$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מזראטי מציגה מכונית-על חדשה: MC20

מזראטי חוזרים לעולמות האקזוטיים עם דו-מושבית חמושה במנוע מרכזי-אחורי המפיק יותר מ-600 כ"ס

ניר בן טובים  10.09.20 - 07:35

תגיות: מזראטי

בפעם האחרונה שמזראטי גייסה את שילוב האותיות MC (ראשי תיבות ל-'מזראטי קורסה') היא הציגה בשנת 2004 את מכונית העל הדרמטית MC12 שהייתה השתקפות של פרארי אנזו עם מנוע V12. כעת, 16 שנים אחרי אותו מיזם שאפתני היא צועדת בדרך מקורית עם מכונית דו-מושבית חדשה לחלוטין בשם MC20 לה יש מנוע מרכזי-אחורי וביצועים מהשורה הראשונה של מכוניות העל החזקות ביותר בעולם. 

ה-MC-20 היא עיבוד לא ישיר של מזראטי אלפיירי, מכונית הקונספט מלפני 6 שנים שהופיעה בתערוכת ז'נבה. יש ביניהן קצת קווים מקבילים - עיצוב קופה, הרבה כוח ותא נוסעים חדשני, אבל הגרעין הטכנולוגי הוחלף לגמרי; במקום מנוע קדמי, מזראטי משתילים בקרביים של הדגם החדש מנוע V6 בנפח 3.0 ל' פרי פיתוח עצמאי בשם 'נטונו' (נפטון, אל הים) ואת סידור ה-2+2 המירו בזוג מושבים ספורטיביים.

המנוע, שנדבך מהטכנולוגיות בו מקורן במכללי פורמולה 1 (בעיקר באופן דחיסת האוויר וההצתה - 2 מצתים לכל צילינדר), משתמש בשני מגדשי טורבו כדי לחלץ הספק מרבי של 630 כ"ס ו-74 קג"מ מחוברים אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שמונה מהירויות (מצמד רטוב, כלומר עם קירור שמן נפרד) והנעה אחורית. נוכח משקלה הקליל של המכונית שעומד על 1.47 טון, תוצאה של רכיבי קרבון ואלומיניום, היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.8 שניות ועד מהירות מרבית של 325 קמ"ש.

כמו בכל מכוניות הספורט הקיצוניות, גם במקרה של ה-MC-20 נבחנו מגבלות הפלטפורמה במגוון שיטות מורכבות. מזראטי הסתייעו בחברת 'דלארה' (מפתחת שלדות למירוצי פורמולה) כדי לגבש את המבנה התחתון וכן להבין טוב יותר את זרימת האוויר סביב המכונית במהירות גבוהה. שיתוף הפעולה ביניהם כלל מעל 2000 שעות של מבחנים במנהרות הרוח ובסופו השיגו כוח הצמדה של 100 קילוגרמים ב-240 קמ"ש. לכך הוסיפו גם דפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת בלמים של 'ברמבו' ומערכת מתלים אדפטיבית שסורקת את הכביש באופן אוטומטי כדי שתוכלו לשוטט איתה בעיר מבלי לגלח את הפגושים. 

שימושיות הייתה חשובה מאוד בתכנון של ה-MC-20 כדי שהיא לא תהיה מוגבלת רק למסלולי המירוץ. המכונית אמנם נראית צפופה ונמוכה, אבל עם גובה תקרה של 1.22 מ', אורך של 4.67 מ' ורוחב של 1.95 מ', תא הנוסעים שלה, שכולל סידור הושבה לשניים מאפשר כניסה וישיבה נוחה יחסית באמצעות דלתות שחף - סימן היכר כמעט מסורתי של יצירות מופת מאיטליה. בפנים ארגנו הנדסת אנוש מינימליסטית עם צג ראשי 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מיזוג ועוד כמה תוספות בסיסיות לשליטה על מערכת המידע ובקרות הנהיגה באמצעות חוגה במרכז התעלה. 

 

כמה עולה ומה בעתיד?

מזראטי תייצר את ה-MC-20 במודנה - ולא במכסה מוגבלת. במקור, מערכת ההפצה של היצרן האיטלקי כבר הייתה ערוכה להשיק אותה באפריל-מאי, אבל נגיף הקורונה דחה את התכניות עד להמשך חודש ספטמבר, תחילת אוקטובר. המחיר לכל יחידה יתייצב על כ-250-300 אלף יורו ובעתיד תהיה לה גם גרסת קבריולה וכן גרסה חשמלית 100%. בהתכנות של היצרן על פני השנתיים הקרובות רואים גם גראן טוריסמו חדשה, גראן קבריו, קוואטרופורטה וקרוסאובר קומפקטי חדש בשם 'Grecale' מסגמנט D.  במהלך שנת 2023 הם ישיקו את הדור הבא של ה-SUV לבנטה. 

מזראטי מיוצגת בישראל על ידי סמלת. מהיבואנית נמסר כי הרכב יגיע לארץ ברבעון השלישי של שנת 2021, וכי כבר כעת נאספו על ידם 5 הרשמות להזמין את הרכב מהיצרן (על אף שטרם התקבלו מחירים רשמיים).