$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשיפה רשמית: פולקסווגן ID3 החשמלית יוצאת לדרך

פולקסווגן הסירו את הקישוטים וערכת ההסוואה ומציגים רשמית את המכונית החשמלית החשובה ביותר שלהם לשנים הקרובות, ה-ID3

ניר בן טובים  10.09.19 - 10:30

תגיות: פולקסווגן

צילום: יצרן

עריכת וידאו: כפיר כשריאן

אם מישהו עדיין מטיל ספק בביקוש למכוניות חשמליות, אז מוטב לו להביט ברשימת הממתינים למכונית החשמלית החדשה של פולקסווגן, ה-ID3. עשרות אלפי איש הפקידו ערבות כדי לחוות "לפני כולם" את הבשורה החשמלית מבית פולקסווגן שניצנים שלה הופיעו לפני שנים אחדות בתערוכת פריס. כעת, על רקע פתיחת ימי העתונות של תערוכת פרנקפורט 2019, פולקסווגן מקפלת את הקישוטים הצבעוניים שטשטשו את קווי המתאר ומציגים את המוצר הסופי, כפי שהוא יעלה באמצע השנה הבאה לכבישים באירופה.

החשיבות של ה-ID3 להתאוששותה הכלכלית של VW עתידה להיות קריטית בעקבות משבר דיזלגייט ב-2015 שהסב לה נזקי פיצויים בסכומי עתק וכרסם באמינותה בעיני הקהל. בפולקסווגן מבטיחים כאן מכונית טכנולוגית בעלת "יושרה" ועמידות ושהסוללה שהותקנה בה תהיה נצילה למשך 8 שנים או יותר מ-100 אלף מיילים, שהם כ-160 אלף קילומטרים. "עם ה-ID3 אנחנו מחויבים לעתיד התחבורה של מיליוני נהגים", כך ראשי הקונצרן. 

ה-ID3 היא מכונית הצ'בק 5 דלתות מסורתית בפורפורציות עם סידור הושבה לחמישה אנשים. היא מסתירה מתחת לרצפה מודולארית ייעודית לחשמל (MEB) את הסוללה ומתהדרת במידות דומות לאלה שתמצאו למשל בפולקסווגן גולף אבל עם מעט יותר מרחב מחיה בין השורות. הפלטפורמה המתקדמת הולבשה מרכב עגלגל רווי תאורת LED שמחליף גם אלמנטים פיזיים כדי לבדלה מגרסאות קובנציונליות וגם כדי להמחיש את גודל המעמד והמשך דרכו של הקונצרן על פי פילוסופיית העיצוב העתידית לרכב חשמלי. גרסת הבסיס שלה מגיעה מצוידת בחישוקי 18 אינץ', מערכת מדיה עם צג 10 אינץ', גלגל הגה מחומם, צמד שקעי USB, איתותים דינמיים וחבילות תאורה מיוחדות, תצוגה עלית, קיט בטיחותי אקטיבי מלא ועוד הרבה רכיבים חדישים.

פולקסווגן מציעים את ID3 בשלושה הספקים שונים על בסיס מנוע חשמלי שהותקן בחלקv האחורי: גרסת הבסיס זורמת עם 45 קו"ש וטווח של 330 קילומטרים שימכר תמורת פחות מ-30 אלף יורו. מעליה, גרסת ביניים עם הספק של 58 קו"ש וטווח נסיעה 420 קילומטרים ובקצה העליון גרסה מחוזקת עם הספק של 78 קו"ש וטווח נסיעה מרבי של 550 קילומטרים בין טעינות. משך הטעינה לפי פולקסווגן הוא כחצי שעה לטווח של 290 קילומטרים בתשתית חיצונית. החברה גם חותמת בימים אלו את מכסת ההזמנות המוקדמת שנערמו עבור מהדורת 'פירסט-אדישן' (גרסה ראשונה). דגם זה תומחר דרומית ל-40 אלף יורו, אבל כולל מנוע חשמלי מתוגבר ל-150 קו"ש (וקצת מעל 200 כ"ס) ומהירות מרבית של 160 קמ"ש.

בפולקסווגן מתארים את ה-ID3 "כמכונית העם החשמלית לכל אחד" ומגשרים בין ההווה ליסודותיו של המותג לפני עשרות שנים. היא נושאת גם בשורה ידידותית לסביבה באופן ייצורה בזכות שימוש בחומרים ממוחזרים ואמצעי הפקת אנרגיה שאינם מזהמים את הסביבה בפיקוח גופים חיצוניים בגרמניה. הייצור יופקד במפעל Zwickau הגרמני עם תפוקה של 330 אלף יחידות בשנה החל מ-2021.

ייבוא מכוניות חשמליות של פולקסווגן לישראל נמצא כרגע בבדיקה מול היצרן, כך מסרו מהיבואנית צ'מפיון מוטורס ל'עולם הרכב'.