$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנסיכה לבית לקסוס

LC 500 קונברטיבל עושה חשק לדלג על החורף

בועז קורפל
בועז קורפל  24.11.19 - 07:24

תגיות: לקסוס

יצרנית מכוניות היוקרה היפנית לקסוס, משקיעה מחשבה עמוקה בנושא עיצוב המכוניות שלה גם אם כולן “מדברות באותה שפה” וההוכחה לכך היא ה-LC 500 קונברטיבל שנחשפה לאחרונה, מכונית שמבוססת כמובן על דגם הקופה הסגור שבעצמו נחשב לאחת המכוניות היפות ביותר, וכעת הגרסה הפתוחה עושה איתו חסד נוסף והיא נראית עוד יותר יפה, שלא לומר אחת כזאת שלא ניתן להוריד ממנה את העיניים.

מכוניות רבות בהיסטוריה נחשבות ליפות מאוד בעיצובן אבל כאשר מסירים את הגג שלהן מתגלה משהו אחר ויש בו מידה לא קטנה של סיכון מבחינת העיצוב ובמקרים מסוימים הגרסה הפתוחה חוטאת לדגם כולו אך כאמור במקרה של ה-LC 500 זה סיפור אחר. המעצבים בחרו “לחתוך” את הגג שעשוי קרבון פייבר בנקודה מסוימת בקו המתניים של המכונית, מה שהותיר את תא הנוסעים הדו מושבי חשוף מצד אחד, אבל מנגד הוא גם עוטף את החלק הפנימי ולא חושף אותו יותר מדי. מנגנון הגג המתקפל שעשוי בד מיוחד בשלושה צבעים שונים לבחירה, מאוחסן מאחורי המושבים ושתי הבליטות מאחורי כל מושב הן הסימן היחיד לכך שהגג מאוחסן שם. הגג ניתן לקיפול תוך 15 שניות אבל אם יורד גשם פתאומי או מכל סיבה אחרת, ניתן לסגור אותו בחזרה בלחיצת כפתור תוך 16 שניות גם בנסיעה של עד 50 קמ”ש.

אם יש שינוי כלשהו בין הגרסה הפתוחה לסגורה מעבר להסרת הגג, הרי שתמצאו אותו בזנב המכונית. הגרסה הפתוחה מציגה כנפון אינטגראלי (ספויילר) בשפת תא המטען והוא מחליף את הכנפון הנשלף בגרסת הקופה. הוויתור על הכנפון הנשלף איפשר למעצבים להוסיף פנס בלימה אחורי שלישי במרכז הזנב שבתצורתו המעודכנת הוא מוסיף למכונית מימד חזותי שהופך אותה לרחבה ויציבה יותר. אתגר הסטת והשתקת הרוח טופל על ידי מחיצת פלסטיק מיוחדת שהותקנה מאחורי המושבים וגם בעזרת מערכת השמע שיודעת לבטל קולות רוח ורעשים. חלק מההנאה בנסיעה עם מכונית חזקה בעלת מנוע V8 הוא האזנה לצלילי המנוע המופקים דרך מערכת הפליטה. בלקסוס דאגו שהצלילים לא יעלמו בגלל עניין נטרול רעשי הרוח והגבירו את קול המפלט על מנת שחדוות פעולת המנוע תחצה את התדרים הנכונים ותגיע לאוזני היושבים ברכב. סוגיה נוספת שקשורה למכוניות פתוחות בעידן המודרני היא סוגיית החימום או המיזוג ובלקסוס שינו את מחזור זרימת האוויר החם/קר בתוך תא הנוסעים על מנת שהאוויר יגיע לאזורים החשופים כמו לכפות הידיים, לצוואר וכמובן לרגליים.

הגרסה הפתוחה חייבה את המהנדסים לחזק את גוף המכונית בנקודות מסוימות וכתוצאה מהחיזוקים הללו נדרש היה לכייל את המתלה הקדמי ולשנות מעט את המיקום של המתלה האחורי ולדברי לקסוס הם הצליחו להשיג את התוצאה המבוקשת והתנהגות הכביש של המכונית כמו גם איכות הנסיעה לא נפגמו כלל.

תחת מכסה המנוע בחרו בלקסוס להתקין את מנוע הבנזין המלא בנפח 4.0 ליטר בתצורת V8 בהספק 470 כוחות סוס ומומנט של 54 קג”מ ובשלב זה לא ניתן לקבל אותה בתצורה היברידית. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומאטית בת 10 מהירויות ששולחת את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד.

מחברת לקסוס ישראל המייבאת את דגמי לקסוס, נמסר כי המכונית תוצג בגרסה מסחרית סופית באמצע השנה הבאה והשיווק שלה בעולם יחל בסתיו הבא והיא תיובא לישראל לקראת סוף 2020.

הגרסה הפתוחה חייבה את המהנדסים לחזק את גוף המכונית בנקודות מסוימות וכתוצאה מהחיזוקים הללו נדרש היה לכייל את המתלה הקדמי ולשנות מעט את המיקום של המתלה האחורי ולדברי לקסוס הם הצליחו להשיג את התוצאה המבוקשת והתנהגות הכביש של המכונית כמו גם איכות הנסיעה לא נפגמו כלל.

תחת מכסה המנוע בחרו בלקסוס להתקין את מנוע הבנזין המלא בנפח 4.0 ליטר בתצורת V8 בהספק 470 כוחות סוס ומומנט של 54 קג”מ ובשלב זה לא ניתן לקבל אותה בתצורה היברידית. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומאטית בת 10 מהירויות ששולחת את הכוח לגלגלים האחוריים בלבד.

מחברת לקסוס ישראל המייבאת את דגמי לקסוס, נמסר כי המכונית תוצג בגרסה מסחרית סופית באמצע השנה הבאה והשיווק שלה בעולם יחל בסתיו הבא והיא תיובא לישראל לקראת סוף 2020.