$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

זו תהיה יונדאי איוניק הבאה

רכב הראווה 'פרופסי' שהוצג לאחרונה קיבל אור ירוק לקפוץ מפורמט רעיוני לייצור סדרתי וירש את מקומה של איוניק. ויש עוד הפתעות

ניר בן טובים  26.04.20 - 14:09

בלא מעט מקרים, שמות של מכוניות ראווה הם סתם תארים תלושים מהמציאות ובפעמים אחרות, יש נתיב האצה מאחורי הכותרים המפוארים האלה. כך לפחות המקרה שלפנינו עם יונדאי Prophecy (נבואה בעברית) שאכן חוזה את העתיד ומבשרת על מכונית סדרתית שקשה להמעיט בחשיבותה - יורשת יונדאי איוניק, מכונית ההצ'בק ההיברידית שהייתה לאורך תקופה ממושכת הנמכרת ביותר בישראל, עד שאיבדה את מקומה בצמרת לטובת טויוטה קורולה.

יונדאי פרופסי הוצגה בתערוכת ז'נבה ה"וירטואלית" של 2020 והיא תיקח את החברה הזו לפתחו של עידן חדש שכולו מוקדש להנעה חשמלית ופתרונות ניידות חכמים. הפלטפורמה של פרופסי, ה-E-GMP הינה מודולארית ותאפשר ליונדאי להכשיר שורה ארוכה של דגמים חשמליים במידות שונות ועם פרופורציות עיצוביות מובחנות על ידי הארכת או קיצור הרצפה, בהתאם לקיבולת הסוללות שהמכונית תדרוש ביחס לסגמנט הרלוונטי.  

כמה תהיה דומה הפרופסי קונספט למכונית הייצור? לא היינו חותמים על העתק אחד לאחד למה שאתם רואים בתמונות או בסרטון, אבל ראש מחלקת העיצוב של יונדאי גלובל, סאנג יופלי, אומר שתצורת הסדאן תשמר וכי העיצוב יהיה מדויק, משכנע ונקי: "הפרופסי היא מכונית הסדאן של העתיד. זו גם לא מכונית סטיישן קונבציונלית. תא הנוסעים יהיה מרווח ובעל מוטיב עגלגל המשווה לה הופעה של דמוית קופה". 

הפרופסי תשלים מכונית קונספט נוספת שהחברה פתחה לאחרונה וגם אודותיה דיווחנו, ה-45 אלקטריק. כאן כבר מדובר במכונית מקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים שתוכננה להוביל את רכבי ה-SUV ביום שלאחרי טוסון וחבריו הצעירים. העיצוב, כמו בפרופסי מתכתב עם רכב רעיוני שיונדאי הציגה לפני עשרות שנים, ובמקרה של ה-45 זוהי ה-יונדאי פוני קופה שהוצגה בשנת 1974. "תהיה לנו גרסת ייצור של פרופסי ממש אחרי ה-45" הוא מדגיש. "בעוד ה-45 היא מחווה למכוניות של שנות ה-70, הפרופסי היא בהשראת מכוניות משנות ה-30. שתי מכוניות אלה משקפות עד כמה רחב הספקטרום העיצובי שלנו". 

ביונדאי מנסים בתקופה האחרונה לעלות על איזשהו גל עיצובי בגוון נוסטלגי, עם תוצאות מעורבות עד כה אבל מאוד לא שגרתיות. ואולם, רכבי הקונספט החדשים מאותתים על חשיבה גלובלית עם שוני מובהק בין הדגמים ונראה שנבחרת יונדאי של 2022 והלאה מתגבשת על בסיס שני רכבי הראווה לעיל. "הם יראו שונים ויעבדו בצורה שונה, אבל כשהם ביחד הם צוות מאוחד וחזק. כך יונדאי תיראה. יהיה לנו גיוון שמתאים לכל הלקוחות שלנו. אנשים אומרים שחייבים גריל זהה, תאורה זהה. אבל אנחנו רוצים לחלוק על הפילוסופיה הזו".

אבל מתי?

ביונדאי לא הגדירו חלון זמנים מדויק ל-45 או לפרופסי, אבל להערכת כלי התקשורת בגרמניה ההשקה מתוכננת ככל הנראה לשנת 2022. בינתיים, יונדאי תמשיך להציב לצידה של האיוניק EV הנוכחית, שנמכרת גם בישראל תמורת 160 אלף שקל, גרסאות חשמליות נוספות בהן קונה אלקטריק שטרם נקבע מועד שיווקו בארץ וכן תהיינה מהדורות פלאג-אין היברידיות של סנטה-פה וטוסון בשנה הבאה. החברה גם ממשיכה לבחון פתרונות חלופיים, כמו שימוש בתא דלק מימני על סיפונו של הקרוסאובר יונדאי נקסו (קרוב ל-670 קילומטרים טווח נסיעה).

כל החדשות על מותג יונדאי בעולם הרכב של ערוץ הספורט