$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מאזדה 6 הבאה - פרמיום עם הנעה אחורית?

במאזדה מאותתים על שינוי תדמיתי עמוק במיצוב של ה-6 הבאה, עם מעבר להנעה אחורית ומנועי ששה צילינדרים

ניר בן טובים  16.04.20 - 14:41
מאזדה 6 שנת 2020 (צילום: יצרן)
מאזדה 6 שנת 2020 (צילום: יצרן)

תגיות: מאזדה

מדי פעם אנחנו מדווחים על התאוששות קלה של שוק מכוניות המנהלים, אבל זו אופטימיות מלאכותית - הדעיכה עדיין בעיצומה, ורוב היצרנים נאחזים בשאריות כדי לספק קרקע יציבה למשפחתיות הגדולות שנרמסו בלי הבחנה תחת גלגלי ה-SUV. גם מאזדה, פעם מלכת המכירות בישראל, נקלעה למשבר והיא נמצאת בצומת דרכים עם ה-6 הנוכחית, עם ירידות חדות בשיעור הקונים הפוטנציאלים וצלילה בהיקף המסירות מסביב לעולם (עם או בלי הקורונה). אז מה עושים? ובכן, דרך אחת היא לנסות ולהמציא אותה מחדש.

כלי התקשורת בארה"ב טוענים שבשנת 2022 אנחנו נראה כאן מאזדה 6 שונה מקצה לקצה - לא עוד מכונית משפחתית קובנציונלית, אלא מכונת נהיגה רצינית. במאזדה כבר מזמן לא מנסים להסתיר את משאלת לבם להתברג לצד מותגי הפרמיום עם מוצרים מלוטשים יותר ומפוארים, אבל הראיות לכך בצד המעשי מעטות בשלב הזה והן בעיקר מתבססות על אמירות שמגיעות מבכירי החברה. מצד שני, לפני כשנתיים הציגה מאזדה מכונית ראווה בשם מאזדה ויז'ן קופה (בסרטון) שהכול בה משדר יוקרה, החל ב-מערכת ההנעה אחורית, עבור אל המנוע (ששה צילינדרים), המידות הסאלוניות וכלה בפרופורציות דמויות הקופה. 

'פרמיום', למי שלא זוכר, הוא לא מונח זר לגמרי למאזדה. בשנת 1989 היא גיששה בגזרת מכוניות הסאלון עם מכונית גדולה, אבל קצת נשכחת בשם קסדוס9 שאפילו שווקה בישראל לאורך תקופה מסוימת. ואולם, לאחר מספר שנים בודדות הפנימו היפנים שאת המלחמות מוטב לנצח בקטגוריה אחת או שתיים דרומה, וכי השאיפה לקלקל לגרמנים את החגיגות היא דמיונית לחלוטין עם סמל של מותג עממי בחרטום ותקציבים מצומצמים.

יש להם את היכולת

המקור לדיווחים אודות ה-6 הבאה דלף מתוך פרזנטציה שערכה מאזדה לשורה של משקיעים, ושם היא גוללה בפניהם את הפרויקטים של המותג לשנים הקרובות. היו שם הרבה דיבורים אודות הברית הטכנולוגית המורחבת עם טויוטה ו-לקסוס (כמו למשל המפעל המשותף שלהם באלבמה) והתרומה של כל אחד מהצדדים לפיתוח סדרות כאלה ואחרות, מנועים, טכנולוגיות היברידיות וכדומה. אחד הפרטים המעניינים שעלו במצגת הוא מנוע ה-6 צילינדרים דיזל בטכנולוגיית סקי-אקטיב-X עם צריכת דלק נמוכה וביצועים חזקים בחיבור להנעה אחורית. כמו כן, חשמול כמובן הוא חלק אינטגרלי מהמיזמים של המותג היפני עם גיוס מערכות היברידיות קלות (מתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט) וכן מערכות הנעה עם טעינה מהשקע. כאן כנראה תסייע לה טויוטה לאור הניסיון שלה בתחום.  

במאזדה לא יאשרו כרגע שום דבר מהדיווחים האלו לאור התפרצות נגיף הקורונה (שגם דחה בינתיים את התנעת המפעל האמריקני באלבמה). ובכל זאת, מאזדה ממשיכה לפזר סימנים שאין לה שום כוונה לסגת מהכרזותיה וללכת ראש בראש עם מותגים כמו ב.מ.וו, אאודי, וולוו, מרצדס וכל מי שידו בסגמנט הסאלון. ימים יגידו, ובעיקר המצב הבריאותי של התעשייה, לאן כל העסק הזה זורם ואם מאזדה תוכל לממש את התחזית ולהעמיד את ה-6 החדשה על הכביש בעוד פחות משנתיים, ואיזה מחיר היא תנסה לגבות עבורה.