$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דגמי ה-RS המרגשים ביותר של אאודי

חטיבת הביצועים של אאודי חוגגת 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בכמה מהמכוניות החזקות והמלהיבות ביותר שנשאו את האותיות RS

אופיר דואק  30.12.19 - 14:58

תגיות: אאודי

אאודי ישנה מסורת ארוכה של דגמים ספורטיבים, וגם כיום היא מציעה מגוון גרסאות חמות לדגמים קיימים תחת חטיבת "אאודי ספורט" כאשר דגמי העילית הקרביים ביותר נושאים את סמל RS. בימים אלו מציינת אאודי 25 שנה להולדתם של דגמי ה-RS, וכמקובל היא עושה זאת עם חבילת אבזור מיוחדת לדגמי ה-RS הקיימים (RS4 אוואנט, RS5 קופה וספורטבק, RS6 אוואנט, RS7 ספורטבק ו-TT RS), שגם קיבלו את הצבע הכחול המקורי של דגמי ה-RS משנות ה-90'. ניצלנו את ההזדמנות החגיגת הזו כדי להיזכר בכמה מדגמים המיוחדים, המכוננים והשרירים ביותר שנשאו את צירוף האותיות RS במהלך חצי היובל האחרון.

אאודי RS2 אוואנט- שנת 1994
RS2 אוואנט היא מייסדת השושלת של דגמי ה-RS, והיא הגיעה אחרי מספר S ספורטיביים שהוציאה חטיבת "אאודי ספורט" מאז תחילת שנות ה-90'. עם ה-RS2 אוואנט הציגה אאודי קונספט חדש ויוצא דופן: מכונית עם ביצועי על באריזה שימושית של מרכב סטיישן (הנקרא אוואנט בשפת אאודי).

הבסיס ל-RS2 אוואנט הייתה גרסת הסטיישן של אאודי 80 הפופולארית, ובמהלך הפיתוח הסתייעה אאודי בפורשה שתרמה מהידע שלה לפיתוח המנוע, כמו גם כמה חלפים מהמדף (למשל הבלמים והחישוקים). בחרטומה של RS2 הושתל מנוע חמישה צילינדרים טורי מוגדש בנפח 2.2 ליטר שנלקח מה-S2 קופה. מגדש טורבו מוגדל, מצנן ביניים ומערכת פליטה חדשה הקפיצו את הספק המנוע מ-230 ל-315 כ"ס. היום זה אולי לא נשמע הרבה, אבל באותם ימים זה היה הספק זהה לזה של פרארי 348. תיבת ההילוכים הייתה ידנית בעלת שישה יחסי העברה וכמו כל דגמי ה-RS מאז ועד עתה הכוח עבר לארבעת הגלגלים. אגב, תתפלאו לדעת שה-RS2 גם האיצה ל-100 מהר יותר מאותה פרארי 348, ועשתה זאת ב-4.8 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית של 262 קמ"ש. בניגוד לאותה פרארי, ב-RS2 יכולתם גם להעמיס את כל המשפחה על ציודה בדרך לחופשת סקי.

אאודי RS4 אוואנט - שנת 2000
היורשת של אאודי RS2 הופיעה 5 שנים לאחר שייצורה הופסק, כשהפעם הבסיס היה גרסת הסטיישן של אאודי A4 שהחליפה את אאודי 80. באאודי שמרו על אותו מתכון מוצלח וייחודי של ה-RS2, אבל שידרגו אותו. המנוע כפול המגדשים בנפח 2.7 ליטר בתצורת V6 נלקח מדגמי ה-S4, אך הוא עבר שדרוג משמעותי בעזרת סדנת קוזוורת' והספקו קפץ מ-265 ל-380 כ"ס. כל מכלולי השלדה של המכונית שודרגו על מנת להתמודד עם תוספת הכוח ועם הביצועים המשופרים. אמנם הזינוק ל-100 ארך 4.9 שניות, כמעט כמו ב-RS2, אך תאוצות הביניים היו עדיפות משמעותית. המהירות המרבית הוגבלה ל-250 קמ"ש כמקובל במכוניות הגרמניות דאז, אבל הסרת ההגבלה הוסיפה עוד כמה עשרות קמ"שים למהירות המרבית על גבי האוטובהאן.

רק 6,030 יחידות של אאודי RS4 אוואנט יוצרו במהלך השנתיים בהן יוצרה, בין היתר כיוון שמחירה היה אז כשל אאודי A8 מאובזרת. נדירותה הפכה אותה כיום למבוקשת במיוחד כיום.

אאודי RS4 קבריולה שנת 2007
הדור השני של אאודי RS4 הוצג בשנת 2006 על בסיס הדור השלישי של אאודי A4 (שם קוד B7). בדור הזה הפתיעה אאודי כשבמקום מנוע מוגדש בחרה דווקא במנוע נטול טורבו. במקום זאת נבחר למשימה מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר עם 420 כ"ס ו-44 קג"מ בשרניים עם קו אדום ב-8,250 סל"ד אטמוספריים. את ה-RS4 הזו הציעה אאודי ללקוחותיה בגרסת סטיישן כמובן, אך לראשונה גם במרכב סדאן שהיה קיים רק בדגמי ה-S4.

בנוסף ובאופן יוצא דופן, ניתן לקבל את ה-RS4 הביצועיסטית הזו בגרסת קבריולה בה יכול הנהג ועוד שלושה נוסעים להאיץ עם גג מופשל ושיער מתנפנף ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים. זה הפך את RS4 קבריולה למכונית הקבריולה 2+2 החזקה ביותר של התקופה, ולאחת המהירות ביותר שנראו עד היום.

אאודי RS6 אוואנט V10 - שנת 2007
בשנת 2007 הוציאה אאודי את מה שנראה כשילוב האידאלי בין מכונית סאלון יוקרתית, מרכב סטיישן שימושי ומנוע של מכונית על. כבר היו דגמי RS6 לפני כן, אבל ה-RS6 הזו שברה את כלים. כמו כל RS6 גם היא הוצעה רק במרכב סטיישן, אלא שבדור הזה היא צוידה במנוע ה-V10 שפותח בשיתוף למבורגיני עבור הגאיירדו והותקן גם ב-S6 וה-S8 של אותן שנים. כיוון שמדובר בדגם הנושאת את האותיות RS, לא הסתפקו ב"אאודי ספורט" בתצורה האטמוספרית של המנוע כמו בדגמים שהוזכרו, והוסיפו לו צמד מגדשי טורבו ומצנני ביניים. התוצאה: 580 כ"ס ולמעלה מ-66 קג"מ עם צליל יוצא דופן שהשאירו הרחק מאחור את המתחרות הישירות של מרצדס וב.מ.וו במרוץ החימוש (לב.מ.וו M5 V10 המקבילה בתקופה היו "רק" 507 כ"ס).

למרות שהוצעה רק עם תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה, ה-RS6 V10 הגיעה ל-100 ב-4.6 שניות בלבד, כשהמהירות המרבית שלה הייתה הוגבלה כמקובל ל-250 קמ"ש. אך מי שבחר בחבילת ה"דיינמיק פלוס" האופציונלית נטולת ההגבלה יכל להביא אותה למהירות של 305 קמ"ש. מכונית על כבר אמרנו? אגב, בישראל ישנה RS6 אוואנט V10 מקורית אחת.

אאודי RS Q3 - שנת 2013
סטיישנים שרירים זה דבר נהדר, אבל מאז תחילת העשור כולם רוצים קרוסאוברים. באאודי הבינו זאת והחליטו שיש מקום גם לקרוסאוברים עם ביצועים ספורטיביים עצבניים. נושא הבשורה היה דווקא Q3 הקומפקטי שקיבל את מנוע החמישה צילינדרים המוגדש בנפח 2.5 ליטר של ה-RS3, בתחילה עם 340 ולאחר מכן עם 367 כ"ס. ההנעה כפולה כמובן, תיבת ההילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה והמתלים המוקשחים ארוזים כולם באיזה די סולדית שלא נראית שונה בהרבה מה-Q3 של השכנה.

אז נכון שהביצועים וההתנהגות מעט פחות טובים מאשר ב-RS3, אבל ביננו, כמה קרוסאוברים קומפקטיים אתם מכירים שיכולים לפזר את הילדים לחוגים וגם להגיע ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות? בישראל אגב זכה RS Q3 להצלחה מפתיעה וכמה עשרות יחידות ממנו נמכרו. כמה מהן שופרו בכבדות ואף השתתפו במרוצי הדראג שנערכו בדימונה.