$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורשה 911 טורבו קלאסית

פורשה מציגה את ה-911 בגרסה הכי בסיסית שלה שאין בה שום דבר בסיסי

ניר בן טובים  20.07.20 - 08:26

תגיות: פורשה

אם תנסו לעשות סדר בין דגמי פורשה 911 קיימת סבירות גבוהה שתלכו לאיבוד בין ספרות ונתונים. ההיצע של מכונית הספורט הגרמנית ב-2020 כרוך ב-5 תתי דגמים: קאררה, קאררה S, קאררה 4S, קאררה 4 וטורבו S.  כעת, וכדי לעשות לאלפיון חיים קצת יותר מורכבים, מצטרפת גרסת ה-911 טורבו, אלא שלזו אין שום סיומת מעבר לכיתוב TURBO שמתנוסס על אחוריה והמשמעות היא שמדובר במכונית קצת יותר מתונה. למרבה המזל של רוכשיה, המונח "מתון" יחסי מאוד בעולמן של מכוניות העל ומכוניות הקצה. 

ה-911 טורבו החדשה אוצרת בקרביים מנוע 3.8 ל' ששה צילינדרים עם 580 כ"ס ו-75 קג"מ, וזה אומר שהיא מתברגת בדיוק בין דגם ה-קאררה הרגילה לה 450 כ"ס ודגם הטורבו S לו 650 כ"ס. היא חזקה יותר גם מהדור הקודם של ה-911 טורבו ב-40 כ"ס ועוד כמה אחוזי מומנט זניחים, אבל אם חשבתם שירידה בעוצמה מתורגמת גם לביצועים מוחלשים, שגיתם: מעמידה, היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ועד למהירות מרבית של 320 קמ"ש, וכל זאת עובר לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים דו-מצמדית 8מהירויות. אנחנו בהחלט בגזרת מכוניות אולטרא מהירות.

פורשה השיגו את התוצאות המרשימות האלה באמצעות גיוס טכנולוגיות מתקדמות (אם כי כאלה שהיא עושה בהן שימוש כבר מספר שנים); מערכת ההגדשה נעזרת בצמד מגדשי טורבו סימטריים, מזרקים חדישים, מערכת קירור משופרת ומערכת ניהול מתוחכמת למנוע עם מיפוי חדש המניבים שיפור גדול בתגובת המצערת וביכולת של המנוע לעמוד בעומסים גבוהים ולמשך זמן ממושך יותר כשהמחט קרובה לתחום האדום. 

המארז הדינמי מוסיף את כל המערכות המחמיאות של ה-911 שעוזרות לה להשאר קרוב לכביש: מפשקי סרנים מורחבים עם צמיגים שמנים על שני הסרנים (20 אינץ' מלפנים ו-21 אינץ' מאחור), מדפים אוטומטיים בפגוש הקדמי לקירור, ספוילר אחורי וקדמי אקטיביים, מערכת היגוי אחורי, מתלים אדפטיביים עם הנמכה של עד סנטימטר, וכן ניתן לאפיין אותה עם ערכת בלימה משופרת (בלמי קרבון-קרמיים). עוד ברשימת התוספות מערכת פליטה ווקאלית כמו בדגם ה-טורבו S וריפודים מהודרים ועוד.  

תא הנוסעים הוא פורשה קלאסי עם מעלות רבות וטכנולוגיות ברמה הגבוהה ביותר; צג 10.9 אינץ' שולט על רוב הפונקציות כמקובל ואופציה לחבילת ה'כרונו' עם מושבי ספורט להם 14 כיוונים, מערכת שמע של BOSE וכל מה שרק אפשר לדמיין. מי שירצה אותה קצת יותר נכונה לגלח סיבובים על מסלולי מירוצים רשאי לבקש ממחלקת הפיתוח להסיר את המושבים האחוריים ולהפחית קרוב ל-30 ק"ג ממשקלה.

ה-911 קופה טורבו כמעט הזולה ביותר באירופה עם תג מחיר של 240 אלף יורו ו-255 אלף יורו לדגם הקבריולה. מדובר בפערים של כ-30-40 אלף יורו לעומת גרסאות ה-S הבכירות. לא זול, אבל עם ביצועים כאלה קשה למצוא תירוץ לקפוץ ישר ל-911 היקרות ביותר.

כיום נמכרות בארץ 2 מכוניות פורשה 911 מהדור החדש: ה-קאררה תמורת 1.1 מיליון שקלים וה-קאררה 4S תמורת קרוב ל-1.2 מיליון שקלים.  מהיבואנית 'אורכיד ספורטס קארס' נמסר ל'עולם הרכב' כי מועד הגעתה של ה-911 טורבו החדשה לישראל נקבע לרבעון הראשון של 2021. ניתן לבצע הזמנות מיוחדות כבר מעתה, כאשר מחיר מרכב הקופה עומד על 1.495 מיליון שקלים, בעוד גרסת הקבריולה ב-1.595 מיליון שקלים.