$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החל ייצור סקודה סופרב היברידית

לסופרב ההיברידית צפוי עתיד מבטיח באירופה שעומדת בפני מהפכה מוטורית מחשמלת

ניר בן טובים  23.09.19 - 10:36

תגיות: סקודה

סקודה מבשלת לא פחות מעשר מכוניות חשמליות עד שנת 2022; חלקן תגענה עם מערכת חשמלית מלאה דוגמת סקודה סיטיגו (טווח נסיעה 260 קילומטרים) שהוצגה בפרנקפורט ואחרות כמו סקודה סופרב תצאנה לדרך עם מערכת טעינה מהשקע המבוססת על מנוע בנזין, סוללה ומערכת חשמלית עם טווח נסיעה מוגבל. בגרסת הכלאיים, הסופרב המחודשת עומדת להיות אחת מהכוכבות המובילות של סקודה בשנתיים הקרובות בקו הדגמים הידידותי לסביבה, ובמפעל KVASINY בצ'כיה שחררו בימים האחרונים את הרובוטים על רצפת ההרכבה של הסופרב פלאג-אין הייבריד.

הסופרב מדורגת בפסגת מכוניות המנהלים הגדולות באירופה, ועל פי מידע שמסרו בכירי החברה במעמד השקת המכונית, נתח המכירות של הדגם ההיברידי צפוי לגזול כ-20% לפחות מסך מכירות סופרב על גרסאותיה השונות. בגרמניה מדברים על 15-17 אלף מכירות בשנת פעילות בודדה רק בשווקים המרכזיים בגרמניה, אנגליה, שוודיה ובמדינת המוצא. "זהו אירוע מכונן בקנה מידה היסטורי", אומר ירי פאיסיק, מנהל רצפת הייצור במפעל. "אני מרשה לעצמי להניח אותו במפלס אחד עם רכישת המותג על ידי פולקסווגן", כך מוסיף. 

הסופרב PHEV מבוססת על פלטפורמה טכנולוגית זהה לזו שנמצאת ב-פאסאט הייבריד. מאחורי העיצוב המחודש שוכנים מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין בחיבור אל מנוע חשמלי המניבים תפוקה "היברידית" משוקללת של קרוב ל-220 כ"ס ו-40 קג"מ. סוללת ה-13 קווט"ש של הסופרב מאפשרת נהיגה חשמלית טהורה לטווח מרבי של 56 קילומטרים על פי מדדי ה-WLTP (בדיקה בתנאי נהיגה מציאותיים) וטווח כולל של 850 קילומטרים. ביצועים רשמיים מצביעים על האצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 235 קמ"ש. תיבת ההילוכים היא רובוטית DSG עם שש מהירויות. הטעינה משקע ביתי אורכת כ-3.6 שעות.

אם תתממשנה התחזיות האופטימיות של סקודה, הסופרב PHEV תתברג מתחת לרכב הפלאג-אין הייבריד הנמכר באירופה - מיצובישי אאוטלנדר PHEV, שרק בשנה הקודמת נמסר ליותר מ-24 אלף נהגים ובמרחק מה ממנו תמצאו את דגם הפלאג-אין של וולוו XC60, כך על פי פילוח מידע שמוסרים חברת JATO דיינמיקס.

בסקודה ערים לזינוק המטאורי במכירות דגמי פלאג-אין ודגמים חשמליים ובוחנים הגדלת ייצור במפעלים המרכזיים; בשנת 2018 נמכרו באירופה קרוב ל-160 אלף מכוניות היברידיות ועל פי התחזיות לשנת 2019 זו צפויה להסתיים בעלייה של עשרות אחוזים ליותר מ-220 אלף מכוניות. הקפיצה הדרמטית צפויה להתרחש בין 2020-2021, כאשר בשנת 2020 המספרים יעפילו בסוף השנה ל-600 אלף מכוניות היברידיות וחשמליות טהורות. בצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה מוסרים כי הסופרב ההיברידית תגיע לארץ בשנה הבאה. מתיחת הפנים של הדגם הקונבציונלי הושקה בארץ בתחילת החודש.

המחיר של הסופרב המעודכנת עומד באירופה על כ-26 אלף יורו לדגמי בסיס עם מנוע בנזין או דיזל. הגרסה ההיברידית תתומחר צפונית ל-35 אלף יורו ביבשת המערבית. 

מבחן דרכים בסקודה סופרב המחודשת

בהערת שוליים, נציין כי סקודה עדיין לא רתמה את פלטפורמה ה-MEB החשמלית של פולקסווגן (המשרתת את ה-ID3 החדשה) לאף אחד מדגמיה. הצ'כים מעוניינם להכשיר על רצפה זו SUV חשמלי לחלוטין על פי תרשימי רכב הקונספט סקודה ויז'ן Iv שלרשותו מעל 300 כ"ס וטווח נסיעה של כ-500 קילומטרים. בסקודה אומרים שדגם זה יוצע במרכב "משפחתי" במידותיו של קודיאק ולצידו גם יהיה רכב דמוי קופה. עדיין לא דווח מתי יושק רשמית, אך הסברה היא שמדובר במסגרת זמן של עד שנתיים.