$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לראשונה: מכונית חשמלית של מאזדה

מאזדה הציגה בתערוכת טוקיו את הקרוסאובר החשמלי MX-30 שרוצה לחבר את הנהג הספורטיבי לשקע

ניר בן טובים  23.10.19 - 08:28

תגיות: מאזדה

אחרי שורה של קדימונים חשפה הלילה (שלישי) מאזדה בתערוכת הרכב בטוקיו את הרכב החשמלי הראשון בתולדות המותג היפני, ה-MX-30 החדש. בכורה זו מסמנת עבור מאזדה מהפכה אסטרטגית במסגרתה היא תשאף להחדיר בקהילת הנהגים את המונחים הספורטיביים שהיא יישמה בשנים האחרונות בכלי הרכב הקונבציונליים לצד איכויות גבוהות ומערכות טכנולוגיות ידידותיות לסביבה. המטרה לדבריהם היא לשמר את האופי הדינמי של המותג על בסיס פלטפורמה עם הנעה אלטרנטיבית על ידי שימוש במגוון אמצעים מובחנים בחלקם מכלי הרכב החשמליים שאנחנו מכירים כיום.  

אפשר כמובן להתחיל בכותר של הרכב, ה-MX-30 שהינו הומאז' לא רק ל-MX-3 הספורטיבית משנות ה-90 אלא שואב גם השראה מדגם ה-RX-8 בעל המנוע הרוטורי, במיוחד בסידור המרכב הייחודי שנעזר בדלתות התאבדות קצרות באיזור היושבים מאחור שאמור להקל על כניסת היושבים ולדמות לרכב מבנה דמוי קופה. הרצפה של ה-MX-30 היא תרומת מאזדה 3 וכן הג'יפון CX-30 עם מידות של SUV עירוני אבל מעט יותר מרווח בחלל הנוסעים: האורך של הרכב הוא 4.4 מ', רוחבו 1.8 מ', גובהו 1.57 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.65 מ', כלומר פחות או יותר במידותיהם של ג'יפונים קומפקטיים ומתברג בחלל שבין ה-CX-3 ל-CX-5.

במאזדה אומרים שהפלטפורמה חוזקה משמעותית נוכח התקנת הסוללות במרכז התחתית, וזה מבטיח בין היתר תגובות חדות יותר ושמירה על יציבות תחת תנאי נהיגה תובעניים. גולת הכותרת ב-MX-30 היא כמובן מערכת ההנעה החשמלית שלה, וכן מעירים מאזדה כי בניגוד לחברות אחרות הנעזרות באגירת אנרגיה בבלימה (המקנה לדוושת הבלם תחושה קצת מלאכותית), ה-MX-30 מצוידת באגירת אנרגיה מכוח ההאטה (שימוש בדוושה אחת בדומה למערכת בניסאן ליף החדשה). 

מבחינת מכלולי ה-MX-30 תמצאו בקרביים מנוע חשמלי מסדרת skyactive-e המפיק 143 כ"ס ו-30 קג"מ מאפס סל"ד עם סוללת 35 קילוואט (ליתיום איון קומפקטית) לה טווח נסיעה של כ-210 קילומטרים בין טעינות, עם משך טעינה סטנדרטי מעמדות חיצוניות (כ-30-40 דקות ל-80%) ומספר שעות טעינה בשקע ביתי. אם ההספק נשמע לכם קצת מאופק, במאזדה מבטיחים יכולת משכנעת ברוחה של הרודסטר MX5: "תגובות דינמיות יוצאות דופן שנהגים יכולים להנות מהן בצורה טבעית וחופשייה", אומרים בחברה היפנית. ל-MX-30 גם מספר מערכות וויסות כוח בהן ה-G-ווקטורינג שתתרום את חלקה בתרגום המומנט לכביש בצורה מבוקרת.

חלל הנוסעים גם הוא נעשה במחשבה על הסביבה עם שימוש בחומרי מחזור רבים בדיפונים, בשלד הראשי ובעיטורים שונים כדי לתת ליושבים תחושה של מרחב אוורירי. העיצוב הפנימי שונה כמעט מכל מאזדה שקיימת כיום בהיצע ומנסה לבדל את הרכב החשמלי עם הנדסת אנוש פשוטה יותר אך מוקפדת במרקמים ובנראות, עם פקדים מעטים וצגי מולטימדיה חדישים בקונסולה הראשית ובלוח המחוונים. ל-MX-30 תהיינה גם רוב מערכות הבטיחות המתקדמות, וכן ממשקים לסמארטפונים ולמעשה כל רכיב שאפשר למצוא בגרסאות הקובנציונליות. 

מאזדה תוציא לדרך את ה-MX-30 רק בשנת 2021, כך שמוקדם לדבר על מחירים ותאריכי הגעה לישראל.