$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו: הצצה ראשונה לדור החדש של ניסאן ג'וק

שבועיים לפני החשיפה הרשמית, ניסאן שחררה תמונות חצי גלויות ופרטים ראשונים אודות הדור החדש של הג'וק

אופיר דואק  21.08.19 - 15:03

כמעט עשור לאחר שהמציאה את קטגוריית המיני קרוסאוברים, נערכת ניסאן להשקה של הדור החדש של ה"ג'וק", מייסד הקבוצה שהקים עליו אינספור חיקויים ולהיט מכירות בפני עצמו, עם למעלה ממיליון יחידות שנמכרו מאז הצגתו. החשיפה העולמית אמנם תיערך בעוד שבועיים, אבל כמקובל כיום יוצרים בניסאן "Build Up", ומשחררים תמונות ופרטים ראשונים אודות הרכב המסקרן.

התמונות אותן פרסמה ניסאן הן אמנם תחת מעטה הסוואה, אך ניתן ללמוד מהן לא מעט. גם אחרי עשור העיצוב של ניסאן ג'וק קשה לעיכול, ובדור החדש ניסאן מיתנו אותו במעט, אך עדיין שמרו על צללית דומה עם קו מותניים גבוה שעולה לקראת הקורה האחורית וידיות דלתות אחוריות מוסתרות. בחזית שמרה ניסאן על סממני עיצוב מוכרים כמו פנסים ראשיים עגולים גדולים, שמעליהם תאורת יום צרה כמעין 'גבות', אך מעתה הן ממוקמות נמוך יותר מתחת לקו מכסה המנוע. יחד עם זאת, הותקנה שכבה קדמית גדולה ובולטת בצורת ה-V ההפוך המקובלת בדגמי ניסאן העדכניים. למראה של הג'וק יתרמו גם חישוקי "19 שיותקנו כסטנדרט, פריט חריג לרכב בגודלו.

אם העיצוב שומר על קשר למקור, אז הבסיס המכאני שונה לחלוטין. ניסאן ג'וק החדש מתבסס על הפלטפורמה המודולארית הקטנה של רנו-ניסאן המשמשת גם את רנו קליאו ורנו קאפצ'ר החדשות. מעבר להבטחה לשיפור בקשיחות המרכב ובבידוד הרעשים, המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר להגדיל משמעותית את בסיס הגלגלים בכ-10 ס"מ לטובת המרווח במושב האחורי, אחת מנקודות התורפה הבולטות של הג'וק.

הפלטפורמה החדשה תאפשר גם שימוש במנועים חדשים ומודרניים. ניסאן לא פרסמה אילו מנועים יגיעו לג'וק החדש, אך קרוב לוודאי אלו יהיו מנועי ה-1.0 ליטר טורבו החדש, הנמצא גם בקליאו החדשה וכנראה גם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו המוכר, שפותח בשיתוף של רנו ומרצדס. הפלטפורמה החדשה תוכננה גם לאכלס יחידת הנעה היברידית נטענת, וקרוב לוודאי שגם זו תגיע לג'וק בהמשך הדרך.

מה שכן מאשרים בניסאן הוא שבג'וק החדש תותקן מערכת ה-ProPilot של ניסאן, המשלבת בין שלל מערכות בטיחות אקטיביות המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית. החבילה המלאה תוצע מן הסתם כאופציה, אבל בכל הדגמים צפויות להיות מותקנות מערכת בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב. את הפרטים המלאים על ניסאן ג'וק החדש נביא לכם מיד לאחר החשיפה העולמית ב-3 בספטמבר.