דינמית: החל שיווק מאזדה 3 החדשה בישראל

דלק מוטורס משיקה את הדור הרביעי של המשפחתית הפופולרית מאזדה 3. יותר טכנולוגיה, עוד אבזור, בטיחות ובעיקר חווית עיצוב ונהיגה. החל ב-145 אלף שקלים

ניר בן טובים  04.09.19 - 19:00
תחילת כתבה

וולוג: כפיר כשריאן ו-בועז קורפל

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (רביעי) במגדלי דלק מוטורס בתל אביב נערכה השקה מקומית למאזדה 3 החדשה, מכונית שבדורותיה הראשונים הייתה בין המשפיעות ביותר על עיצובו של שוק הרכב הישראלי. הדור הרביעי שהוצג בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס בנובמבר האחרון מחדד יכולות והופעה עם עיצוב ספורטיבי יותר מקודמו, שדרוגים טכנולוגיים רבים בחלל הנוסעים, הבטיחות והאבזור, בידוד הרעשים והתנהגות הכביש.  

מאזדה 3 החדשה זורמת לסגמנט רווי במכוניות משפחתיות, אולם מבעד לכך מתמודדת מול שוק שצמא לרכבי SUV ומשאיר מרווח מצומצם להכנסות מדגמים מסורתיים בטווח מחירים דומה. החידושים בה לפיכך ובהתאם לרצון היצרן ממוקדים בליבת המכונית ובכוח המשיכה החיצוני; בחרטום ימצא מנוע אחד בלבד בשלב זה בטכנולוגיית סקי-אקטיב G בנפח 2.0 ל' עם 21.7 קג"מ והספק מרבי של 165 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות, מנוע שלמעשה ממשיך מהדגם הקודם ומניב ביצועים נמרצים - זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות. מנוע ה-סקי אקטיב X (חסכוני בשיעור של עד 30% ואנרגטי יותר בתחומי הסל"ד הנמוכים) נפסל בשלב זה עקב תמחור בלתי אטרקטיבי. לדברי היבואנית, ייבוא דגם זה לישראל גובה תוספת מחיר של כ-40 אלף שקלים.

כהרגלה של משפחת מאזדה, ה-3 תשווק בישראל במרכב סדאן (4 דלתות ותא מטען נפרד) והצ'בק (5 דלתות) עם פניה לשוק הפרטי והמוסדי. צמיחה במידות ניכרת בבסיס הגלגלים שגדל ב-2.5 סנטימטרים, באורכה של גרסת הסדאן הבא לידי ביטוי בתוספת של 8 סנטימטרים כשמנגד גרסת ההצ'בק קוצצה קלות באורכה. תא המטען בגרסת הסדאן גדל ל-444 ל' (תוספת של כ-30 ל') וגרסת ההצ'בק מסתפקת ב-245 ל'.  

התפאורה הפנימית זכתה לרפורמה יסודית ומשקפת התבגרות חלקית באיכות החומרים ופיזור הפקדים הבסיסי בקונסולה ובגלגל ההגה. השלד המרכזי מתהדר כעת במוטיב רוחבי עם צג מלבני בגודל 8.8 אינץ' במפלס העליון והפרדה מודגשת יותר בין הנהג לנוסע ונגישות קלה למערכות. לוח המחוונים כולל 3 חוגות כשהמרכזית הינה דיגיטלית עם צגים מתחלפים ומסביב גישה תכליתית לכל שאר הפעולות.

אבזור המכונית מתומצת על גרסה אחת – SPIRIT, הן בסדאן והן בגרסת ההצ'בק, אבל רחוק מלהיות צנוע; המכונית מגיעה עם מערכת מדיה בעלת תמיכה עברית מלאה, אפל קאר-פליי ואנדרויד-אוטו, שקעי USB, בלוטות', גג-שמש, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג בשורה שתיים, תאורת אווירה מיוחדת, הפעלה קולית משופרת וסגל רחב של מערכות בטיחות מקוריות. 

מאזדה 3 החדשה זמינה בישראל החל ב-19.9 במחירים שיחלו ב-145 אלף שקלים לדגמי הסדאן ו-148 אלף שקלים לדגמי ההצ'בק.