$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חדשות: ב.מ.וו X1 החדש בארץ, מיני חשמלית בדרך והצמיג השקט

דלק מוטורס משיקה בישראל את ב.מ.וו X1 המעודכן ומתחילה בהזמנות ל-MINI החשמלית. 'גודייר' מציעה לכם את הצמיג השקט בעל טכנולוגיית הבידוד המתקדמת

ניר בן טובים  16.09.19 - 15:36

דלק מוטורס הכריזה השבוע על שתי השקות מקבילות, אחת מהן יוצאת לדרך והשניה מתוכננת לתחילת השנה הבאה עם הזמנה מוקדמת שניתנת לביצוע בצורה מקוונת. לצד אלה, מתחיל שיווקו של צמיג 'גודייר' חדש שאמור להפחית את שאון הצמיגים מהכביש בשיעור של 50% על ידי היבואנית ב.מ.ב.

מספר חודשים לאחר מתקפת הדגמים החדשה של ב.מ.וו, בקבוצת דלק מוטורס משלימים נבחרת של רכבי סדאן, קופה ו-SUV חדשים עם הגעתו של הג'יפון הקומפקטי ב.מ.וו X1 המחודש שהוצג במאי האחרון. מדובר במתיחת פנים על בסיס הפלטפורמה הנוכחית שהוצגה בשנת 2015 עם שינויים עיצוביים קלים על גוף המכונית וכן שדרוגים מינוריים בתא הנוסעים.

העיצוב החיצוני של ה-X1 מיישר קו עם נוסח הכליות המעודכן של סדרה 1 וכל רכבי הסאלון והקרוסאוברים. יש בו גם ליטושים מאוד מדודים של החלק הקדמי בהתאם ליחידות התאורה החדישות שהוצגו ב-2018 וברשימת התוספות גם חתימת LED מחודדת מבעבר וכן בוצעו שינויים בפגושים בשני קצותיו של הרכב. כמו כן, התווספו גוונים חדשים וחישוקים בגדלי 18 ו-19 אינץ' בעיצוב מודרני יותר.

תא הנוסעים כולל כעת שני שינויים - צג ראשי מחודש שמגיע בגדלי 6.5 אינץ', 8.8 אינץ' ועד 10.25 אינץ' וכן ובורר הילוכים אלקטרוני, גם הוא בעיצוב מעודכן. ב.מ.וו מציעה גם תפרים עם קונטרסטים מיוחדים לאורך הדיפונים ועוד תוספות קוסמטיות רבות לבחירת הנהג. ל-X1 מערכות בטיחות חכמות בהן בקרת בלימה אוטומטית, בקרת עירנות, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים, בקרת סטיה מנתיב, תאורה אדפטיבית ועוד. בארץ יימכר ב-3 מפרטים - 'ביזנס', X-ליין ו-'אקסקלוסיב' כאשר בגרסאות הבכירות ביותר תמצא גם פתיחת ונעילת דלת תא המטען בהנפת הרגל, מושבים חשמליים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות ועוד. 

הרכב המנועים של ה-X1 המחודש נותר זהה; גרסת ה-sdrive18i מצויידת במנוע 1.5 ל' טורבו בנזין בהספק מרבי של 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ מ-1,480 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 7 מהירויות דו-מצמדית. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו הוא 9.6 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא היא כ-20 ק"מ לליטר על פי יצרן. מעליו, מנוע ה-sdrive20i המפיק מ-2.0 ל' טורבו הספק מרבי של 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ מ-1,350 סל"ד. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ועד 224 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-18 ק"מ לליטר. 

מחירי ב.מ.וו X1 בישראל יחלו ב-250 אלף שקלים לדגמי ה-1.5 ל' טורבו. דגמי ה-2.0 ל' טורבו יחלו ב-295 אלף שקלים (במפרט 'אקסלוסיב').

 

 

MINI E בדרך לישראל

המיני החשמלית הסדרתית שהבשילה סוף סוף נחתה בישראל לתצוגה בלבד למשך 10 ימים בנמל תל אביב, עוד בטרם התחיל הייצור הסדרתי. מטרת הביקור של ה-MINI קופר SE החשמלית הוא לאפשר ללקוחות הפוטנציאליים להתרשם מהרכב ובמידה ויביעו רצון להתקדם, ניתן יהיה להזמין את הרכב בצורה מקוונת ובכך להבטיח שריון של אחד מהעותקים הראשונים שינחתו בחופי המדינה.

ה-MINI החשמלית מצוידת במנוע חשמלי קומפקטי בעל הספק מרבי של 184 כ"ס ו-33 קג"מ. הוא מאפשר לה להאיץ מעמידה ל-60 קמ"ש ב-3.9 שניות ול-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. המהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-150 קמ"ש. הסוללה ניתנת להטענה משקע ביתי מהיר בפרק זמן של כ-3 שעות ובתשתית חיצונית בזמן של כ-35 דקות ל-80%.  טווח הנסיעה הוא בין 235 ל-270 קילומטרים.

המיני SE לא שונה בהרבה במידותיה מהדגם הקובנציונלי על בסיס מרכב 3 דלתות, כך שגם נפח תא המטען אינו מוקרב במידה ניכרת - זה מציע נפח של 211 ל' במצב רגיל ועד יותר מ-700 ל' בקיפול השורה האחורית. היא תמכר ב-4 רמות מפרט עם עיצוב פנימי ייעודי למערכות החשמל ולרכב גם בורר נהיגה סלקטיבי לבחירת כיול בהתאם לצרכי הנהיגה.

המחיר ל-MINI SE החשמלית טרם פורסם בישראל. מי שבכל זאת מעוניין להשאיר מקדמה בתהליך ה-Pre-sale מוזמן לעשות זאת באתר החברה. החברה גובה 2,000 שקלים.  

 

צמיג מתקדם

חברת ב.מ.ב מזניקה בישראל את סדרת צמיגי גודייר SoundComfort. לצמיגים אלה תרכובות פנימיות ייחודיות המעניקות למשתמשים לא רק נוחות גבוהה יותר אלא נסיעה שקטה יותר בשיעור של 50%. היבטים אלו הופכים להיות יותר דומיננטים בשנים האחרונות לאור כניסתם של רכבי הפלאג-אין ההיברידיים וכלי הרכב החשמליים, מערכות הפליטה המושתקות ומנועי הבנזין המכווצים שמגבירים שלא במישרין את שאון הכביש במידה ניכרת בהעדרן של בוכנות הפועלות ברקע באופן רציף או בדציבלים גבוהים. 

 רעש הצמיגים מופק מחיכוך עם הכביש ותגבור השאון בדומה למשל לתיבת תהודה שצליליה העמומים חודרים במקרה זה לחלל הנוסעים. טכנלוגיית ה-SoundComfort מבוססת על שכבת פוליאוריטן מוקצף בעובי של עד 25 מילימטרים ורוחב של עד 160 מילימטרים המחודרת לחלקו הפנימי של הצמיג ובכך סופגת את הרעשים בצורה טובה יותר ומפחיתה את מפלס הדציבלים ב-4%, כלומר ירידה של כמעט מחצית מרעש הצמיגים הקונבציונלי, כך לדברי היבואנית. עוד מוסיפים בחברה כי לתרוכבת זו אין השפעה על ביצועים או צריכת הדלק.

הצמיג החדש זמין בגדלים של 16 אינץ' ועד 20 אינץ'. המחיר יחל ב-530 שקלים לצמיג.