה הראשונה נועלת חברת מיצובישי עם צמיחה של 17%.

בהמשך הטבלה מאזדה עם קיטון בשיעור של 17%, ואחריה חברת ניסאן עם ירידה של 23%. סוזוקי קטנה ב-12%, רנו ב-15% וסיאט חותמת את העשיריה המובילה עם ירידה של 9%.

עוד עולה מפילוח הנתונים, כי תנודות קיצוניות נרשמו בחברות כמו שברולט עם ירידה בשיעור של 15%, סובארו קטנה ב-22%, פולקסווגן ב-27%, פיאט ב-48%, אופל ב-50%, פורד ב-40%. אלפא רומיאו מנגד, עם התחזקות של 20% ל-350 כלי רכב חדשים.

בפלח מכוניות היוקרה, דווחו ירידות תלולות ב-3 המובילות מגרמניה: אאודי עם ירידה של 19%, אחריה מרצדס עם קיטון של 22% ו-ב.מ.וו עם ירידה של 16.5%. בדרג השני של מכוניות הפרמיום מתייצבת חברת וולוו עם התחזקות של 7% במסירות רכב חדש, ואחריה לקסוס עם צמיחה של 22%. במותג JEEP דווח על זינוק חד בשיעור של 55% ל-796 מכוניות חדשות מינואר האחרון. גם לנד רובר רושמת גידול משמעותי עם זינוק של 44% ו-מותג DS ממשיך בעליה עם צמיחה של 128% ל-96 מכוניות חדשות בין ינואר-יוני. 

פורשה מדווחת על קיטון של 51% במסירות רכב חדש ל-60 כלי רכב, עם חלוקה כמעט שווה בין דגמי SUV למכוניות פרטיות (29 ו-31 בהתאמה). מזראטי קטנה ב-43% וחברת פרארי מסרה בישראל עד כה 7 כלי רכב לעומת 4 בתקופה זו אשתקד. אסטון מרטין סוגרת את אמצע השנה עם 5 כלי רכב חדשים על הכביש, זהה ל-2018. 

קיה מובילה את שוק הרכב הישראלי במסירת קרוסאוברים: מתחילת השנה נמכרו קצת יותר מ-10 אלפים ג'יפונים של החברה. במקום השני מיצובישי עם מעל 8,100 קרוסאוברים ובמקום השלישי שותפתה העולמית של מובילת הסגמנט, חברת יונדאי עם מעל 7,500 ג'יפונים/רכבי כביש-שטח.

המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא יונדאי איוניק עם 7,478 יחידות חדשות על הכבישים. במקום השני קיה פיקנטו עם 6,202 יחידות.  היבואנים המובילים בישראל: כלמוביל עם נתח של 22%, יוניון מוטורס עם 14% וקבוצת צ'מפיון מוטורס עם נתח של 13%.