$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דיווח: פולקסווגן שוקלים למכור מותגי יוקרה בבעלותם

בוגאטי, בנטלי ואפילו למבורגיני על הכוונת של הקונצרן הגרמני, בהינתן קונה בעל אמצעים ועדיף שיגיע מסין

ניר בן טובים  16.07.20 - 12:11
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

בפולקסווגן בוחנים מכירת חלק ממותגי היוקרה בבעלותם, כך עולה מפרסומים של כלי התקשורת באיטליה. הקונצרן הגרמני שבאחזקותיו בערך תריסר יצרני רכב (ספורט, פרמיום ומשאיות) מניח על השולחן שמות מפוארים כמו למבורגיני, בנטלי, דוקאטי (בשליטת אאודי) ואפילו בוגאטי לכל המרבה במחיר. זאת כאמור, בכפוך לכך שיצליחו למצוא קונה שמסוגל לעמוד בהוצאה שכרוכה בהטמעה של מותג בצל הנגיף, כולל כל מערך השירות והתמיכה.

מלבד יצרנים אלו, גם סדנת 'איטלדזיין' הוותיקה עלולה לאבד את מקומה בחווה הגרמנית אחרי שהיו משוכנעים שנחתו על קרקע יציבה. ביחד, כך על פי פרסומים שונים, שווי המותגים שעומדים למכירה מוערך ב-16 מיליארד יורו. אז מדוע בכל זאת מוכנים בפולקסווגן להקריב נכסים יקרי ערך? אחד מבכירי פולקסווגן אומר שהנזק המצטבר מסקנדל 'דיזלגייט' גבה מהם פיצויים בשיעור של עשרות מילארדי יורו, וכן תקופת הקורונה שבעקבותיה חוו שפל מכירות והקפאת מינויים הביא אותם לחשב מסלול מחדש: "יש פה התייבשות של תזרים המזומנים הפנוי של הקבוצה, ולכן פעילויות לא חיוניות נמצאות כרגע תחת זכוכית מגדלת", כך ציין. 

מנכ"ל פולקסווגן הרברט דיאס רמז כי אם היה מקבל הצעה קונקרטית מהמזרח, היינו מסין, לא היה פוסל את מכירת למבורגיני. מקורבים לפולקסווגן באיטליה גם כן מצדדים בדברים אלו אך מסתייגים מעט: "זה לא הזמן הכי טוב למכור מותגי רכב, אבל זה זמן אידאלי לקנות אותם; למבורגיני שווה כעת בערך 6 מיליארד יורו, בוגאטי ודוקאטי מיליארד או מיליארד וחצי יורו, בנטלי בסביבות 8 מיליארד יורו ואיטלדזיין 200 מיליון יורו".

אנשי בנטלי דוחים את הדיווחים האלה מכל תוקף, שעה שבפולקסווגן כנראה בכל זאת ימתינו לחתום את התכנות חברת למבורגיני בשנתיים הקרובות. מי שבכל זאת עלולים לשלם את מחיר הקורונה ופרשת הדיזל הם בוגאטי וחברת האופנועים האיטלקית דוקאטי. המותג הדו-גלגלי כבר נדון מספר פעמים בצמרת החברה אבל ירד מהפרק משום שאאודי לא מוכנים לוותר על הקשר היחיד של הקונצרן לעולם האופנועים.

זה משאיר בעיקר את בוגאטי עם הרבה סימני שאלה. לפולקסווגן אין כרגע כסף פנוי להזרים למותג הצרפתי ולמכונה המשומנת הזו לפרק זמן ממושך וייתכן שתאלץ להפרד ממנו בלית ברירה. הכול בסופו של דבר תלוי בתביעות המשפטיות שמנהלת פולקסווגן כרגע בבתי המשפט בארה"ב במסגרת פרשיית דיזלגייט. אם תפסיד, מדובר בגרעון שהולך וגדל ועלול להעפיל לגבולות ה-40 פלוס מיליארד דולר. במצב כזה, לא בטוח שבוגאטי תהיה היחידה שיראו לה את הדלת החוצה מהקונצרן.