ב.מ.וו מציגה את ה-IX3 החשמלי

הבווארים מציגים בפעם הראשונה SUV חשמלי 100% עם ביצועים מרשימים והנעה אחורית. יגואר I pace על הכוונת

ניר בן טובים  14.07.20 - 20:04
ב.מ.וו IX3. לא פלאג אין, חשמלי לחלוטין
ב.מ.וו IX3. לא פלאג אין, חשמלי לחלוטין

תגיות: BMWב.מ.וו

תחילת כתבה

ב.מ.וו היו שם בחיתוליה של המהפכה החשמלית עם i3 הקומפקטי ו-i8 הספורטיבית, דגמים היברידיים מובחרים וייחודים כל אחד בדרכו שלו, אבל ייקח להם כמעט 7 שנים כדי להכשיר קרוסאובר חשמלי מלא שיתן עבודה משמעותית. הסנונית שתצא לכבישים בשנת 2021 היא ה-X3 וזאת עקב הפופולריות הרבה לה זוכה סגמנט הפרמיום הבינוני, ובהתאם לדרישת הקהל הוא אינו שונה בהרבה מאחיו הקונבציונלי, זולת שקע הטעינה, גריל חסום, קישוטים כחולים ופסים בניחוח ירוק אקולוגי כדי שהמסר יעבור לסביבה.

ב.מ.וו לא נכנסים למעגל צפוף של קרוסאוברים חשמליים בקבוצת היוקרה; הם ימצאו מולם את יגואר I PACE, טסלה מודל Y ומרצדס EQC. ה-ix3 מתברג  ביניהם עם טווח נסיעה של כ-460 קילומטרים בין טעינות, אולם להבדיל מהיריבים שלהם ב.מ.וו לא שוכחים את המקורות של המותג ותוחבים במערכת החשמלית 286 כ"ס שעוברים לגלגלים מאחור.      

ב.מ.וו לא רוכשים את הסוללות אלא מייצרים אותן בעצמם בטכנולוגיית דחיסה חדישה דור חמישי למשפחת ה-E-דרייב, וכאן נכנסת לתמונה המומחיות של המהנדסים בהתקנת ערכת סוללות שטוחה וקלה יחסית (512 קילוגרמים) שלא מפרה במידה בוטה את איזון הרכב וגם מאפשרת הטענה זריזה בתשתית חיצונית; תוך פרק זמן של 34 דקות הסוללה ב-80%, ו-100 קילומטרים זמינים בתוך 10 דקות בלבד. מנגד, טעינה משקע ביתי תארך כמעט 12 שעות.  

ברמת הביצועים ה-IX3 לא מאכזב; את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים ב-6.8 שניות והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש. ב.מ.וו ביצעו בו גם כמה שינויים דינמיים לתמיכה במערכת החשמלית (בעיקר שינויים מבניים במתלים) ושימוש בבקרת בולמים אדפטיבית. הוא לא יהיה ספורטיבי כמו מקבילו בדגם הדיזל, אבל בחברה מבטיחים שמוטיב ההנאה לא נפגם וגם לא השימושיות; נפח תא המטען נשאר על 550 ל'.

רשימת האבזור לא שונה גם היא מכל X3 רגיל שאנחנו מכירים: חישוקי 19 אינץ', תאורה אדפטיבית, מערכת מדיה ראשית מבוססת צג מגע עם תאימות לאפל ואנדרויד, תא מטען מופעל חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאורת אווירה, גג-פנורמי, מערכת שמע היקפית של 'הרמן קרדון', זגוגיות אקוסטיות, נקודת אינטרנט, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תצוגה עלית ועוד הרבה תוספות תמורת תשלום, כנהוג ב-BMW.

בשורה נוספת שמגיעה במסגרת השקת ה-ix3 החשמלי היא שמרכז הייצור אינו במפעל האמריקני בדרום קרוליינה. ב.מ.וו תייצר אותו במטה הייצור הסיני בשיתוף 'ברליינס אוטומוטיב' בסין, מה שהופך אותו לרכב הראשון שב.מ.וו תייצא משם לשאר העולם. המחיר לדגם החשמלי באירופה עומד על 70 אלף יורו. הוא יגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021, כך על פי היבואנית דלק מוטורס.