טויוטה חושפת קורולה SUV

בפעם הראשונה בהסטוריה של הקורולה יתנוסס הכותר גם על קרוסאובר משפחתי, חיזוק לג'יפונים הקומפקטים

ניר בן טובים  09.07.20 - 08:36

תגיות: טויוטה

תחילת כתבה

טויוטה הפתיעה הלילה כשחשפה באמצעות החטיבה האסייתית שלה בתאילנד את קורולה SUV, קרוסאובר משפחתי חדש שיתברג בעתיד ליד ה-יאריס-קרוס, ה-ראב4 ויתרום לצמיחה הגלובלית של יצרן הרכב היפני בשווקים אסטרטגיים. בטויוטה אומרים שכרגע מוקדם לדון לאילו מדינות ינדוד בהמשך, אולם במזרח הרחוק כבר מכינים את הקרקע לקראתו וכנראה שאת צעדיו הראשונים אכן יעשה בתאילנד ואחריהם באוסטרליה.

בטויוטה מתארים את קורולה-קרוס בלי הרבה מלל מכובס: "הקורולה פוגשת SUV". עוד הם אומרים כי "המכונית תוכננה כסוג חדש של קרוסאובר המשלב את הקשיחות האופיינית מבחוץ במקביל לשימושיות שהלקוחות הורגלו לקבל מטויוטה. פלטפורמת ה-TNGA (מודולארית) מאפשר לקורולה-קרוס להגיע לאיכויות גבוהות בתחום הביצועים, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. יש לה תא נוסעים מרווח (בסיס גלגלים גדול ב-10 סנטימטרים לפחות מ-C-HR), כניסה ויציאה נוחה וציוד בטיחותי".

מעבר לכך, הפרטים אודות הקורולה-קרוס דלים. המידות צריכות להיות קרובות לקרוסאוברים משפחתיים מסגמנט B, כלומר בשכנות עם ניסן קשקאי, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ופיג'ו 3008 אם כי תהיה מעט פחות מרווחת מהן מלפנים. היתרון של הקורולה-קרוס עשוי להיות נעוץ במחיר, שכן אינו יכול להתנגש עם ראב4. בחלל הפנימי יהיה גם תא מטען של 487 ל', מערכת מדיה עם צג מרחף 9 אינץ' לפחות וכמעט את כל הטכנולוגיות שיש בקורולה, כולל כאלה שעשויות להופיע במתיחת הפנים של המשפחתית סדאן.

חשיפה רשמית: טויוטה יאריס-קרוס. מתי יגיע לישראל?

ברשימת האבזור התקני, לרכב יהיו גם התקני USB מהירים, מושבים אחוריים עם משענת גב מתכווננת, וכן את כל מערך טויוטה Safety sense עם בלימה אוטומטית, בקרת סטיה מנתיב, שבע כריות אוויר, מצלמות היקפיות, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה צולבת ועוד.

את הכוח הוא יקבל מהמנועים הנפוצים של הקורולה, בנזין רגיל ו-בנזין היברידי. יחידת ה-1.8 ל' הייבריד 4 בוכנות עם הספק מרבי של 122 כ"ס ו-14.5 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה לה שבעה הילוכים קבועים מראש וצריכת דלק של כ-23 ק"מ לליטר. מעליו יחזקו את ההיצע עם מנוע 2.0 ל' המפיק 168 כ"ס. 

הקורולה שהוצגה ב-1966 נמכרה עד היום בלמעלה מ-48 מיליון יחידות ב-150 מדינות. אם מוציאים מהמשוואה הזו את ה-AE95 לה הייתה הנעה כפולה, מרכב סטיישן ומרווח גחון שימושי לעבירות מוגבלת שנחשפה בצפון אמריקה ב-1991, הקורולה-קרוס תשויך בסופו של דבר לזן המודרני של הג'יפונים, כלומר ללא הנעה כפולה ובלי יומרות לנוע בשטחים לא סלולים. 

בטויוטה העולמית יפיצו את קורולה-קרוס בהדרגה, עד סוף שנת 2022 ואפילו תחילת 2023. מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי כרגע אין מידע אודות מועד שיווקה בארץ או באירופה.