$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקודה אוקטביה RS החדשה - מהירה וגם חסכונית

המשפחתית המהירה מקבלת לראשונה בתולדותיה מנוע היברידי עם טעינה מרשת החשמל

ניר בן טובים  03.03.20 - 10:26

תגיות: סקודה

סקודה אוקטביה RS רכשה מקום מיוחד בליבם של חובבי הרכב מאז יומה הראשון על הכבישים אי שם בסוף שנות ה-90. השילוב בין מבנה שימושי בעל תא מטען נדיב ממדים לביצועים ספורטיביים הפכו אותה לאלטרנטיבה ייחודית לפולקסווגן גולף GTI ובמחיר נגיש יותר (לפחות בדורות הראשונים) גם עבור הנהג המשפחתי. השנה בכל אופן, אנחנו עדים לאחד השינויים הגדולים ביותר בתולודותיה של ה-RS המהירה, כאשר פולקסווגן מציידים אותה בפעם הראשונה גם עם מנוע היברידי נטען מרשת החשמל כדי ליישר קו עם תקנות זיהום האוויר. אבל האם חסכון בדלק וירידה בפליטת המזהמים משמעותם גם קיצוץ כנפיה של ה-RS החמה בשל תוספת משקל הסוללות? ימים יגידו. 

אם עקבתם אחרינו ביממה האחרונה, אז כנראה שאין צורך לערוך לכם היכרות מחודשת עם המנוע בחרטום; האוקטביה RS נושאת בחזית את אותה חטיבת כוח היברידית שנמצאת גם בקופרה פורמנטור החדש, ה-SUV עליו דיווחנו אמש. במספרים, זה אומר מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין בהספק של 150 כ"ס ו-מנוע חשמלי 85 ק' המעמידים את התפוקה המרבית המשוקללת על 245 כ"ס ו-41 קג"מ. הסוללה (13 ק') מספיקה לטווח נסיעה חשמלי של כ-60 קילומטרים על פי מדד ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים) בין טעינוטת, אולם זו נרתמת כמובן גם לביצועי המכונית; את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיימת ה-RS ההיברידית ב-7.3 שניות ומהירותה המרבית היא 225 קמ"ש וכל זאת באמצעות תיבת DSG שש מהירויות דו-מצמדית.  

הערכים נראים על הנייר פחות מרשימים מה-RS הקונבציונליות, אולם לפחות מבחוץ מעצבי סקודה נתנו לה את הטיפול המחמיא המסורתי עם קיט ספורטיבי ממוקד; זה בא לידי ביטוי עם חישוקי 19 אינץ' מוגדלים (אופציה ל-18 ברמת גימור נמוכה יותר), קאליפרים אדומים, דפיוזר קדמי, השחרות על מסגרת החלונות בכל הדלתות, פגושים מוגדלים, תאורת LEDA שונה ועוד.

בחלל הפנים שדרוגים בלעדיים בתמה קצת קודרת עם גוון שחור עמוק כמעט בכל מקום; גלגל ההגה, מושבי העור והאלקנטרה הספורטיביים, הדיפונים וקצת קונטרסטים בצבע הדומיננטי על שיבוץ לוגואים RS בכמה נקודות בקבינה. המערכת המרכזית לה 10 אינץ' משותפת לאוקטביה הרגילה וכן תהיינה כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרן. עוד בתפריט: מערכת מתלים אדפטיבית, תא מטען חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה ועוד.

בסקודה לא מפרסמים כעת נתוני צריכת דלק רשמיים. המכירות הראשונות באירופה מתוכננות לסתיו הקרוב, כך שסביר שנראה את ה-RS בישראל בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה. בשלב זה בכל אופן, מועד ייבוא המכונית נמצא בבדיקה, כך מסרו ל'עולם הרכב' מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.