$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אוונגרד חשמלי: DS7 קרוסבק 'איטנס' בישראל

דגם הפלאג-אין היבריד במשפחת DS7 קרוסבק מציע הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים, הספק של 300 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 ש'

ניר בן טובים  03.09.20 - 16:25

תגיות: DS

חיזוק חשמלי לנבחרת DS בישראל מול גל דגמי ה-PHEV שנחתו לאחרונה בחופינו. היבואנית המקומית דוד לובינסקי משיקה בארץ את DS7 קרוסבק Etense בגרסתו החזקה ביותר. הקרוסאובר היוקרתי משתמש במערכת פלאג-אין היברידית עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה, סוללה ברצפת הרכב, מנוע בנזין טורבו ובקרת טעינה המותאמת לרשת החשמל הביתית וכן תשתית חיצונית. הוא ישווק ב-2 רמות מפרט בדומה לדגם הקונבציונלי ועליהן 2 חבילות מהודרות. בין המתחרים הישירים שלו בקבוצה זו הוא וולוו XC60 פלאג-אין T8, אאודי Q5 ו-ב.מ.וו X3 במתכונת פלאג-אין.  

מתחת למכסה המנוע של ה-DS7 קרוסבק Etense תמצאו שילוב מסורתי בין מנוע בנזין למערכות חשמליות. בליבה שלו שוכנת יחידת 1.6 ל' טורבו בהספק של 200 כ"ס  ו-30.6 קג"מ. זו משודכת אל מנוע חשמלי בסרן הקדמי לו הספק של 110 כ"ס ומנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי המוסיף 113 כ"ס. המיזוג בין שניהם יוצר הנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים ותפוקה משוקללת של 300 כ"ס ו-53 קג"מ. בסיועה של תיבת8 מהירויות אוטומטית, רף הביצועים שלו גבוה מאוד עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 ש' בלבד ועד מהירות של 240 קמ"ש.

סוללת לתיום איון (13.2 קווטש) מאפשרת לרכב לגמוא מרחק חשמלי מרבי (ללא שימוש במנוע הבנזין) של 62 קילומטרים במהירות מוגבלת של 135 קמ"ש. במשולב, צריכת הדלק הממוצעת של ה-DS7 פלאג-אין מתייצבת על כ-75 קילומטרים לליטר. הסוללה ניתנת להטענה תוך כדי נסיעה על ידי מנוע הבנזין (למעשה פועל כגנרטור) כשמפלס האנרגיה שלה על סף התרוקנות. כמו כן, ניתן באמצעות מערכת הנהיגה של המכונית להגדיר כמה קילומטרים חשמליים רוצים לשמור - 10 או 20 קילומטרים, כך שנסיעה למרחק קצר פוטרת את השימוש בדלק.  טעינת הסוללה בבית אורכת כ-6 שעות ובעמדת 32AC כשעתיים.

בצד היכולות שלו, הקוסמטיקה והמכללים, ה-DS7 קרוסבק לו בסיס גלגלים של 273 ס"מ ומשקל של כמעט 1.9 טון, שומר על המאפיינים הקלאסיים של דגמי הבנזין והדיזל,זולת הנעת 4X4 ייחודית לרכב החשמלי. גם כאן תמצא מערכת סריקת כביש מתקדמת לטיפול בתחלואי האספלט השונים ואת כל חבילות האבזור היוקרתיות שהכרנו. הוא מגיע עם שתי רמות עליהן ניתן להלביש עוד 2 חבילות "אווירה"; הדגם הבסיסי, 'סו שיק' מותאם לגרסת 'פרפורמנס ליין', ואילו הדגם היקר יותר, 'גרנד-שיק' ניתן לצימוד עם מהדורת 'אופרה' (בנוסף לפרפורמנס ליין). 

בציוד של רמת הכניסה מותקן צג 8 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע עם 8 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה דלת תא מטען חשמלית כולל בהנפת רגל, טעינה אלחוטית לסלולרי, בקרת אקלים דו-אזורית, מושבים חשמליים, דיפוני אלקנטרה ועוד. במפרט הבכיר יותר הצג הראשי מוגדל ל-12 אינץ', גג-פנורמי ותאורה פנימית ב-8 גוונים. גרסת 'אופרה', היקרה ביותר כוללת בנוסף להכול גם פונקציית עיסוי, חימום וקירור למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי למשענת מושב אחורי, עור נאפה, מערכת שמע של FOCAL עם 14 רמקולים, מערכת ראיית לילה, מערכת התרעה לערנות הנהג, תאורה קדמית אדפטיבית עם 6 מצבים, מצלמת קונקטד-קאם (מצלמת דרך) עם אפליקציה ייעודית וחישוקי 19 אינץ' ייחודיים. 

כל הדגמים מגיעים עם שמונה מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת ניטור שטח "מת" במראות הצד, מערכת מרכוז נתיב עם היגוי (נהיגה אוטונומית דרגה 2), וכן חיישנים היקפיים ומצלמת 360 מעלות עם מבט "ציפור".

המחירים ל-DS7 קרוסבק פלאג-אין בישראל:

דגם סו-שיק עם חבילת פרפורמנס ליין - 300 אלף שקל.

דגם גרנד-שיק עם חבילת פרפורמנס ליין - 325 אלף שקל.

דגם גרנד שיק עם חבילת אופרה - 345 אלף שקל.

מהיבואנית מוסרים כי הרכב נמכר עם מסגרת אחריות של 8 שנים או 160 אלף קילומטרים על הסוללה, ו-3 שנים או 100 אלף קילומטרים על שאר מערכות הרכב.