הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אולטרא הוליסטית: 20 עובדות על מרצדס S קלאס החדשה

ספינת הפאר הגרמנית מצוידת בשפיץ הטכנולוגי של דיימלר וחמושה במנועים היברידים נטענים ומחשבים משוכללים. הנה כל מה שחשוב לדעת עליה, כולל המחירים הסימפטיים (הרחק מעבר לים)

מערכת עולם הרכב  02.09.20 - 19:20

תגיות: מרצדס

במסגרת אירוע חשיפה אינטרנטי ששודר היום (רביעי) הוצגה מרצדס S קלאס 2021. קשה להמעיט בחשיבותה של המכונית הזו לתעשיית הרכב כשברקע הם מציינים כמעט 70 שנה להנחת היסודות למכונית הדגל שתחילתה עם קוד דגם 220 ב-1951. כעשרים שנה לאחר מכן, אותחלה כמרצדס "S קלאס" תחת כנפי סדרת ה-116 ומאז השקתה נמכרו מיליוני עותקים והיא הפכה לאמת מידה בתחומי הפאר, הנוחות והטכנולוגיות. הדור השישי שהוצג ב-2014 ומסיים את כהונתו כבש יותר מחצי מיליון נהגים עם ביקוש דומיננטי בשווקי סין וארה"ב. פרט מעניין הוא ש-9 מכל 10 רכבי מרצדס S קלאס דור קודם נמכרו בגרסאות בסיס גלגלים ארוך, ובזכות הפופולריות שלה מצליחה מרצדס לשמר גרעין לקוחות נאמן: 80% מהנהגים של ה-S במערב אירופה בחרו שוב במרצדס ו-70% עשו כך גם בארה"ב. עוד נאמר כי חרף עלותה הגבוהה, הגיל הממוצע של רוכשי S קלאס בסין עומד על 40.   

מרצדס שחררה עשרות עמודי מלל אודות ה-S קלאס החדשה אותה הם מתארים "חוויה הוליסטית", וחלק ניכר ממנו מוקדש לקישוריות, אוטנומיות, ממשקים והדור השני של מערכת ה-MBUX שלוקחת את הבינה המלאכותית לרמה שטרם חווינו מחוץ למעבדות. במבט כולל מדובר באינספור שדרוגים לעומת קודמתה עליהם נעמוד בצורה מרוכזת, בכלל זה גדילה במידות, שיפור מנועים היברידיים, בטיחות, נוחות מתקדמת ועוד. תוכלו אפילו לבחור בין ידיות פתיחת דלת קונבציונלית לבין ידיות נשלפות אלקטרונית. מצד שני, מרצדס לא יוצאים להרפתקאות עיצוביות עם ה-S החדשה ונשארים קרוב לקווי המתאר הקודמים. אז הנה 20 עובדות (מתוך מיליון בערך) שכדאי לדעת על ה-S קלאס 2021.   

1. הנהגים של הנשיאים, האוליגרכים ובתי המלוכה יאהבו את החידוש הראשון - היגוי אחורי. הטכנולוגיה הזו קיימת אמנם משנות ה-80, אבל במכונית כך גדולה (בסיס גלגלים של עד 3.5 מ' בגרסאות מ-מ-ש ארוכות) יש לכך יתרון ברור. המערכת מסוגלת לכוון את הגלגלים האחוריים בזווית של 10 מעלות לשני הכיוונים, ובכך להקטין את רדיוס ההיגוי ב-2 מטרים ול"כווץ" את הפרופורציות של המכונית למידותיה של מכונית קומפקטית. היא מוסיפה ממד מסוים לבטיחות הדינמית.  

2. מערכת ה-MBUX החדשה תומכת ב-27 שפות דרכן תוכלו לפתוח את תיבת השיחה ב-"היי מרצדס" והיא זמינה לכל אחד מהנוסעים (בגרסאות עם מסכים נפרדים). אופציה בטיחותית חשובה היא בקרת ערנות אקטיבית. הנהג אומר למחשב "אני עייף" ובתגובה לכך מופעלות מערכות שונות ברכב כדי להוציא אותו מהתרדמת.  

3. מערכת השמע של 'ברומטסר' בטכנולוגיית 4D מצוידת ב-30 רמקולים ו-8 במות סאונד. רמקולים נוספים בגובה האוזניים מובנים בתוך המושבים.

4. מושב הנוסע זמין עם 19 מנועי כיוון חשמליים (8 כיוונים למשענת והבסיס, 4 פונקציות עיסוי, 5 פונקציות איוורור). הנוסעים מאחור גם נהנים מכריות ראש מחוממות.

5. דגמי הפלאג-אין הייבריד מסוגלים לכסות מרחק של 100 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. גרסת ה-EQS החשמלית תחצה קו ה-500 קילומטרים בין טעינות, בעתיד.

6. התצוגה העלית משולבת בטכנולגיית מציאות רבודה עם "הקרנה" של הנחיות הניווט ישירות על גבי הכביש.


7 תא המטען גדל ב-20 ל' בהשוואה לדגם הקודם ומתייצב על 550 ל'.

 
8. מקדם הגרר של ה-S קלאס הופחת ל-0.22CD, מה שמקנה לה יעילות אירודנימית חריגה למכונית מסוגה.


9. מרחב המרפקים בשורה הראשונה הוגדל ב-4 ס"מ בקירוב וכמעט 2.5 ס"מ במושב האחורי. מרחב הראשים בשורה השנייה צמח ב-1.7 ס"מ.


10. כוח המחשוב של מערכת ה-MBUX תוגבר ב-50% בהשוואה לדור השישי עם רוחב פס של 40 מגה בשניה. 


11. כשמערכת הבטיחות המרכזית מזהה תרחיש בלתי נמנע להתנגשות צידית, המרכב מוגבה אוטומטית ב-8 סנטימטרים בשברירי שניות. לראשונה במרצדס, כריות אוויר קדמיות שנפתחות מגוף המושב בחזית להגנה על הנוסעים בשורה שתיים.


12. לא פחות מ-17 מנועי צעדים שולטים בטמפרטורה של חלל הנוסעים ופיזור האוויר. בקרת האקלים ה-4 אזורית האחורית נשלטת על ידי 20 מנועי צעדים, בהם שלושה מנועים אוטומטיים שסוגרים ופותחים את האשנבים.


13. בין הקצה הקדמי לאחורי יש 250 סנטימטרים של חיווט עם תאורת LED ו-27 פקדים פיזיים הוסרו לטובת מתגי מגע דיגיטלים בודדים.  


14. התצוגה הראשית בטכנולוגיית OLED גדלה ב-64% בשטח המסך ביחס לדגם הקודם. במרכז תקבלו אינטראקציה בין שני מוניטורים ברזולציה גבוהה מאוד ולנוסעים מאחור טאבלטים נפרדים.


15. מערכת המתלים של ה-S קלאס מבצעת 1000 התאמות אוטומטיות בכל שניה בהתאם לתנאי הכביש.


16. הספק המנועים: דגמי הדיזל מתחילים ב-210 כ"ס ועד 243 כ"ס, דגמי הבנזין מ-270 ועד 320 כ"ס. כל המנועים מגיעים בתצורת V6 מחוברים לתיבת 9מהירויות אוטומטית ומבוקרים אלקטרונית ל-250 קמ"ש. הדגם המהיר ביותר מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. בשלב מאוחר יותר יתווסף מנוע בנפח 4.0 ל' בתצורת V8 וחלק מהדגמים זמינים עם בקרת 4מאטיק (הנעה כפולה). 


17. יותר מ-120 רכיבים ב-S קלאס מקורם בחומרים ממוחזרים. כפול מהדגם היוצא.


18. מערכת התאורה החזיתית מורכבת בכל צד מ-3 פנסי LED נפרדים עם כוון אוטומטי נתמך ב-1.6 מיליון מיקרו-מראות לפיזור תאורה מיטבי.

 
19. 50 רכיבים אלקטרונים ב-S קלאס ניתנים לעדכון באוויר דרך רשת האינטרנט.


20. פלטפורמת המכונית, ה-MRA2 עושה שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחמן והניבה משקל מופחת של 60 קילוגרמים. היא ארוכה יותר ב-5.4 ס"מ, רחבה יותר ב-5.5 ס"מ, גבוהה יותר ב-1 ס"מ ובסיס הגלגלים בדגם הרגיל הוארך ב-7 ס"מ.

נחתום את הרשימה הזו עם דיווחים אחרונים. ישנם פרסומים לפיהם מרצדס תצמצם את כמות המרכבים של ה-S קלאס ולמעשה תסיר מהמדפים את דגם הקופה והקבריולה עקב ירידה בביקושים. את מקומם ימלאו גרסאות של AMG GT ו-ה-SL קופה הבאה. במעמד חשיפתה, ציינה מרצדס כי הפקידה את ייצור ה-S קלאס החדשה במפעל המתקדם ביותר שיש לה שנקרא "56" ונמצא באזור זינדלפינגן (חצי שעה דרומית לשטוטגרט). המחירים בגרמניה יחלו באזור ה-90 אלף יורו לדגמי הבסיס ומשם, ועד לדגמי ה-V12 של מייבאך השמיים הם הגבול. בישראל נראה אותה במהלך שנת 2021.