$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בלתי מספיק: טויוטה ראב4 החדש מאכזב במבחן "אייל"

הקרוסאובר המשפחתי קיבל ציון נמוך במבחן חמיקה ממכשול. טויוטה: "המבחנים הפנימיים שלנו עומדים בכל הסטנדרטים הבטיחותיים הגלובלים"

ניר בן טובים  16.09.19 - 15:37
(צילום: ירחון Teknikens Värld)
(צילום: ירחון Teknikens Värld)

תגיות: טויוטה

טויוטה ראב4 החדש קיבל ציון "נכשל" במבחן חמיקה מפני עצמים על הכביש. לדברי בוחני ירחון הרכב Teknikens varled המתפרסם בשוודיה, הקרוסאובר היפני מפגין התנהגות כביש נחותה תחת עומסים הנמדדים במצבי חירום, או מקרים שבהם נכפה על הנהג לבצע תמרון חד כדי להימנע מפני התנגשות. בענף הרכב זכתה בדיקה זו לכינוי תמרון/מבחן 'אייל', (elk test) וזאת עקב מנהגם של האיילים לחצות את הכבישים אל תוך התנועה בפתאומיות.

נהג המבחן הבכיר של הירחון, ליינוס פרוייץ מעיר שה-ראב4 "היה רע מאוד". לדבריו, מערכת ה-ESP (בקרת היציבות של הרכב) לא הגיבה כמצופה ממנה ולא הגבילה את תנועות המרכב. חמור מכך, המכונית סבלה מאפקט "מקפצה" לכל אורכו של המבחן שהקשתה עליהם להשתלט עליה בצורה בטיחותית. 

המבחן מבוצע על מסלול ניסוי יבש בטמפרטורה ממוצעת של כ-25 מעלות. מהירות המכונית בקרב כל המכוניות שמגיעות למתחם מטעם כל היצרנים, היא כ-68 קמ"ש בממוצע. הראב4, כך  אמר ליינוס מפנה את החרטום בחדות לצד השמאלי, אבל כאשר ההגה מופנה במהירות לצד הימני המכונית מרימה 2 גלגלים באוויר ותוך כדי גם מגיבה בהחלקה אגרסיבית שקשה לרסן אותה. כך היה בדגם ההנעה הקדמית, והתוצאה הייתה זהה לחלוטין גם בדגם ההנעה הכפולה. 

צפו במבחן ה"אייל" של טויוטה ראב4 החדש:

נוכח מרכז הכובד שלהם, קרוסאוברים אינם מצטיינים בהתנהגות כביש סלחנית כלפי שגיאות חמורות, כפי שרואים כאן בסרטון. ראיה לכך קבורה אי שם ב-1997 כאשר ליינוס בעצמו הפך מרצדס A קלאס (מיני MPV) על התקרה במבחן האייל ולמעשה הציב בפני היצרנים רף בטיחות נוסף שיש לקחת אותו בחשבון. ואולם, הדור הנוכחי של רכבי ה-SUV מבוססים על פלטפורמות מודרניות, ולכן במרבית ההתרחשויות, בכלל זה במבחני "אייל" עליהם להוכיח מיומנות גבוהה ובעיקר רמה בטיחותית נאותה. ליינוס מדגיש בסרטון שבהשוואה לראב4 בוצעו בעבר מבחנים גם לניסאן קשקאי וכן לקיה סורנטו (2.5 טון) ושניהם צלחו את המבחנים ללא בעיות ואף הרשימו ביכולתם.

אז מהי עמדת טויוטה?  תגובת דובר טויוטה בשוודיה, אריק גוסטפסון לפרסומי הבדיקה: "המבחנים הפנימיים שלנו עומדים בכל הסטנדרטים הגלובלים הקשורים למבחני חמיקה ממכשול. מאז 2016 (השנה בה בוצע מבחן חמיקה להיילקס ובמסגרתו היה קרוב להתהפכות), ביצענו עדכונים משמעותיים במסגרת המבדקים שלנו בהתאם למבחנים המבוצעים על ידי Tekniekens. במהלך פיתוחו של הראב4 הוא עבר את כולם בהצלחה, כולל בתקן מבחני 'אייל' - ISO-3888-2 ואת מבחן האייל לעיל של הירחון. אנחנו מבטיחים לכל לקוחותינו שהם יכולים להביע אמון מלא בבטיחותם של כלי הרכב של טויוטה. בטיחות הנהגים שלנו הייתה ונשארה ראשונה בסדר העדיפויות של היצרן".

ה-ראב4 החדש נחשב לכלי רכב מתקדם בהרבה מקודמו וברוב מבחני הדרכים בעולם, כולל כאן אצלנו בעולם הרכב הפגין יכולת דינמית טובה וחווית נהיגה בטיחותית. ייתכן שמקור הבעיה בכיול של מערכת ה-ESP, אבל את המסקנות נשאיר לטויוטה.

טויוטה ראב4 החדש במבחן דרכים