$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חברת SONY הצמיחה גלגלים

מציגה מכונית קונספט בשם ויז'ן S קונספט בתערוכת האלקטרוניקה CES. מהפלייסטיישן לכבישים?

ניר בן טובים  07.01.20 - 15:39

למרות שהעולם עולה על גדותיו עם מותגי אלקטרוניקה שעושים כמעט הכול (בהצלחה כזו או אחרת) החל ממערכות סטריאו משוכללות דרך מקררים ועבור למכונות קפה, לרוב האנשים יש הערכה מסורתית לחברה שהייתה שם הרבה לפני כולם והציבה רף גבוה של איכות - SONY. כמו אפל, גוגל ועוד, החברה היפנית שנוסדה ב-1946 ומכרה עשרות מיליוני קונסולת משחק, שמה על הכוונת שלה את ענף הרכב וחושפת הלילה (שני) בתערוכת האלקטרוניקה בלאס ווגאס (CES) את מכונית הקונספט ויז'ן S. אבל האם SONY באמת מעוניינת לחדור לשטח פעילות נוסף או שזו בסך הכול מכונית ראווה שתתגנב בסופו של דבר לכותרי גראן-טוריסמו?  

העיצוב הוא בדרך הכלל השלב הראשון שמנסים לפענח בדרך לשולחן העבודה, אבל ב-SONY לא השקיעו מחשבה יסודית בהיבטים אופנתיים או קימורים ספורטיביים, ועל כן ה-ויז'ן S היא ערבוביה לא מקורית של טסלה ופורשה פנמרה או טייקן והתוצאה היא מעין תבנית עגלגלה עם שטח חלונות גדול מעל הראשים. המידות בכל אופן הן כשל טסלה מודל 3, סידור ההושבה הפנימי הוא ל-4 אנשים עם כסאות נפרדים ובפנים צגים דיגיטליים לשליטה על המערכות החשמליות וצגי הבידור. גולת הכותרת היא כנראה מערכת סראונד "360" מעלות עם אלמנטים מובנים בגוף המושבים שמעניקים חווית צליל יוצאת דופן לדבריהם.

ב-SONY אומרים שלרכב יש תשתית חיישניים נרחבת המפקחת על הנעשה בפנים הרכב ומחוצה לו: "מעל 33 חיישנים שומרים על בטיחות הנוסעים בפנים ומונעים תאונות עם הולכי רגל ועצמים", כך עולה מתיאוריהם. המכונית אינה פיתוח עצמאי לחלוטין של SONY מאחר ורכיבים רבים נרכשו ממותגים עימם החברה מנהלת התקשרות: NVIDIA (יצרני כרטיסי הגרפיקה),  קונטיננטל (צמיגים), BOSCH (רכיבים אלקטרוניים), חברת ZF שמייצרת תיבות הילוכים וכן חברת קוואלקום. את הרצפה ייצרה עבורה חברת 'מגנה שטייר' האוסטרית.

הכוח של המערכת החשמלית עוד על כ-270 כ"ס מצמד מנועים חשמליים המאיצים בה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד 240 קמ"ש - נתונים טובים לרכב רעיוני בסך הכול. מה עוד? לא הרבה. ב-SONY  לא חותמים על שום דבר קונקרטי שנגזר מעתידה של המכונית הזאת בטווח הקרוב או הרחוק. אפשר לראות בכך הצהרת כוונות שאולי תתממש בעוד מספר שנים כאשר השוק יהיה בשל יותר לתפוצה גלובלית של מכוניות חשמליות עם רשת טעינה מבוססת. אבל בינתיים, SONY ממשיכה להפגין על פלטפורמות מוטוריות את ניסיונה בתחום הבידור לנוסעים - חווית סאונד, וידאו וממשקים ברמה גבוהה מאוד.