$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה היילנדר בדרך לישראל

הקרוסאובר הבכיר של טויוטה מתחיל את דרכו באירופה בפעם הראשונה, ויעשה את דרכו לישראל בתחילת 2021

ניר בן טובים  11.05.20 - 17:41
טויוטה היילנדר 2021. בדרך אלינו
טויוטה היילנדר 2021. בדרך אלינו

תגיות: טויוטה

בשורה מעניינת לשוק הישראלי: היום (שני) הכריזה טויוטה כי בפעם הראשונה ישווק ה-SUV היילנדר מחוץ לגבולות לארה"ב, והמשמעות היא שהוא נודד גם למחוזותינו, כך אשרה בפני 'עולם הרכב' היבואנית המקומית 'יוניון מוטורס'. עד עתה, היילנדר היה זמין דרך ערוצי הייבוא האלטרנטיביים בארץ, אולם בתחילת 2021 ישווק רשמית גם דרך הצינורות הרגילים של היבואנית הוותיקה. 

ההיילנדר הוא רכב 7-מושבים משפחתי בהגדרתו, על בסיס הדור הרביעי שהוצג בניו יורק בשנה הקודמת. בצורה עקיפה, יורש את מקומו של המינוואן פריוס פלוס כמוביל הנוסעים של המותג במערב. מאחורי החזות המוכרת של רכבי טויוטה האחרונים, מוברגת רצפה מודולארית ממשפחת G-AK משותפת לטויוטה קאמרי שעברה גם היא המרה אירופית, כך שהוא יהיה בעל גינוני כביש מעט פחות "אמריקנים" ויאמץ מנהגי כביש דינמיים ומאוזנים יותר לעומת מקבילו האמריקני. זהו רכב גדול משמעותית למשל מטויוטה ראב4 עם אורך של 4.95 מ', רוחב של 1.93 מ' ובסיס גלגלים של 2.85 מ'. תא המטען בנפח 658 ל' ועד קרוב ל-2,000 ליטרים בקיפול שתי השורות מאחור.

המידע הטכני אינו זמין במלואו, אולם על פי פרסומי היצרנית הוא נושא בחרטום שלו מנוע 2.5 ל' היברידי דור 4 עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים רציפה לה שמונה מהירויות קבועות מראש (ממוחשבות). ההספק המרבי יעמוד על 244 כ"ס וצריכת דלק ממוצעת של כ-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על פי מדדי ה-WLTP. לרכב תהיה גם בקרת נהיגה סלקטיבית עם מספר מצבי כיול לנהיגת שטח מוגבלת.  

תא הנוסעים של דגם 2021 עבר שיפורים משמעותיים לא רק בנראות אלא גם בסינון הרעשים ובתרכובות. בטויוטה מציינים שימוש בזכוכיות אקוסטיות ומבודדי רעש בשטחי הדלתות, התקרה והרצפה. במפרטים ניתן יהיה לאפיין בחירת גוונים אפורים או כהים יותר, ובמרכז הקבינה צג ראשי מרחף בגודל 12.3 אינץ'. ברשימה התוספות תהיה זמינה תצוגה עלית, טעינה אלחוטית לנייד, שקעי USB כפולים בשתי השורות, מצלמת נסיעה לאחור ברזולוציה גבוהה ועוד.  כמקובל, כל מערכות הבטיחות החכמות כלולות בהיילנדר החדש.  

המחירים להיילנדר לא ידועים בשלב הזה, אם כי בהתחשב במחירים שגובים עבורו בארץ יבואנים מקבילים (בין 350 ל-420 אלף שקל למהדורות מפוארות), יש להניח שהפערים לא יהיו גדולים. כאמור, נמתין לתחילת השנה הבאה לדברי יוניון מוטורס. היריבים העיקריים שלו הם מובילי משפחות דוגמת שברולט טראוורס, פורד אקספלורר ויונדאי סנטה פה ואחיו קיה סורנטו.

 כל החדשות על מותג טויוטה בעולם הרכב של ערוץ הספורט