$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה לסיטרואן C4 החדשה

יורשת סיטרואן קקטוס בחשיפה מוקדמת עם מעט פרטים ותמונות, לקראת הבכורה ב-30 ביוני

ניר בן טובים  16.06.20 - 15:34

מזה כבר שנתיים שנעדרת סיטרואן מקטגוריית המכוניות הקומפקטיות (האצ'בק). את מקומה של ה-C4 ניסתה למלא עד היום C4 קקטוס (והיום רק' קקטוס') אבל בסיטרואן ידעו שקקטוס קצת יותר מדי "משוגעת", קטנה, מתפשרת וזולה בכדי לכפר על החסרון באחד הסגמנטים הפופולריים ביותר ביבשת המערבית. כעת מגיעה היורשת והיא נראית מוכנה להסתער על שתי קטגוריות במקביל - ג'יפונים ומכוניות נוסעים קונבציונליות.

לפחות מהתמונות הבודדות שפורסמו אנחנו למדים שסיטרואן נאמנה ליצרתיות המופלגת שלה ולא פוסעת בקווים פונקציונליים בלבד ומשעממים. ה-C4 החדש לא מתכתב כמעט עם אף מכונית נוכחית של סיטרואן (אולי רק בחרטום) ומשלב סגנון ה'צבק-טורר עם מרכב מוגבה ומידות מרווחות יותר מהקטטוס. המידות נותרו תחת ערפול, אבל בכלי התקשורת בצרפת סוברים שאורכה לפחות 4.4 מ' ובסיס הגלגלים גדול מ-2.60 מ'.  

נאלץ להמתין ולראות אם היושבים בחלק האחורי יפלו קורבן לכל מיני גחמות עיצוביות, אבל כרגע נראה שהתקרה אינה גובה מחיר כבד מדי ותא המטען יהיה גדול מזה שמוצע בקקטוס ונגיש ממנו. במבט מעמיק יותר אל חלל הנוסעים סיטרואן C4 תוכנן על קונספציה מודרנית לגמרי עם צג דיגיטלי רוחבי במרכז ולוח מחוונים דיגיטלי מלא. נראה שהקו הדומיננטי כאן הוא שימושיות עם מרחב פנים נדיב בשורה הקדמית, בקרת אקלים דיגיטלית במפלס המרכזי ומגירה צרה הנפתחת בצמוד לתא הכפפות. כמו כן, ישנם דיווחים על איכות חומרים גבוהה יותר מזו שתמצאו בקטטוס וכן הוחלפה ידית הילוכים קונבציונלית במתג (עבור מערכת הינע חשמלית).

גם ה-C4 החדשה נשענת על פלטפורמה מודולארית, וכמו ב-C5 איירקרוס ארוזה בפילוסופיית הנוחות המורכבת של היצרן עם כורסאות לאונג' נינוחות, בולמים עם כריות הידראוליות נוספות לשיכוך המהמורות ועוד אלמנטים כאלה ואחרים לטובת בידוד היושבים מהסביבה. מה שחסר לה הוא מתלה רב-חיבורי מאחור, רכיב שקיים בחלק מהמתחרים שלה כמו רנו מגאן, כך שהיא תאלץ למצוא את האיזון באמצעות מערכת הבולמים הייחודית.

מנועים יגיעו משלל דגמי סיטרואן, החל ב-1.2 ל' טורבו 110-130 כ"ס, 1.5 ל' טורבו דיזל 130 כ"ס, תיבות ידניות שש מהירויות, שמונה מהירויות (תוצרת יפן) וכן מערכות הנעה חשמליות 136 כ"ס עם טווח דומה לפיג'ו 208 ו-2008 החשמליות (בסביבות 300 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה). 

סיטרואן תשווק את המכונית בסתיו, והמשמעות היא שלישראל תגיע במהלך שנת 2021. המחירים יהיו גבוהים יותר מהקקטוס בשיעור חד אבל במקביל לתמחור של יריבותיה לקבוצה. החשיפה הרשמית כפי שצוין תיערך ב-30 ביוני, אז נלקט עוד מידע אודותיה.