$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מיליוני רכבי טויוטה נדרשים להגיע לתיקון

היצרנית היפנית פרסמה קריאת תיקון (ריקול) ל-3.4 מיליון כלי רכב בגלל תקלה בכריות האוויר. גם הונדה מבקשת מ-2.4 מיליון מכוניות להגיע לתיקון בגלל ליקוי בכרית האוויר

ניר בן טובים  22.01.20 - 10:35
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: טויוטה

שנת 2020 נפתחת עם סימני אזהרה עבור שתי יצרניות יפניות גדולות ופופולריות בארץ ובכל העולם. אמנם התרגלנו כבר לדווח פעם בפעם על קריאות תיקון בעלות גוון כזה או אחר ובהיקפים מוגבלים, אבל הפעם שוב מדובר בכמות לא מבוטלת שהסבה את תשומת לבה של כל תעשיית הרכב נוכח ההשלכות שעלולות להשפיע באופן דרמטי על בטיחות הנוסעים.

על פי דיווחים של 'בלומברג', טויוטה תזמן מעל 3.4 מיליון כלי רכב  לשירות כדי לטפל בתקלה שמקורה ברכיב אלקטרוני ביחידת בקרת כריות האוויר לו הגנה לקויה בזמן תאונה - מה שעלול להוביל לכשל בפריקת כריות האוויר, וכן העירו כי תקלה זו עשויה להשפיע גם על מותחני חגורות הבטיחות. בארגון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, אומרים כי באפריל האחרון פתחו חקירה לבדיקת כשלים דומים ב-12.3 מיליון מכוניות, כולל רכבי טויוטה. באופן ספציפי, זיהו החוקרים שתי תאונות במכוניות חדשות מסוג טויוטה קורולה, אחת מהן קטלנית, בהן לא ארעה פריקה של כרית האוויר בזמן תאונה, מה שלדברם תרם משמעותית לתוצאה הטרגית.

בשלב זה, רוב המכוניות של טויוטה שנקראות לתיקון נמצאות בארה"ב: כ-2.9 מיליון יחידות, בהן רכבי קורולה משנות הייצור 2011-2019, טויוטה אוואלון (2012-2018) וכן רכב טויוטה מטריקס  (2011-2013).

ב-NHTSA אומרים שהחקירה כרוכה בבדיקת מכוניות ממותגים רבים, כולל פיאט, קרייזלר, קיה, יונדאי וכן הונדה, שגם היא קראה השבוע ל-2.5 מיליון מכוניות לסור למוסכים. מקור הפגם על פי הממצאים השונים טמון ברכיבים של ספקית יחידות הבקרה של כריות האוויר המיוצרות על ידי חברת TRW. בשנה הקודמת זימנה קיה-יונדאי מעל מיליון מכוניות לתיקון בגלל הליקוי ביחידת הבקרה, ואף קשרו את הכשלים ל-6 תאונות קטלניות ופציעות בדרגה חומרה שונות בצפון אמריקה.

בחברת טויוטה מסרבים עד כה למסור כמה מקרי מוות אירוע בגלל תקלות בכריות האוויר. התיקון בכל אופן יצא לדרך במהלך חודש מרץ והוא כולל הוספת "פילטר" רעש בין יחידת הבקרה לבין כריות האוויר ובדיקה של החיווט, על פי הצורך.

בישראל הופץ ריקול נפרד וקטן בהיקפו של טויוטה בגלל כריות האוויר של TAKATA. על פי הודעה שהוציאה היבואנית יוניון מוטורס, החברה בישראל תקרא ל-990 כלי רכב מסוג טויוטה ראב4 שיוצרו בין השנים 1997-1999 (ספטמבר-יולי) ורכבי טויוטה סטארלט שיוצרו בין מרץ 1998 ל-אוקטובר 1998, וכן רכבי יאריס שיוצרו בין יונאר 1999 לחודש מאי 1999. בכלי רכב אלו תוחלף יחידת ניפוח כרית האוויר. משך התיקון אורך כשעה והינו ללא עלות. הודעות תצאנה ללקוחות טויוטה בישראל בימים הקרובים.