$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן ביטלה את הקמת המפעל הטורקי

נגיף הקורונה שיבש את האסטרטגיה הכלכלית של היצרן. המשמעות: סקודה סופרב תשאר באירופה הקלאסית

ניר בן טובים  01.07.20 - 14:44

פולקסווגן מבטלת ככל הנראה את הקמת המפעל הטורקי, כך מפרסמת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. ההחלטה לסגת מטורקיה נובעת בשל התפשטות נגיף הקורונה שהוביל לירידה חדה בביקושים לכלי רכב חדשים, וזאת על רקע הפגיעה האקוטית בכלכלה ובמסגרת תכנית קיצוצים נרחבת שנאלץ היצרן לבצע בכמה אזורים נקודתיים.  

באוקטובר האחרון הכריזו ראשי הקונצרן הגרמני על כוונתם לצקת מפעל רכב באזור מניסה בחוף המערבי של טורקיה לא הרחק מאיזמיר. היתרונות בזירת הסחר הטורקית טמונים לא רק בהטבות כספיות בזכות הקרבה למזרח התיכון והאפשרות להגדיל את הנוכחות של הדגמים באזורים אלה, כי אם גם בעלויות הנמוכות עבור כוח עבודה ושחרור מפעלי רכב באירופה שיוסבו לטיפול במכוניות חשמליות והנעה אלטרנטיבית.

במסגרת זו, פורסם כי היקף ההשקעה במפעל נאמד ב-1.3 מיליארד יורו והיו עתידים לעבוד בו 4,000 איש עם פתיחתו בשנת 2022. בפולקסווגן נתקלו בהתנגדות ממשלתית להקמתו במהלך החודשים הראשונים בשל פלישת הצבא הטורקי לסוריה אולם כעת איפוא, נגיף הקורונה סתם את הגולל על התנעת המפעל הטורקי.

אופרטיבית, המשמעות עבור השוק האירופי והישראלי ברורה: שתי מכוניות המנהלים, סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט שהיו חלק אינטרגלי מעסקת החבילה הטורקית, לא יעברו לייצור בטורקיה ותשארנה בצ'כיה. המפעל, תאורטית היה אמור להפיק בסביבות 300 אלף יחידות בשנה משתיהן יחדיו.

 חלק מכלי התקשורת באירופה מסייגים את הדברים וטוענים שהתכניות פשוט נדחו מעבר ל-2022, אולם בהתחשב ברגישות הכלכלית של יצרני הרכב, הדעה הרווחת היא שפולקסווגן לא יבצעו סיבוב פרסה.