$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניסאן מציגה שני דגמים חשמליים חדשים בטוקיו

האחת היא מכונית עירונית והנוספת היא קרוסאובר קומפקטי

בועז קורפל
בועז קורפל  27.10.19 - 08:18
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: ניסאן

צרנית המכוניות היפנית ניסאן עסוקה במעבר בין עולמות ההנעה הקונבנציונלית עם מנועי בנזין לבין העולמות החשמליים. מצד אחד מדברים אצלנו על הדור הבא של הניסאן ג'וק שיגיע ארצה בשנה הבאה ותוהים מתי תגיע המיקרה החדשה, ומצד שני מזכירים את הניסאן ליף החשמלית המשודרגת שנחתה כאן השנה ושומעים על עוד ועוד פתרונות ורעיונות חשמליים של ניסאן לרבות ברכבי החלוקה המסחריים שלהם. אבל אין ספק כי על העניין של הג'וק, המיקרה והקשקאי הוא עניין זמני בלבד שמתאים לשנים הבאות ולא יותר. היצרן היפני העלה הילוך בתחום החשמלי וכולו עסוק בפיתוח הדגמים העתידיים שלו שיתאימו לדרישות העולמיות בהיבטי איכות הסביבה. 
 
את יריית הפתיחה, או ליתר דיוק את הרמת המפסק החשמלי, ראינו כבר ב-2017 בתערוכת טוקיו עם הצגתה של הניסאן IMx שהיא קרוס אובר קומפקטי משוכלל. כעת, בתערוכת טוקיו 2019, קיבל אותו דגם אב טיפוס שם מסחרי וכעת המכונית נקראת ניסאן ארייה (Ariya) והיא נראית עדיין עתידנית ומיוחדת בעיצובה אך בניסאן כבר אומרים שהיא קרובה הרבה יותר לדגם סדרתי וכי במהלך השנתים האחרונות מאז תערוכת טוקיו 2017, נלמדו כמה כיווני עיצוב חדשים וכי המכונית שבנויה על הפלטפורמה החשמלית החדשה והשטוחה של ניסאן, כוללת את אותם אלמנטים שיהוו קווי יסוד עיצוביים לדגמי ניסאן בעתיד.
 
ה-ארייה קרוסאובר משקף חלק מהתכניות של ניסאן להפוך את ליף לקרוסאובר על טהרת החשמל, ובהתחשב בכך שמחלקת העיצוב של היצרן היפני לא חוששת מעיצובים לא שגרתיים, ייתכן כי דגם האב-טיפוס כאן בתמונות אינו רחוק בהופעתו מגרסת הייצור. יהיו לו גם ביצועים ספורטיביים למדי עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות בלבד וטווח נסיעה של קרוב ל-480 קילומטרים בין טעינות עם סידור הושבה קלאסי ל-5 אנשים.
לעומתו, עכבר העיר הקטנטן החדש של ניסאן נקרא IMk ואפשר להבין כי הוא עדיין בסטטוס קונספט אמתי ויש לו כברת דרך עד שיהפוך לסדרתי וספק אם הוא מיועד למדינות מחוץ ליפן. סאטורו טאי, מבכירי מחלקת עיצוב המכוניות של ניסאן, אמר ערב התערוכה הביתית כי מוטיבים רבים התגבשו יחד לשפה שנקראת J-DNA ובעתיד אנחנו נפגוש את המושג הזה במכוניות נוספות. בשלב זה לא נמסרו פרטים טכניים אחרים אודות המכוניות כלומר, טווחי נסיעה, קיבולת הסוללות ואבזור חכם אחר, אם כי הביטוי "סמארט מוביליטי" נשמע מכל עבר ביחס לפתרונות החכמים שהמכוניות הלו יציגו בעתיד הקרוב ובראשן היכולת האוטונומית.